Ir o contido principal
Logo GO climalact

Grupo Operativo CLIMALACT: Desenvolvemento de protocolos e indicadores de sustentabilidade para a marca “climalact”.

  • Tipo Grupo operativo
  • Estado En proceso
  • Execución 2024 -2027
  • Orzamento asignado 600.000,00 €
  • Ámbito Supraautonómico
  • Comunidade Autónoma Asturias, Principado de; Galicia
  • Fonte principal de financiamento PEPAC 2023-2027
  • Páxina web do proxecto GO CLIMALACT
Abstract
O proxecto pretende desenvolver indicadores de sustentabilidade vinculados ás prácticas gandeiras asociadas á marca CLIMALACT que garantan a sustentabilidade e a neutralidade climática das explotacións leiteiras e as súas cadeas de valor. Para iso, realízase unha caracterización das prácticas de xestión na cadea alimentaria do leite en función dos principais tipos de explotacións (intensivas, semiintensivas, semiextensivas e extensivas) e cadeas de valor en Asturias e Galicia, así como o desenvolvemento. dunha aplicación informática que determine o índice da cadea alimentaria integrada con indicadores de sustentabilidade e un protocolo de neutralidade climática dirixido a intermediarios e gandeiros. Conseguirase así unha mellora no coñecemento da neutralidade climática que permitirá facer recomendacións de actuación para as medidas da PAC aos diferentes gobernos.
Descrición

O proxecto CLIMALACT ten como obxectivo identificar e estandarizar as prácticas de xestión de explotacións/paisaxes/cadeas de valor asociadas á marca "CLIMALACT" e proporcionar, mediante procesos co-creativos (metodoloxías multi-stakeholder), idiotipos dos sistemas agroalimentarios lácteos en Asturias e Galicia baseados no cálculo de indicadores sinxelos de sostibilidade e neutralidade climática co fin de manter e mellorar a transparencia da xestión da cadea de valor da explotación.

Neste sentido, cómpre dotar aos gandeiros de ferramentas de xestión que lles permitan acadar a sustentabilidade e a neutralidade climática, garantindo un mercado sostible, garantindo a súa futura adopción por parte dos gandeiros, e establecendo unha estratexia de comercialización vinculada ao “CLIMALACT”.

Descrición das actividades
  • Act. 1. R1: Elaboración dunha relación de indicadores de sustentabilidade e clima asociados á explotación.
  • Act. 2. R1: Grupo focal.
  • Act. 3. R1: Recollida de datos das explotacións mediante entrevistas/enquisas/análise de datos.
  • Act. 4. R1: Análise de datos.
  • Act. 1. R2: Desenvolvemento de indicadores de sustentabilidade e clima asociados á cadea de valor.
  • Act. 2. R2: Grupo focal.
  • Act. 3. R2: Recollida de datos da cadea de valor mediante entrevistas/enquisas/análise de datos.
  • Act. 4. R2: Análise de datos.
  • Act. 1. R3: Desenvolvemento dun indicador económico de sustentabilidade da cadea agroalimentaria.
  • Act. 2. R3: Desenvolvemento de indicadores de sustentabilidade ambiental e social para a cadea agroalimentaria láctea.
  • Act. 1. R4: Desenvolvemento dun índice integrado.
  • Act. 1. R5: Desenvolvemento do protocolo de medición da neutralidade climática.
  • Acto 1. R6: Prototipo de aplicación.
  • Act. 2. R6: Focus Group para o desenvolvemento da marca CLIMALAT.
  • Acto 3. R6: Prototipo final.
  • Acto 1. R7: Análise e relación de recomendacións PAC.
Descrición contextual

Asturias e Galicia supoñen en conxunto o 49% da poboación gandeira e o 68% das explotacións leiteiras de España, que representan o 4,5% da produción agraria. O sistema agroalimentario lácteo debe basearse en prácticas sostibles fundamentadas na cuantificación dos servizos ecosistémicos e na neutralidade climática, co obxectivo de proporcionar aos consumidores criterios de selección de produtos a través de marcas creadas para tal fin. A produción de leite vinculada á marca “CLIMALACT” é fundamental para cumprir estes requisitos, xa que está asociada ao uso de prácticas asociadas a diferentes tipos de explotacións (intensivas, semiintensivas, semiextensivas e extensivas), entre elas a economía circular, a bioeconomía e o aproveitamento dos pastos.

O uso de prácticas sostibles leva á ansiada neutralidade climática baseada no potencial de captura de carbono, a alta biodiversidade asociada aos pastos permanentes, que é a base dos servizos ecosistémicos que prestan a nivel das explotacións e da paisaxe, e o uso de tecnoloxías que minimicen a pegada de carbono (por exemplo, a produción de biogás). Os diversos tipos de explotacións de Asturias e Galicia que producen leite, teñan ou non pastoreo de terras, en función das limitacións socioeconómicas, fan que a marca CLIMALACT deba abordarse de forma diferente, adaptándose ás necesidades específicas de cada tipo de explotación. O proxecto CLIMALACT ten como obxectivo identificar e estandarizar as prácticas de xestión de explotacións/paisaxes/cadeas de valor asociadas á marca "CLIMALACT" e proporcionar, mediante procesos co-creativos (metodoloxías multi-stakeholder), idiotipos dos sistemas agroalimentarios lácteos en Asturias e Galicia baseados no cálculo de indicadores sinxelos de sostibilidade e neutralidade climática co fin de manter e mellorar a transparencia da xestión da cadea de valor da explotación.

É necesario dotar aos gandeiros de ferramentas de xestión que lles permitan acadar a sustentabilidade e a neutralidade climática, garantindo un mercado sostible, garantindo a súa futura adopción por parte dos gandeiros, establecendo unha estratexia de comercialización vinculada a “CLIMALACT” Asturias e Galicia posúen conxuntamente o 49% do censo animal e o 68% das explotacións de vacún de leite de toda España, que supoñen o 4% da produción agraria. O sistema agroalimentario lácteo debe basearse en prácticas sostibles fundamentadas na cuantificación dos servizos ecosistémicos e na neutralidade climática, co obxectivo de proporcionar aos consumidores criterios de selección de produtos a través de marcas creadas para tal fin.

A produción de leite vinculada á marca “CLIMALACT” é fundamental para cumprir estes requisitos, xa que está asociada ao uso de prácticas asociadas a diferentes tipos de explotacións (intensivas, semiintensivas, semiextensivas e extensivas), entre elas a economía circular, a bioeconomía e o aproveitamento dos pastos. O uso de prácticas sostibles leva á ansiada neutralidade climática baseada no potencial de captura de carbono, a alta biodiversidade asociada aos pastos permanentes, que é a base dos servizos ecosistémicos que prestan a nivel das explotacións e da paisaxe, e o uso de tecnoloxías que minimicen a pegada de carbono (por exemplo, a produción de biogás).

Os diversos tipos de explotacións de Asturias e Galicia que producen leite, teñan ou non pastoreo de terras, en función das limitacións socioeconómicas, fan que a marca CLIMALACT deba abordarse de forma diferente, adaptándose ás necesidades específicas de cada tipo de explotación.

Obxectivos

Desenvolver unha marca de sustentabilidade e climáticamente neutra, CLIMALACT, a partir dun estudo da xestión actual do sistema de produción de leite asturiano e galego, considerando a análise conxunta da explotación e da cadea de valor, que permita seleccionar as mellores prácticas asociadas a diferentes tipos de explotacións (intensiva, semiintensiva, semiextensiva e extensiva) e cadeas de valor, circuítos nacionais e internacionais (short). Estas prácticas serán seleccionadas en función do seu impacto no tecido produtivo e no medio rural (social) do sector.

Resultados
  • Act. 1. R1: Elaboración dunha relación de indicadores de sustentabilidade e clima asociados á explotación.
  • Act. 2. R1: Grupo focal.
  • Act. 3. R1: Recollida de datos das explotacións mediante entrevistas/enquisas/análise de datos.
  • Act. 4. R1: Análise de datos.
  • Act. 1. R2: Desenvolvemento de indicadores de sustentabilidade e clima asociados á cadea de valor.
  • Act. 2. R2: Grupo focal.
  • Act. 3. R2: Recollida de datos da cadea de valor mediante entrevistas/enquisas/análise de datos.
  • Act. 4. R2: Análise de datos.
  • Act. 1. R3: Desenvolvemento dun indicador económico de sustentabilidade da cadea agroalimentaria.
  • Act. 2. R3: Desenvolvemento de indicadores de sustentabilidade ambiental e social para a cadea agroalimentaria láctea.
  • Act. 1. R4: Desenvolvemento dun índice integrado.
  • Act. 1. R5: Desenvolvemento do protocolo de medición da neutralidade climática.
  • Acto 1. R6: Prototipo de aplicación.
  • Act. 2. R6: Focus Group para o desenvolvemento da marca CLIMALAT.
  • Acto 3. R6: Prototipo final.
  • Acto 1. R7: Análise e relación de recomendacións PAC.
Información de contacto
  • Coordinador/Denominación da entidade: Fundación Empresarial Universitaria de Galicia (FEUGA)
  • Enderezo postal: R/Lope Gómez de Marzoa S/N - Campus Vida, Santiago de Compostela, A Coruña
  • Correo electrónico coordinador/entidade: l.carbia@feuga.es
  • Teléfono: 981534180
Coordinadores
  • Fundación Empresa Universidad Gallega (FEUGA)
Beneficiarios
  • Fundación Empresa Universidad Gallega (FEUGA)
Subcontratado
  • ASOCIACIÓN PARA EL DESARROLLO DEL TERRITORIO INTERREGIONAL QUE SE UBICA EN EL ENTORNO DEL RIO EO (ASOCIACION INTEREO)
  • CAMPOASTUR PRODUCTOS Y SERVICIOS SOCIEDAD COOP. ASTUR.
  • UNIÓN DE COOPERATIVAS ASOCIACIÓN GALEGA DE COOPERATIVAS AGRARIAS (AGACA)
  • CORPORACIÓN ALIMENTARIA PEÑASANTA, S.A.