Skip to main content

Projecte Erasmus+: Projecte enològic

  • Tipus Projecte
  • Estat Completat
  • Execució 2014 -2016
  • Pressupost assignat 69.600,00 €
  • Àmbit Europeo
  • Comunitat Autònoma Castilla y León
  • Font principal de finançament Erasmus +
Descripció

Presentem aquest projecte dut a terme pels col·legis Agrupament Vertical d'Escoles de Cristell (Portugal), Scuola immacolata de Novara (Itàlia), Collège du Plantaurel de Cazères (França) i Col·legi Aurelio Gómez Escolar de Burgos (Espanya).

Després d'un procés d'autoavaluació, es planteja com un dels objectius principals potenciar la promoció de la cultura i la unitat europea, així com la integració de l'alumnat mitjançant procediments de treball en grup amb alumnat multivariant de la comunitat europea. L'equip de treball i coordinació del projecte està format per professorat, que abasta grups d'alumnat de 3r d'ESO (alumne espanyol de 14-15 anys), alumnat de la mateixa edat del Collège du Plantaurel de Cazeres (França), 3r de scuola mitjana (alumne italià de 12-13-14 anys) i 9 14-15 anys), grup supervisat per l'equip i la direcció escolar dels centres descrits. L'escola espanyola on es desenvolupa el projecte es troba als afores de Burgos; l'escola de portuguès, a la petita ciutat de Cristelo, prop de Porto; l'escola de francès, en un petit poble de la regió de Haute Garonne; il?escola d?italià, a Novara, una ciutat mitjana del Piemont. Es tracta, doncs, de quatre escoles amb un entorn social i cultural similar.

El projecte és una experiència que cerca fomentar l'esperit emprenedor als estudiants. Els estudiants crearan una empresa enològica que supervisarà aspectes de l'elaboració del vi, així com aspectes econòmics, administratius i legals. Els estudiants es dividiran en grups de treball, formats per estudiants de les quatre escoles i que abastaran una àrea de coneixement. Els objectius de cada àrea estan vinculats al currículum de cada assignatura, i el treball es realitza i s'avalua segons els criteris d'avaluació. Les presentacions a l'aula i la publicació de treballs en xarxa serviran perquè els alumnes adquireixin coneixements més enllà de l'àrea que desenvolupen. A més, les àrees estan completament relacionades entre si i lavaluació de les competències bàsiques sutilitzarà per avaluar les habilitats adquirides pels estudiants. Dins del projecte, hi ha una àrea comuna on s'avaluarà tot l'alumnat: l'àrea d'anglès. El projecte es dividirà en cinc àrees dins de les cinc àrees de treball: Biologia, tecnologia, matemàtiques, TIC i emprenedoria. Es desenvoluparan pràctiques i activitats associades a cadascuna de les àrees; l'alumnat haurà d'adquirir els conceptes corresponents al projecte curricular per desenvolupar adequadament el seu treball. Els conceptes s'adquiriran a l'aula, impartits pel professorat, mitjançant la investigació, la informació proporcionada pels companys i la comprensió lectora de l'alumnat, sempre supervisats pel professorat responsable de les assignatures. Finalment, es recalca el disseny orientat a motivar l'alumnat en risc de fracàs escolar (enfocament pràctic del projecte) i dirigit a facilitar l'obertura dels quatre centres i dels alumnes per sortir a Europa, cosa que actualment només està disponible per a una minoria de l'alumnat. El projecte és encoratjador, participatiu i orientat a l'emprenedoria

Descripció de les activitats

1. L'estudiant formarà part d'un grup de treball juntament amb estudiants d'altres països, intercanviant informació i coneixements, per cercar noves metodologies d'ensenyament i entorns d'aprenentatge.

2. El treball en grup cerca, com a objectiu transversal, crear un ambient propici de convivència.

3. El treball es desenvoluparà en xarxa, cercant un suport decisiu en les tecnologies de la informació.

4. Aquest treball es realitzarà principalment en anglès, tant a les videoconferències com a gairebé tota la feina produïda. Es fomentarà lús de Facebook i WhatsApp en lalumnat.

5. Es generarà un bloc on publicar tot el material multimèdia desenvolupat.

6. Es generarà un projecte vinculat a les àrees centrals, fomentant també l'emprenedoria a l'alumnat.

7. El projecte estarà vinculat a diverses àrees de coneixement, per la qual cosa requerirà la supervisió de diversos docents dels quatre centres educatius.

8. Savaluarà a lalumnat segons el treball requerit.

9. El projecte comptarà amb diversos sistemes davaluació.

10. La comunitat educativa, composta pel professorat, lequip directiu, lalumnat i els seus pares, disposarà dinformació actualitzada del projecte a través del bloc del projecte i de les pàgines web dels centres educatius.

Objectius
  • Potenciar la promoció de la cultura i la unitat europea, així com la integració de lalumnat mitjançant procediments de treball en grup amb alumnat multivariant de la comunitat europea.
  • El projecte és una experiència que cerca fomentar l'esperit emprenedor als estudiants.
  • Els estudiants crearan una empresa enològica que supervisarà aspectes de l'elaboració del vi, així com aspectes econòmics, administratius i legals.
Informació de contacte
  • Nom coordinador/entitat: Col·legi Aurelio Gómez  
  • Adreça postal: Avinguda Costa Rica s/n 09001 Burgos
  • Telèfon: 947460120
Coordinadors
  • Colegio Aurelio Gómez
Col·laboradors
  • Agrupamento de Escolas de Cristelo
  • Ente Giuridico Istituto Immacolata delle Salesiane di Don Bosco
  • établissement scolaire