FITONET Talde Operatiboa: Ingurune digital baten eta laborategi bizien garapena nekazaritza-intereseko landare-baliabide genetikoak hobetzeko
- Mota Talde operatiboa
- Egoera Bete
- Exekuzioa 2022 -2024
- Esleitutako Aurrekontua 594.138,18 €
- Eremua Supraautonómico
- Autonomia-erkidegoa Andalucía; Castilla - La Mancha; Comunitat Valenciana; Galicia; Madrid, Comunidad de
- Finantza-iturri nagusia 2014-2020ko NPB
- Proiektuaren webgunea https://gofitonet.es
PPP batek eta 3 Living Lab-ek (proiektu pilotuak) osatutako sare dinamiko bat ezartzea, nekazaritza-elikagaien sektore osoarentzat landare-baliabide genetikoen erabilera erraztu eta sustatzeko, ezagutzak eta beharrak elkarlanean trukatu daitezen kalitatezko, jasangarri eta errentagarriak diren produktuak lortzeko.
- Informazio ekitaldiak:
- Zer dira landare-baliabide genetikoak? tailer teknikoa Non daude? Nola erabili behar dira? Zer ekarpen egiten dute? Nori zuzendua: sektoreko nekazari eta ekoizleei (publiko orokorra). Edukia: proiektuaren erdi mailako emaitzak erakutsiko ditu.
- Klima-aldaketaren aurrean nekazaritza-ustiategiak optimizatzeko sistema gisa biodibertsitateari buruzko tailer teknikoa. Nori zuzendua: nekazariei, teknikariei eta kudeaketa-arduradunei (publiko espezifikoa). Edukia: proiektuaren azken emaitzak erakutsiko ditu.
- Dagoeneko ezarritako nekazaritza-jardunbide onei buruzko prestakuntza-foroa. Nori zuzendua: publiko orokorrari eta espezifikoari. Edukia: Hizlariak nekazariak izango dira, dagoeneko indarrean dauden berrikuntzak eta nekazaritza-jardunbide onenak aurkeztuz, ekoizpen-sektoreko gainerakoentzat adibide gisa balioko dutenak.
Espero diren hartzaile kopurua: 150
- Nekazariei, elkarteei eta enpresei landare-baliabide genetikoetarako eta barietate hobetuetarako sarbidea erraztea.
- Enpresen arteko ezagutza eta beharren trukea sustatzea, lankidetza sustatuz kalitatezko, iraunkorrak eta errentagarriak diren produktuak sortzeko.
- Laboreen dibertsitate genetikoa handitzea, nekazaritza-sistema jasangarriagoak, erresilienteagoak eta errentagarriagoak lortzen lagunduko duten produktu egokituagoak eta bereiziagoak lortzeko.
- Nekazariak, elkarteak eta ekintzaileak ikertzaileekin (hazleak, kontserbazionistak, bioteknologoak, etab.) lotzen dituen sare sozial profesional baten garapena.
- Kalitatezko, jasangarri eta errentagarriak diren laboreak eta produktuak lortzeko biodibertsitatea erabiltzearen garrantzia erakusten duten lau laborategi bizidun/proiektu pilotuen garapena.
- Nekazariek materialen erabilerarako informazio baliagarria sartzea, haien ezaugarriak, nekazarien ezagutza, ebaluazio emaitzak, laboreen errendimendua eta Bilduma Sareko Inbentarioan bildutako datuak jasotzen dituen informazio sistema baten bidez.
- Nekazariak, elkarteak eta enpresak ikertzaileekin konektatzen dituen eta erabiltzaileek sortutako informazio guztiari buruzko iritzia ematen duen aplikazio erabilerraz eta dinamiko baten garapena eta banaketa.
- Arto, zekale eta espelta barietate egokienak lantzeko hautatzea eta alergiak eta intolerantziak eragiteko gaitasun oso txikia duten gari barietate hipoalergenikoak aztertzea. Ezaugarri agronomiko eta immunogenetikoak aztertuko dira, eta nekazariek aplikazioa erabiliz sartuko dituzte laboreen arazoak FitoNet-en.
- Aplikazioaren eta esperientzia pilotuen hedapenari esker, talde operatiboaren parte ez diren nekazaritzako elikagaien prozesatzaileak sare dinamiko eta irekian sartuko dira.
1. zabalkundearen emaitza: Komunikazio estrategia eraginkorra eta efizientea
DESKRIPZIOA: FITONETen komunikazio estrategia erantzukizunen definizioan eta jarraibide argietan oinarritzen da, bai barne bai kanpo komunikazioari, bai identitate korporatiboari eta zabalkunde materialen diseinuari, webgunearen garapenerako estrategiaren definizioari, xede-publikoaren araberako komunikazio estrategiari eta baita plangintzari dagokienez ere.
