Skip to main content
erasmus69

Projecte Erasmus+: RURALITAT: Reconeixement i validació d'una competència transversal en el desenvolupament comunitari rural.

  • Tipus Projecte
  • Estat Completat
  • Execució 2015 -2017
  • Pressupost assignat 219.515,00 €
  • Àmbit Europeo
  • Comunitat Autònoma Castilla y León
  • Font principal de finançament Erasmus +
Descripció

En el marc comunitari de suport 2000-2006 i el marc financer 2007-2013, el 39% dels projectes van tenir implicacions per al desenvolupament rural. Aquestes dades cal afegir-les a la iniciativa comunitària LEADER+ específica per al desenvolupament rural. No hi ha als Estats membres una qualificació professional o competència transversal en desenvolupament rural comunitari dins de les famílies professionals del MEC (Marc Europeu de les Qualificacions), sense formació específica per preparar professionals versàtils adaptats a aquestes necessitats específiques.

Descripció de les activitats
  • 1. Cada soci realitzarà durant els primers sis mesos 6 seminaris locals informatius, explicant el projecte RURALITY per signar 25 adhesions al projecte de les parts interessades (total 175 beneficiaris indirectes).

  • 2. Per a la selecció dels 20 estudiants del curs pilot de formació estructurat cadascun dels 7 socis va contactar amb més de 450 beneficiaris potencials:

a) centres agrícoles, de formació formal o informal, que treballen en la formació professional.

b) Grups d'Acció Local (projectes LEADER) treballant a l'àrea de desenvolupament rural i ajudant a startups.

c) Empreses familiars i petites empreses on l'agent és una eina per facilitar la comunicació amb demandants d'ocupació, millorant la relació demanda-ocupació necessita mà d'obra real.

d) Aturats reben suport de l'Agent de Desenvolupament per abandonar la seva desocupació contactant amb empreses o individus i assessorant-los per a autoocupació, gestió de necessitats de formació.

e) Nacional/regional per a aprovació i agències governamentals que necessiten desenvolupament professional (municipis, consells municipals, prefectures, autoritats regionals, grups d'acció local, sindicats agrícoles) autoritats educatives.

  • 3. Beneficiaris indirectes a través de RESULTATS INTEL·LECTUALS contemplant l'aplicació de les TIC (Facebook, Lloc Web, Linkedin, New Letter..) i seran aproximadament 2.200 beneficiaris indirectes.
Objectius
  1. Desenvolupar, reconèixer i validar una competència transversal (Associacions Estratègiques Prioritàries horitzontals en l'àmbit de l'educació, la formació i la joventut) al Marc Europeu de Qualificacions (MEC) per a un nou perfil professional "Tècnic en Desenvolupament Rural Comunitari HORITZÓ 2020" que contribueixi a l'estratègia europea de desenvolupament rural zones rurals. Competència transferible que s'inclourà a les qualificacions professionals de les següents famílies professionals de les àrees rurals INCUAL relacionades a la UE: 1) terra; 2) hoteleria i turisme; 3) indústries alimentàries; 4) seguretat i medi ambient; 5)energia i aigua; 6) serveis comunitaris socioculturals i 7) activitats físiques i esportives.

  2. Augmentar la transparència d'aquesta nova competència professional per influir en les qualificacions i l'ocupabilitat a través de la professionalització del desenvolupament rural. Més del 60% dels treballadors del sector no tenen qualificacions formals o no són altes i no estan reconegudes. Són necessaris qualificats per assessorar, formar, assistir i implementar la feina de tots els professionals rurals interessats.
  3. Enfocament pedagògic innovador basat en la FORMACIÓ EN ALTERNÀNCIA O DUAL referit a l'aprenentatge alternat a l'empresa rural (feines múltiples) i l'escola com una recepta reeixida per a transicions reeixides a la feina i tenint el següent

  4. Desenvolupar una metodologia per a centres de cooperació formals i no formals, sindicats agrícoles, autoritats locals i grups dacció local de LEADER, per facilitar el desenvolupament de lItinerari al servei de les economies rurals.

  5. Dissenyar les unitats de competència creuada (vàlides per a set famílies professionals) i apropiades per al desenvolupament de la formació en 7 àrees amb la realització d'un curs de formació pilot a 6 països per validar els manuals tècnics del perfil professional.
Resultats

RESULTATS INTEL·LECTUALS contemplant l'aplicació de les TIC (Facebook, Lloc Web, Linkedin, New Letter..) i seran aproximadament 2.200 beneficiaris indirectes.

RESULTATS-IMPACTE:

1) Estudi i anàlisi de les famílies ocupacionals i qualificacions existents a Europa per adaptar-se a la competència creuada amb la qualificació professional de nivell 1, 2 i 3 de les famílies professionals següents.

2) Normativa comunitària requerida. Informe de recerca 2014-2020 sobre el potencial de creació d'ocupació a zones rurals i l'emprenedoria el 2020. HORITZÓ: conèixer el potencial de la R+D aplicada a les zones rurals, una prioritat del Reglament FEADER i d'HORITZÓ 2020.

3) Desenvolupament de competències: currículum complet amb els següents mòduls de formació i curs pilot a sis països.

4) Materials didàctics per a estudiants: formació en alternança amb dues vessants: una guia innovadora amb una metodologia pedagògica alternada basada en un enfocament daprenentatge entre empreses i escoles; unió de teoria i pràctica, sistemàtica i aleatòria. Les pràctiques empresarials rurals es consideren un factor important en laprenentatge de lalumnat.

5) Guia metodològica de materials: Recursos Educatius Oberts (REA) sobre ruralitat; publicació dels resultats. Materials digitalitzats gratuïts disponibles i oberts a educadors, estudiants i autodidactes.

Informació de contacte
  • Nom coordinador/entitat: Fundació Reserva de la Biosfera Alt Bernesga  
  • Adreça postal: Plaça major S/N, 24600 La Pola de Gordón
  • Telèfon: 987588003
Coordinadors
  • Fundacion Reserva De La Biosfera Alto Bernesga
Col·laboradors
  • ADESPER- Agrupación para el Desarrollo Sostenible y la Promoción del Empleo Rural
  • Agroinstitut Nitra, empresa estatal
  • CONFEDERACIÓN ITALIANA DE AGRICULTORES TOSCANA
  • CoraNE - Asociación para el Desarrollo de los Municipios de la Frontera Nordeste
  • Universidad Gaziosmanpa?a
  • Centro de información