Ir o contido principal
INFOODMATION

Proxecto Horizon Europe Infoodmation: Optimización da información e a comunicación sobre alimentos cara a uns patróns dietéticos máis saudables e sostibles

  • Tipo Proxecto
  • Estado Firmado
  • Execución 2025 -2027
  • Orzamento asignado 2.998.444,32 €
  • Ámbito Europeo
  • Fonte principal de financiamento Horizonte Europa 2021-2027
  • Páxina web do proxecto Proyecto Infoodmation
Abstract
O proxecto Infoodmation estudará como as diferentes mensaxes interactúan coas ferramentas e os canais.
Descrición

As eleccións alimentarias están influenciadas por unha combinación de factores, como o nivel socioeconómico, a idade e o xénero. Engadindo complexidade, as redes tradicionais e sociais, xunto co marketing, inflúen significativamente nos hábitos alimentarios. Non obstante, aínda non se comprende ben como estas fontes de información inflúen nas eleccións alimentarias. Esta lagoa de coñecemento limita os esforzos para promover dietas saudables e sostibles.

Neste contexto, o proxecto Infoodmation, financiado pola UE, estudará como interactúan as diferentes mensaxes coas ferramentas e os canais. Analizará as abordaxes de comunicación no sector privado, os gobernos e a sociedade civil, con especial atención aos grupos vulnerables. Os achados servirán de base para as mellores prácticas, as recomendacións políticas e un centro de acceso aberto para axudar ás partes interesadas do sistema alimentario a promover dietas máis saudables e sostibles.

Obxectivos

A elección dos alimentos está determinada por unha ampla gama de factores (condicións socioeconómicas, xénero, idade, etc.). Ademais, os medios de comunicación convencionais, as redes sociais e o márketing desempeñan un papel importante nas eleccións alimentarias, pero non se comprende ben como o fan, nin se aplica o suficiente este coñecemento para promover dietas saudables e sostibles e desalentar as menos saudables e menos sostibles. Infoodmation ten como obxectivo cubrir estas lagoas aumentando o coñecemento de como estas fontes de información alimentaria inflúen no consumo de alimentos e utilizando este coñecemento para desenvolver as mellores prácticas para os actores do sistema alimentario, as políticas e as regulacións para apoiar patróns dietéticos máis saudables e sostibles.

O proxecto identificará enfoques, ferramentas, canles, técnicas e mensaxes empregadas polo sector privado, os gobernos e a sociedade civil (as principais partes interesadas de Infoodmation) para comunicar sobre alimentos (centrándose tamén en grupos vulnerables como nenos, adolescentes e persoas de baixo nivel socioeconómico). Avaliaranse estes efectos, xunto coa eficacia dos controis parentais, o impacto das mensaxes negativas fronte ás positivas e os efectos e a propagación da desinformación (e como contrarrestala). A lexislación da UE relacionada coa información alimentaria avaliarase á luz destas conclusións, así como as medidas políticas a nivel nacional, rexional e local nos Estados membros da UE.

Estas análises darán lugar a un compendio de boas prácticas, informes de políticas e recomendacións para estratexias de comercio responsable dirixidas a diferentes partes interesadas clave, apoiadas por ferramentas de desenvolvemento de capacidades e un centro de coñecemento de acceso aberto para achados, recomendacións e materiais sobre comunicación alimentaria. A consulta continua coas partes interesadas do sistema alimentario garantirá que as recomendacións sexan relevantes, xustas, viables e adaptables a diferentes contextos. Infoodmation é un consorcio multidisciplinar cunha ampla rede de partes interesadas clave, iniciativas de múltiples partes interesadas e proxectos financiados pola UE relacionados coa alimentación saudable e sostible.

Coordinadores
  • EUROPEAN FOOD INFORMATION COUNCIL (EUFIC)