DIBULGAZIOAREN EMAITZA 1.AREN EMAITZA NAGUSIAK:
1. dibulgazio-emaitza honen barruan, jarduera nagusiak eta horien emaitzak hauek izan dira:
- Ekintza. 1.1. Zuzendaritza Batzordea: Batzorde hau Agrofor-CSICek zuzendu zuen eta aurrez aurreko bilerak egiteko erabiltzen zen. Batzorde hau talde operatiboko bost bazkideek osatzen dute.
- Ekintza. 1.2. Bi hilean behingo komunikazioak: Kasu honetan, Agrofor-CSICek bi hilean behingo online komunikazioak egiteaz arduratu da proiektuaren jardueren jarraipena (aurrerapena, arriskuak, emaitzak) bermatzeko.
- Ekintza. 1.3. Kanpoko komunikazioa: BIOVEGENek proiektuaren irudi korporatiboa (logotipoa eta arrabola) sortzeaz arduratu zen.
- 1.4. ekintza. Datu-baseak: BIOVEGENek dibulgazio-jardueretarako datu-baseen sorrera ere zuzendu du (DBLO betetzea), kide diren erakundeen datu-baseak erabiliz. Datu-base hauek xede-publikoaren interes-talde guztiak dituzte.
2. emaitza: Aurrez aurreko dibulgazio jarduerak
DESKRIPZIOA: Aurrez aurreko dibulgazio jardueren helburua GOen parte-hartzea sustatzea da sektoreko eskualdeko, estatuko eta nazioarteko ekitaldietan (zientzia-biltzarrak, azokak, prestakuntza-foroak, mintegiak, etab.).
2. DIBULGAZIO EMAITZAREN EMAITZA NAGUSIAK:
2. dibulgazio-emaitza honen barruan, jarduera nagusiak eta horien emaitzak hauek izan dira:
- Ekintza. 2.1. 1. motako zabalkunde ekitaldiak: Zer dira landare-baliabide genetikoak? tailer teknikoa Non daude? Nola erabili behar dira? Zer ekarpen egiten dute? Nori zuzendua: sektoreko nekazari eta ekoizleei. Egun honetan proiektuaren erdi mailako emaitzak erakutsi ziren.
- Ekintza. 2.2. 2. motako zabalkunde ekitaldiak: biodibertsitateari buruzko tailer teknikoa, nekazaritza-ustiategiak klima-aldaketaren aurrean optimizatzeko sistema gisa. Ekitaldi hau nekazariei, teknikariei eta kudeaketa-arduradunei zuzenduta zegoen. Bileraren edukiak proiektuaren azken emaitzak erakutsi zituen.
- Ekintza. 2.3. 3. motako zabalkunde ekitaldiak: Dagoeneko ezarritako nekazaritza-jardunbide onei buruzko prestakuntza-foroa. Nori zuzendua: publiko orokorrari eta espezifikoari. Edukia: Hizlariak nekazariak dira, eta dagoeneko martxan dauden eta ekoizpen sektoreko gainerakoentzat adibide gisa balio duten berrikuntzak eta nekazaritza praktika onak aurkezten dituzte.
- Ekintza. 2.4. 4. motako ekitaldiak: GOren parte-hartzea zientzia eta teknika biltzarretan, non proiektu berritzaileak orain arte egindako aurrerapena aurkezten den. Kategoria honek GO SIMBIOLIVAk parte hartu duen mota honetako bileren adibideak biltzen ditu: Landareen Hobekuntza Genetikoari buruzko Kongresua (CMGP2024) (2024ko irailaren 24a, 25a eta 26a. Cáceres), Landareen Biologia Molekularraren Bilera (RBMP2024) (2024ko uztailaren 3a, 4a eta 5a. Castellón de la Plana).
- Ekintza. 2.5. 5. motako ekitaldiak: GOren parte-hartzea industria-azoketan, non proiektu berritzaileak orain arte egindako aurrerapena aurkezten den. Kategoria honek mota honetako bileraren adibideak biltzen ditu: FRUIT ATTRACTION 2022 (2022ko urriaren 4, 5 eta 6, Madril), BIOSTIMULANTS EUROPE CONFERENCE 2022 (2022ko azaroaren 30a eta abenduaren 1a, Sevilla), TRANSFIERE 2023 (2023ko otsailaren 15 eta 16, Malaga), BIOPESTICIDES EUROPE CONFERENCE 2023 (2023ko ekainaren 6a, Brusela), FRUIT ATTRACTION 2023 (2023ko urria, Madril), MICROBIOMA 2023 (2023ko azaroa, Murtzia), TRANSFIERE 2024 (2024ko martxoaren 20, 21 eta 22, Malaga), BIOPESTICIDES EUROPE CONFERENCE 2024 (2024ko ekainaren 5 eta 6, Bartzelona), FRUIT ATTRACTION 2024 (2024ko urriaren 8, 9 eta 10,...). Madril).
- 2.6. ekintza. Beste GOekin sareak sortzea: Beste GOen parte-hartzea GO FITONET jardueretan eta alderantziz, sinergia potentzialak indartzeko eta zeharkako proiektuen arteko onura komunak zabaltzeko helburuarekin.
