Ir o contido principal

Proxecto H2020 BIOBRIDGES: Conectando consumidores, marcas e industrias biolóxicas para mellorar o mercado de produtos biolóxicos sostibles

  • Tipo Proxecto
  • Estado Cheo
  • Execución 2018 -2020
  • Orzamento asignado 995.485,00 €
  • Ámbito Europeo
  • Comunidade Autónoma Madrid, Comunidad de
  • Fonte principal de financiamento Horizonte 2020
  • Páxina web do proxecto https://www.biobridges-project.eu/
Descrición das actividades

WP2

  • Identificación e análise de factores que dificultan ou facilitan a colaboración entre a industria biolóxica (produtores), propietarios de marcas e venda polo miúdo (introdución de produtos biolóxicos no mercado) e cidadáns (consumidores).
  • Análise do entorno de apoio (estratexias, incentivos, etc.) que facilita a cooperación multisectorial e intersectorial para o desenvolvemento de produtos de base biolóxica (PPB) aliñados coas necesidades dos consumidores.
  • Validación, enriquecemento e actualización dos resultados do WP2 durante un taller de grupo focal específico celebrado en Bruxelas en xuño de 2019 con expertos externos activos en diversos campos da bioeconomía.

WP3

  • A base de datos de Biobridges actualizouse continuamente cos contactos de todos os socios, proporcionando unha lista completa das partes interesadas relevantes en cada categoría, ampliando o alcance e o impacto do proxecto. Verificáronse e cumpríronse as normativas do RGPD.
  • Todos os socios enriqueceron a base de datos con partes interesadas adicionais, como responsables políticos, ONG, investigadores, asociacións, representantes da comunidade local, etc. Creouse unha lista de proxectos para establecer sinerxías. A lista de contactos utilizouse para vincular T7.4 coas redes e iniciativas existentes e outras actividades de Biobridges. Aumentouse o número de embaixadores e membros do Consello Asesor. Ademais, cumpriuse o obxectivo inicial en ambos os casos e, no caso dos embaixadores, o número case se duplicou.
  • O Consello Asesor estaba composto por expertos que apoiaban as actividades do proxecto, con diferentes funcións e tipos de participación.
  • Os embaixadores de Biobridges promoveron/demostraron o concepto de bioeconomía e os beneficios dos produtos de base biolóxica, aumentando así o impacto do proxecto.

WP4

  • A plataforma, os marcos e os procedementos de Biobridges foron creados para apoiar eventos de cocreación entre consumidores, industrias biolóxicas e propietarios de marcas que se implementarán no WP5.
  • Definíronse materiais promocionais visuais para apoiar a participación e o compromiso das partes interesadas nos eventos de cocreación, así como os conceptos e a estratexia para o xogo serio que apoia o proceso e os tres vídeos dirixidos aos respectivos grupos obxectivo.

WP5

  • O proxecto BIOBRIDGES organizou 68 obradoiros de cocreación. Cada evento incluía información detallada relacionada coa escala dos eventos, o país onde se celebraron, o número total de eventos organizados e información sobre os organizadores do evento.

WP6

  • Creación de 3 interconexións intersectoriais creadas polo proxecto BIOBRIDGES.
  • A posta en marcha dun plan de acción para aumentar a concienciación dos consumidores (principalmente mediante o deseño dunha enquisa non prevista inicialmente no DoA).
  • Identificación e recomendacións sobre as oportunidades de cooperación máis rendibles nos sectores da bioeconomía.

WP7

  • Crear as condicións para unha comunicación e difusión eficientes e robustas do proxecto, é dicir, definir estratexias e planificación axeitadas tendo en conta o alcance do proxecto, desenvolver materiais para unha boa comunicación (por exemplo, papelaría), establecer canles sólidas de comunicación (por exemplo, sitio web, redes sociais, mercadotecnia por correo electrónico), desenvolver material promocional (por exemplo, folletos, carteis, folletos despregables, merchandising) e apoiar a participación en eventos.
  • Os esforzos do consorcio no marco do WP7 centráronse principalmente en valorizar, consolidar e aumentar a visibilidade dos resultados e actividades do proxecto. En canto aos resultados e á súa explotación e difusión, creouse un produto final que describe o plan de explotación e sustentabilidade para todo o proxecto co fin de lograr un impacto duradeiro, útil para superar a falta de cooperación entre as partes interesadas da bioeconomía.

É posible resumir e definir 4 posibles actividades e canles de explotación futuras, explicadas en detalle no documento:

  • