Skip to main content

Projects

Featured of the month

Selección y clasificación de lana para la mejora de la competitividad de pequeñas explotaciones ganaderas de ovino
SEBASTIANA Operational Group: Wool selection and classification to improve the competitiveness of small sheep farms
Currently, wool is considered a by-product and sheep farmers barely receive any compensation for it (€0.00 to €0.40/animal), which represents an additional cost for the sheep farmers due to the...
Creación de una nueva cadena de valor en la producción de champiñones mediante la economía circular
CHAMPLAST Operational Group: Creating a new value chain in mushroom production through the circular economy
An innovation project led by ASOCHAMP, which also includes AIMPLAS, INGELIA, and SAV. The main objective is to reduce the waste generated by the mushroom industry (spent substrate and agricultural...
Grupo Operativo RETA: Red de Espacios Test Agrarios
RETA Operational Group: Network of Agricultural Test Spaces
Creation, coordination, and revitalization of a Network of Agricultural Test Spaces, with the aim of participating in public-private social innovation strategies to support the incorporation of new...
Solarwine
SOLARWINE Operational Group: New agrovoltaic systems for smart and sustainable grape production
Thanks to the GO SOLARWINE innovation project, the energy and agronomic evaluation of the agrivoltaic system is expected to be achieved, while increasing the economic benefits for the farm.

HEZUR EZ GEZUR Project:

Bioeconomía, economía circular, valorización y gestión de subproductos, Competitividad y nuevos modelos de negocio, Canales cortos o alternativos de comercialización, industria cárnica

CLIMACAL Project: Improving wine quality and winemaking planning through new predictive models of grape quality

Calidad diferenciada, etiquetado, trazabilidad y adaptación a las demandas del consumidor, Canales cortos o alternativos de comercialización, Fabricación de bebidas, Viñedo

SAGEZTIARDOA Project: Development of beverages other than natural cider that incorporate apple must and honey

Canales cortos o alternativos de comercialización, Calidad diferenciada, etiquetado, trazabilidad y adaptación a las demandas del consumidor, Fabricación de bebidas, Frutales (pepita y hueso)

SMART GAZTA Project: Intelligent digitalization of process management in small Idiazabal DOP cheese factories, from user experience to integration with stakeholders in the food ecosystem sector

Canales cortos o alternativos de comercialización, Calidad diferenciada, etiquetado, trazabilidad y adaptación a las demandas del consumidor, Digitalización e innovación, productos lácteos, Ovino y caprino

PENTSUBERRI Project: Modification of the beef cattle feeding system in the Basque Country

Alimentación animal, Canales cortos o alternativos de comercialización, Aceites y grasas, Productos de alimentación animal, bovinas

Project: Offer design (prototyping) and definition of a business model for the development and marketing of a new range of high added value broth products made with local chicken and beef by-products that respond to new market trends.

Canales cortos o alternativos de comercialización, industria cárnica

Project: Pilot project for the validation of a digital management platform for a Marketplace for the sale and distribution of agri-food products from local producers

Canales cortos o alternativos de comercialización, Digitalización e innovación, Preparación y conservación de frutas y hortalizas

Project: Design and definition of an innovative and differential relational model aimed at providing a new integrated and comprehensive service to the producer and positioning GARLAN and UDAPA as leading companies at the state level in the B2B and B2C potato markets.

Calidad diferenciada, etiquetado, trazabilidad y adaptación a las demandas del consumidor, Canales cortos o alternativos de comercialización, horticolas, Gestión de explotaciones

GAZTA-ENERGY Project: Digitalization and automation of small cheese factories for efficiency, savings, and energy self-consumption

Agricultura ecológica y agroecología, Bioeconomía, economía circular, valorización y gestión de subproductos, Competitividad y nuevos modelos de negocio, Energía, clima, servicios ambientales y medio ambiente, Canales cortos o alternativos de comercialización, productos lácteos, Ovino y caprino

LANIRINA Project: Boosting the value chain through organic cereal cultivation in the Alava plain

Agricultura ecológica y agroecología, Calidad diferenciada, etiquetado, trazabilidad y adaptación a las demandas del consumidor, Canales cortos o alternativos de comercialización, Molinería Y Almidones, Panadería y pastas alimenticias, Cereal, oleaginosas y proteaginosas
Logo GO Exportgen

EXPORTGEN Operational Group: Creation of a marketing and export structure for genetic material

Ganadería, Mejora genética, Mejora Genética / Conservación De Razas Autóctonas, Grupo operativo, Genética, Razas Autóctonas, Exportación/Internacionalización, Agricultura ecológica y agroecología, Calidad diferenciada, etiquetado, trazabilidad y adaptación a las demandas del consumidor, Gestión de explotaciones, Canales cortos o alternativos de comercialización
Logo GO QUETUR

QUETUR Operational Group: Innovation and tourism training tools for the cheese sector

industrias agroalimentarias, Etiquetado / Adaptación A Demandas Consumidor, Calidad diferenciada, Etiquetado, Calidad Diferenciada (Dop, Igp,Etc.), Marketing Y Etiquetado / Estudios De Mercado / Envasado / Difusión / Publicidad, Grupo operativo, Innovación, Comercialización, Calidad, Calidad diferenciada, etiquetado, trazabilidad y adaptación a las demandas del consumidor, Digitalización e innovación, Canales cortos o alternativos de comercialización, productos lácteos

CACOMER Operational Group: Short marketing channels

Agricultura, Otros medios de producción, Bioeconomía/Economía Circular/Proximidad, Mejoras En La Gestión Logística-Proximidad O Km0 Y Exportaciones, Grupo operativo, Canales Cortos, Tics, Gestión de explotaciones, RegadÍo, Canales cortos o alternativos de comercialización, Digitalización e innovación
SENSOLIVE OIL: Análisis instrumental complemento al panel test.

SELAMBQ Operational Group: Spanish Entrefino Lambskin Quality Project. Improving the quality of Spanish Entrefino lambskin. Study of the causes of the decline in the quality of Entrefino lambskin and solutions applied to reverse it.

Ovino y caprino, Gestión de explotaciones, Calidad diferenciada, etiquetado, trazabilidad y adaptación a las demandas del consumidor, Canales cortos o alternativos de comercialización, Competitividad y nuevos modelos de negocio, Formación, demostración y asesoramiento

Operational Group: Digitalization of short agri-food marketing circuits for fruits and vegetables

Agricultura, Otros medios de producción, Bioeconomía/Economía Circular/Proximidad, Mejoras En La Gestión Logística-Proximidad O Km0 Y Exportaciones, Grupo operativo, Gestión de explotaciones, RegadÍo, Canales cortos o alternativos de comercialización