
Grupo Operativo FITONET: Desenvolvemento dun entorno dixital e laboratorios vivos para mellorar os recursos fitoxenéticos de interese agrícola
- Tipo Grupo operativo
- Execución 2022 -2024
- Orzamento asignado 594.138,18 €
- Ámbito Supraautonómico
- Comunidade Autónoma Andalucía; Castilla - La Mancha; Comunitat Valenciana; Galicia; Madrid, Comunidad de
- Fonte principal de financiamento PAC 2014-2020
- Páxina web do proxecto https://gofitonet.es
Establecer unha rede dinámica composta por un PPP e 3 Living Labs (proxectos piloto) que facilite e promova o uso de recursos fitoxenéticos para todo o sector agroalimentario, de xeito que o coñecemento e as necesidades se intercambien a través da colaboración na obtención de produtos de calidade, sostibles e rendibles,
- Eventos informativos:
- Taller técnico sobre Que son os recursos fitoxenéticos? Onde están? Como usalos? Que achegan? Dirixido a: agricultores e produtores do sector (público en xeral). Contido: mostrará os resultados a metade do proxecto.
- Taller técnico sobre a biodiversidade como sistema para a optimización das explotacións agrícolas fronte ao cambio climático. Dirixido a: agricultores, técnicos e xestores de xestión (público específico). Contido: mostrará os resultados finais do proxecto.
- Foro de formación sobre boas prácticas agrícolas xa implementadas. Dirixido a: público xeral e específico. Contido: Os relatores serán os propios agricultores, que presentarán innovacións e mellores prácticas agrícolas que xa existen e que serven de exemplo para o resto do sector produtivo.
Número de destinatarios previstos: 150
- Facilitar o acceso aos recursos fitoxenéticos e ás variedades melloradas para agricultores, asociacións e empresas.
- Promover o intercambio de coñecementos e necesidades entre empresas, fomentando a colaboración para crear produtos de calidade, sostibles e rendibles.
- Aumentar a diversidade xenética dos cultivos para obter produtos mellor adaptados e diferenciados que contribúan a sistemas agrícolas máis sostibles, resilientes e rendibles.
- Desenvolvemento dunha rede social profesional que conecte agricultores, asociacións e emprendedores con investigadores (criadores, conservacionistas, biotecnólogos, etc.)
- Desenvolvemento de catro laboratorios vivos/proxectos piloto que demostren a importancia de utilizar a biodiversidade para obter cultivos e produtos de calidade, sostibles e rendibles.
- Incorporación de información útil para o uso de materiais por parte dos agricultores a través dun sistema de información que recolle as súas características, os coñecementos dos agricultores, os resultados da avaliación, o rendemento dos cultivos e os datos recollidos no Inventario da Rede de Recollidas.
- Desenvolvemento e distribución dunha aplicación dinámica e intuitiva que conecte agricultores, asociacións e empresas con investigadores e que proporcione retroalimentación sobre toda a información xerada polos usuarios.
- Selección das variedades de millo, centeo e espelta máis axeitadas para o seu cultivo e estudo de variedades de trigo hipoalerxénicas con moi baixa capacidade para inducir alerxias e intolerancias. Analizaranse as características agronómicas e inmunoxenéticas e os agricultores incorporarán os problemas dos cultivos a FitoNet mediante a aplicación.
- Os agricultores e procesadores agroalimentarios que non formen parte do grupo operativo incorporaranse á rede dinámica e aberta grazas á difusión da aplicación e ás experiencias piloto.
Resultado da difusión 1: Estratexia de comunicación eficaz e eficiente
DESCRICIÓN: A estratexia de comunicación de FITONET baséase na definición de responsabilidades e unhas directrices claras, tanto no que respecta á comunicación interna como á externa, á identidade corporativa e ao deseño de materiais de difusión, á definición da estratexia para o desenvolvemento do sitio web, á estratexia de comunicación segundo o público obxectivo, así como á planificación.
PRINCIPAIS RESULTADOS DA DIVULGACIÓN RESULTADO 1:
Dentro desta divulgación de resultados 1, as principais actividades e os seus resultados foron:
- Acto. 1.1. Comité Directivo: Este comité estaba dirixido por Agrofor-CSIC e utilizábase para celebrar reunións presenciais. Este comité está formado polos cinco socios do grupo operativo.
