Skip to main content

Grup Operatiu AGROALIMENTACIÓ 4.0: Big data per a una producció intel·ligent, sostenible i competitiva

Descripció

El Grup Operatiu neix amb la intenció de millorar els hàbits alimentaris dels consumidors mitjançant el desenvolupament d'estratègies 4.0 basades en Big Data. Per això analitzarà la informació aportada pel consumidor i els experts científics sobre determinats aliments i productes alimentaris a les diferents xarxes socials.

S'estudiarà l'increment de la qualitat alimentària dels productes oferts, millorant la composició dels aliments a conseqüència de la implantació d'aquestes estratègies, que permetran adaptar el producte a les noves demandes i necessitats nutricionals de la població.

Objectius
  • Monitoritzar, capturar i analitzar a Twitter i altres fonts de RRSS, informació relativa a la imatge de la indústria alimentària en relació amb el binomi alimentació-salut.
  • Monitoritzar, capturar i analitzar a Twitter i altres fonts de RRSS, informació relativa al tipus i grau de coneixement del consumidor sobre les propietats saludables dels aliments.
  • Dissenyar una estratègia de comunicació de propietats saludables dels productes de la indústria alimentària sobre la base de la informació llançada per l'Anàlisi Big Data de la informació capturada a Twitter.
  • Avaluar la viabilitat, sota paràmetres de cost-efectivitat i impacte a la imatge de marca, de la utilització de l'anàlisi Big Data en xarxes socials per dissenyar estratègies de comunicació sobre propietats saludables dels productes d'empreses alimentar
Informació de contacte
  • Nom coordinador/entitat: Associació d'Indústries d'Alimentació d'Aragó
  • Email coordinador/entitat: aiaa@aiaa.es
Beneficiaris
  • Asociación de Industrias de Alimentación de Aragón