Ir o contido principal

Proxecto H2020 SUPREMA: Apoio á modelización de políticas agrícolas relevantes

  • Tipo Proxecto
  • Estado Cheo
  • Execución 2018 -2020
  • Orzamento asignado 999.823,75 €
  • Ámbito Europeo
  • Fonte principal de financiamento Horizonte 2020
  • Páxina web do proxecto Proyecto SUPREMA
Descrición das actividades

As características da cadea de subministración e o comportamento dos seus distintos actores son importantes para comprender a evolución do diferencial de prezos entre a agricultura e o comercio polo miúdo. O seu impacto é potencialmente de amplo alcance e abrangue cuestións como normas (por exemplo, seguridade alimentaria, medio ambiente, benestar animal), acordos contractuais (incluídos os requisitos de sustentabilidade), formación e transmisión de prezos. SUPREMA conclúe que fan falta máis esforzos para modelar as cadeas de subministración, en lugar de integralas nos modelos existentes. Os modelos con representación axeitada do uso do solo e da silvicultura son importantes para calquera avaliación da bioeconomía. A capacidade para modelar biocombustibles mellorou substancialmente.

Non obstante, a modelización da introdución de materiais e produtos químicos de base biolóxica segue a ser un reto, polo menos en parte debido á alta heteroxeneidade destes produtos e aos rápidos cambios tecnolóxicos. O estado actual da modelización da biodiversidade segue a ser bastante deficiente. É necesario realizar esforzos para mellorar a capacidade de modelización agrícola mediante a introdución de coñecementos ecolóxicos de vangarda (por exemplo, especialmente en relación coa avaliación dos impactos das medidas da PAC). Ademais, o uso e a xestión da terra son importantes no contexto das opcións de mitigación do cambio climático. SUPREMA cuantificou o coeficiente de variación entre a vinculación previa e posterior ao modelo. Algunhas conexións entre modelos en SUPREMA mostraron resultados relativamente deficientes, o que podería corroborar as evidencias de que as conexións son demasiado débiles ou mesmo non se implementan correctamente. Este tema abórdase na folla de ruta para as direccións futuras da modelización. Preséntase un resumo do acceso ao sitio web de SUPREMA ( https://suprema-project.eu/ ) para o ano 2020. En total, rexistráronse aproximadamente 3.040 visitantes únicos entre xaneiro e novembro de 2020, con aproximadamente 93.000 visitas e 22.000 descargas de páxinas. Melloráronse os materiais de formación de CAPRI e AGMEMOD organizou un programa de formación de tres días para ampliar a rede. Algúns modelos tamén se beneficiaron da experiencia na organización de eventos virtuais.

Diversas accións de explotación e difusión, entre elas:

  • Tres obradoiros científico-políticos sobre necesidades de investigación, narrativas e perspectivas estratéxicas.
  • Documentación e formación sobre ferramentas de modelización para o apoio ás políticas.
  • Tres reunións do Consello Asesor Externo para dar conta dos resultados.

Todas estas accións son medios importantes para axudar a pechar a brecha entre as expectativas dos responsables políticos e a capacidade real dos modelos para xerar análises relevantes para as políticas. O consorcio SUPREMA recomenda que este tipo de traballo en rede é esencial para comparar, vincular e mellorar modelos.

Descrición contextual

As avaliacións de impacto nas áreas da agricultura baséanse (en parte) en proxeccións proporcionadas por modelos. As políticas sectoriais están cada vez máis interrelacionadas. Polo tanto, é necesario mellorar as capacidades dos modelos actuais, conectalos ou redeseñalos para cumprir unha variedade cada vez maior de obxectivos políticos e explorar direccións futuras para a modelización agrícola en Europa. SUPREMA ten unha perspectiva de futuro para reducir a brecha entre as expectativas dos responsables políticos e fortalecer os vínculos existentes e establecer novos vínculos entre os modelos.

SUPREMA ofrece posibilidades para mellorar os modelos existentes e establecer novas conexións entre eles. Abórdase a xestión de datos, así como as futuras estruturas de gobernanza dos modelos. SUPREMA traballou á luz da axenda política cunha diversidade crecente de áreas políticas (por exemplo, a Política Agrícola Común - PAC, as políticas ambientais e climáticas, o Pacto Verde e os Obxectivos de Desenvolvemento Sostible - ODS).

SUPREMA propón unha abordaxe de sistemas alimentarios que inclúe empresas de insumos, agricultores, comerciantes, procesadores, venda polo miúdo e consumidores.

A modelización da produción primaria podería mellorar mediante:

  1. unha mellor representación das actividades e sectores de produción (por exemplo, froitas, verduras e produtos mediterráneos) e dos produtos en virtude dos réximes de calidade da UE.
  2. Mellor representación dos insumos (por exemplo, fertilizantes, antibióticos) e os custos de produción.
  3. A adopción de medidas políticas voluntarias, prácticas de xestión agrícola e innovacións tecnolóxicas. Necesítanse máis esforzos para comprender mellor a adopción de innovacións tecnolóxicas e sociais a nivel agrícola (por exemplo, cambio tecnolóxico endóxeno, incorporación de investimentos en I+D nos modelos macroeconómicos).

