Proxecto Erasmus+: RURALITY: “Recoñecemento e validación dunha competencia transversal no desenvolvemento comunitario rural”.
- Tipo Proxecto
- Estado Cheo
- Execución 2015 -2017
- Orzamento asignado 219.515,00 €
- Ámbito Europeo
- Comunidade Autónoma Castilla y León
- Fonte principal de financiamento Erasmus+
No Marco Comunitario de Apoio 2000-2006 e no Marco Financeiro 2007-2013, o 39 % dos proxectos tiveron implicacións para o desenvolvemento rural. Estes datos deberían engadirse á iniciativa comunitaria LEADER+ específica para o desenvolvemento rural. Non existe ningunha cualificación profesional nin competencia transversal en desenvolvemento rural comunitario dentro das familias profesionais do Marco Europeo de Cualificacións (MEC) nos Estados membros, e non se dispón de formación específica para preparar profesionais versátiles adaptados a estas necesidades específicas.
1. Cada socio realizará seis seminarios informativos locais nos primeiros seis meses, explicando o proxecto RURALITY para obter 25 sinaturas das partes interesadas (un total de 175 beneficiarios indirectos).
- 2. Para seleccionar os 20 estudantes para o curso de formación piloto estruturado, cada un dos 7 socios contactou con máis de 450 posibles beneficiarios:
a) centros agrícolas, de formación formal ou informal, que traballan na formación profesional.
b) Grupos de Acción Local (proxectos LEADER) que traballan no ámbito do desenvolvemento rural e axudan a empresas emerxentes.
c) Empresas familiares e pequenas empresas onde o Axente é unha ferramenta para facilitar a comunicación cos demandantes de emprego, mellorando a relación demanda-emprego e require man de obra real.
d) As persoas desempregadas reciben apoio do Axente de Desenvolvemento para deixar o seu desemprego contactando con empresas ou particulares e asesorándoas sobre o autoemprego e xestionando as súas necesidades de formación.
e) Autoridades educativas nacionais/rexionais para a súa aprobación e organismos gobernamentais que precisan desenvolvemento profesional (concellos, consellos municipais, prefecturas, autoridades rexionais, grupos de acción local, sindicatos agrícolas).
- 3. Beneficiarios indirectos mediante RESULTADOS INTELECTUAIS considerando a aplicación das TIC (Facebook, sitio web, Linkedin, New Letter..) e haberá aproximadamente 2.200 beneficiarios indirectos.
Desenvolver, recoñecer e validar unha competencia transversal (Asociacións Estratéxicas Prioritarias Horizontais en educación, formación e xuventude) dentro do Marco Europeo de Cualificacións (MEC) para un novo perfil profesional de "Técnico de Desenvolvemento Rural Comunitario HORIZONTE 2020" que contribúa á estratexia europea de desenvolvemento rural, tendo en conta os regulamentos e as directivas da UE relacionados coas zonas rurais. Competencia transferible que se incluirá nas cualificacións profesionais das seguintes familias profesionais das zonas rurais relacionadas co INCUAL na UE: 1) terra; 2) hostalería e turismo; 3) industrias alimentarias; 4) seguridade e medio ambiente; 5) enerxía e auga; 6) servizos comunitarios socioculturais e 7) actividades físicas e deportivas.
- Aumentar a transparencia desta nova competencia profesional para influír nas cualificacións e na empregabilidade mediante a profesionalización do desenvolvemento rural. Máis do 60 % dos traballadores do sector non teñen cualificacións formais ou teñen cualificacións baixas ou non recoñecidas. Necesítase persoal cualificado para asesorar, formar, axudar e executar o traballo de todos os profesionais rurais interesados.
Enfoque pedagóxico innovador baseado na FORMACIÓN ALTERNACIONAL OU DUAL que se refire á aprendizaxe alternativa en empresas rurais (varios empregos) e escolas como unha receita exitosa para transicións exitosas ao traballo e que ten o seguinte:
Desenvolver unha metodoloxía para centros de cooperación formais e informais, sindicatos agrícolas, autoridades locais e grupos de acción local LEADER para facilitar o desenvolvemento da Vía ao Servizo das Economías Rurais.
- Deseñar unidades de competencias transversais (válidas para sete familias profesionais) axeitadas para o desenvolvemento da formación en sete áreas, coa posta en marcha dun curso piloto de formación en seis países para validar os manuais técnicos do perfil profesional.
RESULTADOS INTELECTUAIS considerando a aplicación das TIC (Facebook, sitio web, Linkedin, New Letter..) e haberá aproximadamente 2.200 beneficiarios indirectos.
RESULTADOS-IMPACTO:
1) Estudo e análise das familias profesionais e cualificacións existentes en Europa para adaptalas á competencia cruzada coas cualificacións profesionais dos niveis 1, 2 e 3 das seguintes familias profesionais.
2) Normativa comunitaria obrigatoria. Informe de investigación 2014-2020 sobre o potencial de creación de emprego nas zonas rurais e o emprendemento en 2020. HORIZONTE: Comprender o potencial da I+D aplicada ás zonas rurais, unha prioridade do Regulamento FEADER e de HORIZONTE 2020.
3) Desenvolvemento de competencias: currículo completo cos seguintes módulos de formación e curso piloto en seis países.
4) Materiais didácticos para o alumnado: aprendizaxe alternada en dúas vertentes: unha guía innovadora cunha metodoloxía pedagóxica alternada baseada nunha estratexia de aprendizaxe entre empresas e centros educativos; unión de teoría e práctica, sistemática e aleatoria. As prácticas empresariais rurais considéranse un factor importante na aprendizaxe do alumnado.
5) Guía metodolóxica de materiais: Recursos educativos abertos (REA) sobre ruralidade; publicación dos resultados. Materiais dixitalizados gratuítos dispoñibles e abertos a educadores, estudantes e autoaprendices.
- Nome do coordinador/entidade: Fundación Reserva da Biosfera do Alto Bernesga
- Enderezo postal: Praza Maior S/N, 24600 La Pola de Gordón
- Teléfono: 987588003
- Fundacion Reserva De La Biosfera Alto Bernesga
- ADESPER- Agrupación para el Desarrollo Sostenible y la Promoción del Empleo Rural
- Agroinstitut Nitra, empresa estatal
- CONFEDERACIÓN ITALIANA DE AGRICULTORES TOSCANA
- CoraNE - Asociación para el Desarrollo de los Municipios de la Frontera Nordeste
- Universidad Gaziosmanpa?a
- Centro de información