
Horizon Europe Infoodmation proiektua: Elikagaiei buruzko informazioa eta komunikazioa optimizatzea, dieta-eredu osasuntsuago eta jasangarriagoetarako.
- Mota Proiektua
- Egoera Firmado
- Exekuzioa 2025 -2027
- Esleitutako Aurrekontua 2.998.444,32 €
- Eremua Europeo
- Finantza-iturri nagusia Horizonte Europa 2021-2027
- Proiektuaren webgunea Proyecto Infoodmation
Janari aukerak hainbat faktoreren konbinazioak eragiten ditu, besteak beste, egoera sozioekonomikoak, adinak eta sexuak. Konplexutasunari gehituta, sare tradizionalek eta sozialek, marketinarekin batera, eragin handia dute elikadura ohituretan. Hala ere, informazio-iturri hauek nola eragiten duten elikagaien aukeraketan oraindik ez da ondo ulertzen. Ezagutza-hutsune honek dieta osasungarriak eta iraunkorrak sustatzeko ahaleginak mugatzen ditu.
Testuinguru honetan, EBk finantzatutako Infoodmation proiektuak mezu desberdinek tresnekin eta kanalekin nola elkarreragiten duten aztertuko du. Sektore pribatuko, gobernuetako eta gizarte zibileko komunikazio-ikuspegiak aztertuko ditu, arreta berezia jarriz talde ahulenei. Emaitzek jardunbide egokiak, politika-gomendioak eta elikadura-sistemako interesdunei dieta osasuntsuagoak eta jasangarriagoak sustatzen laguntzeko sarbide irekiko gune bat informatuko dituzte.
Janari aukeraketak hainbat faktoreren araberakoak dira (egoera sozioekonomikoak, sexua, adina, etab.). Horrez gain, komunikabide nagusiek, sare sozialek eta marketinak zeregin garrantzitsua dute elikagaien aukeretan, baina nola egiten duten ez da ondo ulertzen, ezta ezagutza hori behar bezala aplikatzen dieta osasuntsu eta iraunkorrak sustatzeko eta dieta ez hain osasungarriak eta ez hain iraunkorrak desanimatzeko. Infoodmation-ek hutsune horiek betetzea du helburu, elikagaien informazio-iturri hauek elikagaien kontsumoan nola eragiten duten jakiteko ezagutza handituz, eta ezagutza hori erabiliz elikadura-sistemako eragileentzat, politikatzat eta araudientzat jardunbide egokiak garatzeko, dieta-eredu osasuntsuagoak eta jasangarriagoak sustatzeko.
Proiektuak sektore pribatuak, gobernuek eta gizarte zibilak (Infoodmation-en eragile nagusiak) janariari buruz komunikatzeko erabiltzen dituzten ikuspegiak, tresnak, kanalak, teknikak eta mezuak identifikatuko ditu (haur, nerabe eta estatus sozioekonomiko baxuko pertsonak bezalako talde zaurgarrietan ere arreta jarriz). Efektu hauek ebaluatuko dira, gurasoen kontrolen eraginkortasuna, mezu negatiboen eta positiboen eragina eta informazio okerraren ondorioak eta hedapena (eta nola aurre egin horri) batera. Elikagaien informazioari buruzko EBko legedia aurkikuntza horien argitan ebaluatuko da, baita EBko estatu kideetako estatu, eskualde eta tokiko mailan hartutako neurri politikoak ere.
Analisiek jardunbide egokien, politika-laburpenen eta merkataritza-estrategia arduratsuetarako gomendioen bilduma bat sortuko dute, interes-talde nagusi desberdinei zuzenduta, gaitasunak eraikitzeko tresnek eta elikagaien komunikazioari buruzko aurkikuntzetarako, gomendioetarako eta materialetarako sarbide irekiko ezagutza-gune batek lagunduta. Elikagai-sistemako interesdunekin etengabeko kontsultak bermatuko du gomendioak garrantzitsuak, bidezkoak, bideragarriak eta testuinguru desberdinetara egokigarriak direla. Infoodmation diziplina anitzeko partzuergo bat da, interesdun nagusien sare zabala, hainbat interesdunen ekimenak eta elikagai osasungarri eta jasangarriekin lotutako EBk finantzatutako proiektuak dituena.
- EUROPEAN FOOD INFORMATION COUNCIL (EUFIC)