Os modelos con representación axeitada do uso do solo e a silvicultura son cada vez máis importantes para calquera avaliación da evolución e a contribución da bioeconomía. SUPREMA ofrece unha folla de ruta que explora as direccións futuras para a modelización agrícola na UE. Ofrece posibilidades para mellorar os modelos existentes e establecer novas conexións entre eles.

Ademais de mitigar o cambio climático, tamén se debe prestar máis atención á preservación e ao fortalecemento da biodiversidade. SUPREMA reduciu gradualmente a brecha entre as expectativas dos responsables políticos e as capacidades de modelización. A clave para acadar estes obxectivos foron os obradoiros de actualización do progreso do proxecto, as reunións co Consello Asesor Externo e un seminario web para presentar e debater os resultados finais.

Compáranse as estruturas de gobernanza actuais dos modelos para desenvolver recomendacións sobre como avanzar cara a un modelo de negocio máis sostible se están a quedar atrás. Estase a explorar o acceso a código aberto, o que continuará e terá implicacións para as futuras estruturas de gobernanza modelo.

Obxectivos

As avaliacións de impacto nas áreas da agricultura baséanse (en parte) en proxeccións proporcionadas por modelos. As políticas sectoriais están cada vez máis interrelacionadas. Polo tanto, é necesario mellorar as capacidades dos modelos actuais, conectalos ou redeseñalos para cumprir unha variedade cada vez maior de obxectivos políticos e explorar direccións futuras para a modelización agrícola en Europa.

SUPREMA aborda este desafío propoñendo unha metaplataforma que admite grupos de modelado xa conectados a través doutras plataformas e redes. SUPREMA debería axudar a pechar as brechas entre as expectativas dos responsables políticos e a capacidade real dos modelos para proporcionar análises relevantes para as políticas.

A familia de modelos SUPREMA inclúe un conxunto de "modelos básicos" que xa se empregan para apoiar as principais avaliacións de impacto europeas das políticas agrícolas, comerciais, climáticas e de bioenerxía. A metaplataforma, o sistema vinculado mellorado de modelos básicos existentes e algunhas aplicacións clave combínanse nunha folla de ruta para as direccións futuras da modelización agrícola en Europa.

O proxecto ten catro obxectivos coherentes:

  1. Desenvolverase unha folla de ruta SUPREME de futuras direccións para a modelización.
  2. Crearase unha familia de modelos SUPREMA mellorada e reforzada.
  3. Exploraranse e probaranse as futuras direccións da modelización na agricultura.
  4. Establecerase unha metaplataforma SUPREMA para compartir e debater os resultados do traballo coas plataformas modelo existentes, as comunidades de investigación e os responsables políticos. Os obxectivos de SUPREMA son de natureza iterativa e implican unha forte participación cos responsables políticos e a interacción coa comunidade científica en diferentes etapas. Os modelos incluídos en SUPREMA abarcan diferentes escalas espaciais de análise, actividades agrícolas, representación tecnolóxica, pero tamén diferentes aspectos do seu entorno de mercado, así como múltiples políticas que afectan directa ou indirectamente á agricultura.
Resultados

Lograr a neutralidade climática para 2050 é un obxectivo clave do Pacto Verde Europeo, que require unha mellor representación das medidas de adaptación e mitigación na agricultura, incluída a súa adopción e difusión. Poderíanse deseñar solucións rendibles cuantificando as curvas de custo marxinal de redución das medidas de mitigación. Os resultados amosan que uns modestos esforzos de mitigación fóra da UE poderían resultar en que os agricultores da UE manteñan a súa competitividade global a pesar das ambiciosas políticas de mitigación da UE.

Os escenarios de política agrícola a medio prazo ata 2030 céntranse en diversas medidas, como medidas de ecoloxismo con mellora da condicionalidade e dos ecoesquemas, cambios nos orzamentos da PAC (por exemplo, límites, redistribución) e apoio voluntario acoplado. As conclusións do modelo salientan a importancia de implementar políticas ambientais, de biodiversidade e climáticas específicas. Ademais, os efectos de substitución e os efectos de contaxio poden, a nivel rexional, crear «diferenzas na dirección» dos impactos das políticas.

O consorcio está interesado en facer un seguimento e crear unha rede sobre modelización agrícola, mellorando así o apoio ás políticas a nivel europeo, e explorará a posibilidade de organizar un obradoiro en Bruxelas sobre modelización agrícola para o apoio ás políticas. O consorcio desenvolverá un plan para 2021.

Coordinadores
  • STICHTING WAGENINGEN RESEARCH (WR)