3. emaitza: Hedapen digitaleko jarduerak
DESKRIPZIOA: Hedapen digitaleko jarduerek GOren presentzia hobetzea dute helburu hainbat euskarri birtualetan, hala nola SIMBIOLIVA webgunean, sare sozialetan, buletinetan, etab.
3. DIBULGAZIOAREN EMAITZAREN EMAITZA NAGUSIAK:
3. dibulgazio-emaitza honen barruan, jarduera nagusiak eta horien emaitzak hauek izan dira:
- Ekintza. 3.1. GO FITONET-EN WEB ORRIAREN sorrera.
- 3.2. ekintza. GO FITONETen SARE SOZIALETAKO PROFILEN sorrera (LinkedIn, X -#FITONET traolarekin-, Instagram).
- Ekintza. 3.3. GO FITONETen YouTube kontu propioaren sorrera, emanaldi birtualen grabazioak gordetzen dituena.
- Ekintza. 3.4. Ekitaldi birtualetarako bereziki garatutako saio birtualak. Bilera hauek eduki zehatzetan oinarritzen ziren eta laburrak ziren (≈2 ordu) bertaratutakoen parte-hartzea errazteko.
- Ekintza. 3.5. GO FITONETen hedapena areagotzea proiektuko kide guztien webguneen bidez, GO FITONETen WEB ORRI PROPIOARA, SARE SOZIALETARA ETA YOUTUBEra zuzeneko estekak dituztenak.
- Ekintza. 3.6. BIOVEGENek koordinatutako eta honen bidez banatutako (eta deskargatzeko eskuragarri dauden) buletinak:
- GO FITONETeko kide guztien DATU-BASEAK, GO FITONETen WEB ORRIA eta GOko kide guztien webguneak.
- GO FITONET-EN SARE SOZIAL PROPIOAK eta GO kide guztien sare sozialak.
- Ekintza. 3.7. Aurrez aurreko dibulgazio-ekitaldietan erabilitako material guztiak (aurkezpenak, grabazioak, curriculumaren berrikuspenak, etab.) bertaratutakoei posta elektronikoz bidaltzea.
4. zabalkundearen emaitza: Argitalpenen bidezko zabalkunde ekintzak
DESKRIPZIOA: Ondorengo argitalpenen helburua sektoreko agenteen artean proiektuan lortutako emaitzetatik sortutako aukerak zabaltzea eta sektoreko negozio-errealitatean haren ezarpena sustatzea izan da. Aurreko fasean bezala, GOren komunikazio-helburuak eta deialdiarenak kontuan hartu ziren, eta, beraz, ekintza desberdinak burutu ziren identifikatutako publiko desberdinetara iristeko. Zabalkunde-jarduera guztiek proposamen-deialdian eskatutako informazio- eta publizitate-eskakizunak bete zituzten.
4. DIBULGAZIO EMAITZAREN EMAITZA NAGUSIAK:
4. dibulgazio-emaitza honen barruan, jarduera nagusiak eta horien emaitzak hauek izan dira:
- Ekintza. 4.1. Argitalpen teknikoak:
- GOren kideei, helburuei eta jarduerei buruzko informazio-liburuxka.
- GOri buruzko artikulu informatiboen argitalpena industriako aldizkari espezializatuetan.
- Ekintza. 4.2. Komunikabideak:
- GOren egoera eta proiektu berritzailearen aurrerapena jasotzen duten prentsa-oharren diseinua eta prestaketa. Dokumentu hauek beste tresna online eta offline batzuen bidez zabaldu ziren eta hainbat komunikabidetara bidali ziren, besteak beste, egunkarietara eta irratira.
5. Zabalkunde Emaitza: Zabalkunde jardueren jarraipena
DESKRIPZIOA: Emaitza hau beste hedapen-emaitzetan aurretik deskribatutako hedapen-jardueren jarraipena egitean zentratu da. Jarraipen hau prentsa-ebakinen bidez egin da.
5. DIBULGAZIOAREN EMAITZAREN EMAITZA NAGUSIAK:
5. dibulgazio-emaitza honen barruan, jarduera nagusiak eta horien emaitzak hauek izan dira:
- Ekintza. 5.1. Zabalkundearekin lotutako emaitza bakoitzerako prentsa-ebakinak eta jarraipen-txostenak prestatzea. Ebaki/txosten hauek GO-REN WEB ORRIALDEAN eta SARE SOZIALETAN argitaratu dira, eta, aldi berean, GO-ko kideen webgune eta sare sozialetan.
- Koordinatzailearen/erakundearen izena: AGROINTEC
- Koordinatzailearen/erakundearen helbide elektronikoa: gestion@agrointec.com
- Fundación CELLBITEC
- AGROFOR - CSIC
- Asociación para el fomento de la I+D en genómica vegetal (INVEGEN)
- Bullsfot Solutions SL
- Unión de pequeños agricultores y ganaderos (UPA)
- Grupo da Cunha
- Panadería palmeña S.L
- (COPALPAN)
- Fundación Cajamar de la Comunitat Valenciana (CAJAMAR)
- Agrosa semillas selectas SA