- Acto. 1.2. Comunicacións bimensuais: Neste caso, Agrofor-CSIC encargouse de realizar comunicacións en liña bimensuais para garantir o seguimento das actividades do proxecto (progreso, riscos, resultados).
- Acto. 1.3. Comunicacións externas: BIOVEGEN foi a responsable de crear a imaxe corporativa (logotipo e un rodillo) para o proxecto.
- Acto 1.4. Bases de datos: BIOVEGEN tamén liderou a creación de bases de datos para actividades de divulgación (cumprimento da LOPD) utilizando as bases de datos das entidades membro. Estas bases de datos conteñen todos os grupos de interese do público obxectivo.
Resultado 2: Actividades de divulgación presenciais
DESCRICIÓN: As actividades de divulgación presenciais teñen como obxectivo fomentar a participación das ONG en eventos rexionais, nacionais e internacionais (conferencias científicas, feiras comerciais, foros de formación, seminarios, etc.) do sector.
PRINCIPAIS RESULTADOS DA DIVULGACIÓN DO RESULTADO 2:
Dentro desta divulgación de resultados 2, as principais actividades e os seus resultados foron:
- Acto. 2.1. Eventos de divulgación de tipo 1: Taller técnico sobre que son os recursos fitoxenéticos? Onde están? Como usalos? Que achegan? Dirixido a: agricultores e produtores do sector. Este día mostráronse os resultados a metade do proxecto.
- Acto. 2.2. Eventos de divulgación de tipo 2: Taller técnico sobre a biodiversidade como sistema para optimizar as explotacións agrícolas fronte ao cambio climático. Este evento estaba dirixido a agricultores, técnicos e xestores. O contido da reunión mostrou os resultados finais do proxecto.
- Acto. 2.3. Eventos de divulgación de tipo 3: Foro de formación sobre boas prácticas agrícolas xa implementadas. Dirixido a: público xeral e específico. Contido: Os relatores son agricultores e presentan innovacións e boas prácticas agrícolas que xa existen e serven de exemplo para o resto do sector produtivo.
- Acto. 2.4. Eventos de tipo 4: participación de GO en conferencias científicas e técnicas onde se presentan os avances realizados polo proxecto innovador ata a data. Esta categoría inclúe exemplos deste tipo de reunións nas que participou o GO SIMBIOLIVA: Congreso sobre Mellora Xenética Vexetal (CMGP2024) (24, 25 e 26 de setembro de 2024. Cáceres), Reunión de Bioloxía Molecular Vexetal (RBMP2024) (3, 4 e 5 de xullo de 2024. Castelló de la Plana).
- Acto. 2.5. Eventos tipo 5: participación de GO en feiras industriais onde se presentan os avances realizados polo proxecto innovador ata a data. Esta categoría inclúe exemplos deste tipo de reunións: FRUIT ATTRACTION 2022 (4, 5 e 6 de outubro de 2022, Madrid), BIOESTIMULANTS EUROPE CONFERENCE 2022 (30 de novembro e 1 de decembro de 2022, Sevilla), TRANSFIERE 2023 (15 e 16 de febreiro de 2023, Málaga), BIOPESTICIDES EUROPE CONFERENCE 2023 (6 de xuño de 2023, Bruxelas), FRUIT ATTRACTION 2023 (outubro de 2023, Madrid), MICROBIOMA 2023 (novembro de 2023, Murcia), TRANSFIERE 2024 (20, 21 e 22 de marzo de 2024, Málaga), BIOPESTICIDES EUROPE CONFERENCE 2024 (5 e 6 de xuño de 2024, Barcelona), FRUIT ATTRACTION 2024 (8, 9 e 10 de outubro de 2024, Madrid).
- Acto 2.6. Traballo en rede con outras organizacións gobernamentais: participación doutras organizacións gobernamentais nas actividades de FITONET de GO e viceversa, co obxectivo de fortalecer as posibles sinerxías e amplificar os beneficios comúns entre proxectos transversais.
Resultado 3: Actividades de divulgación dixital
DESCRICIÓN: As actividades de divulgación dixital teñen como obxectivo mellorar a presenza de GO en diversos medios virtuais como o sitio web de SIMBIOLIVA, as redes sociais, os boletíns informativos, etc.
PRINCIPAIS RESULTADOS DA DIVULGACIÓN DO RESULTADO 3:
Dentro desta divulgación de resultados 3, as principais actividades e os seus resultados foron:
- Acto. 3.1. Creación da propia páxina web de GO FITONET.
- Acto 3.2. Creación dos PERFÍS NAS REDES SOCIAIS (LinkedIn, X -coa propia etiqueta #FITONET-, Instagram) de GO FITONET.
- Acto. 3.3. Creación da propia conta de YouTube de GO FITONET, que aloxa gravacións de actuacións virtuais.
- Acto. 3.4. Sesións virtuais desenvolvidas especificamente para eventos virtuais. Estas reunións centráronse en contidos específicos e foron curtas (aproximadamente 2 horas) para facilitar a participación dos asistentes.
- Acto. 3.5. Ampliación da difusión de GO FITONET a través das páxinas web de todos os membros do proxecto, que conteñen ligazóns directas á PROPIA PÁXINA WEB e ás REDES SOCIAIS e YOUTUBE de GO FITONET.
- Acto. 3.6. Boletíns coordinados por BIOVEGEN e distribuídos (e dispoñibles para a súa descarga) a través de:
- As BASES DE DATOS de todos os membros de GO FITONET, o PROPIO SITIO WEB DE GO FITONET e os sitios web de todos os membros de GO.
- REDES SOCIAIS PROPIAS DE GO FITONET e redes sociais de todos os membros de GO.
- Acto. 3.7. Enviar por correo electrónico aos asistentes todos os materiais (presentacións, gravacións, revisións de currículos, etc.) empregados durante os eventos de divulgación presenciais.
Resultado de difusión 4: Accións de difusión mediante publicacións
DESCRICIÓN: As seguintes publicacións tiveron como obxectivo difundir, entre os axentes do sector, as oportunidades derivadas dos resultados acadados no proxecto e promover a súa implementación na realidade empresarial do sector. Do mesmo xeito que na fase anterior, tivéronse en conta os obxectivos de comunicación do GO, así como os da convocatoria, e polo tanto leváronse a cabo diferentes accións para chegar aos diversos públicos identificados. Todas as actividades de divulgación cumpriron os requisitos de información e publicidade esixidos na convocatoria de propostas.
PRINCIPAIS RESULTADOS DO RESULTADO DE DIVULGACIÓN 4:
Dentro desta divulgación de resultados 4, as principais actividades e os seus resultados foron:
- Acto. 4.1. Publicacións técnicas:
- Folleto informativo con información sobre os membros, o obxectivo e as actividades da GO.
- Publicación de artigos informativos sobre GO en revistas especializadas do sector.
- Acto. 4.2. Medios de comunicación:
- Deseño e preparación de notas de prensa que conteñan o estado do GO e o progreso do proxecto innovador. Estes documentos difundíronse a través doutras ferramentas en liña e fóra de liña e enviáronse a varios medios de comunicación, incluídos xornais e radio.
Resultado de divulgación 5: Seguimento das actividades de divulgación
DESCRICIÓN: Este resultado centrouse no seguimento das actividades de divulgación descritas anteriormente nos outros resultados de divulgación. Este seguimento realizouse mediante recortes de prensa.
PRINCIPAIS RESULTADOS DO RESULTADO DE DIVULGACIÓN 5:
Dentro desta divulgación de resultados 5, as principais actividades e os seus resultados foron:
- Acto. 5.1. Preparación de recortes de prensa e informes de seguimento para cada resultado relacionado coa difusión. Estes recortes/informes foron publicados na PROPIA PÁXINA WEB e NAS REDES SOCIAIS DA GO e, á súa vez, nas páxinas web e redes sociais dos membros da GO.
- Nome do coordinador/entidade: AGROINTEC
- Correo electrónico do coordinador/entidade: gestion@agrointec.com
- Fundación CELLBITEC
- AGROFOR - CSIC
- Asociación para el fomento de la I+D en genómica vegetal (INVEGEN)
- Bullsfot Solutions SL
- Unión de pequeños agricultores y ganaderos (UPA)
- Grupo da Cunha
- Panadería palmeña S.L
- (COPALPAN)
- Fundación Cajamar de la Comunitat Valenciana (CAJAMAR)
- Agrosa semillas selectas SA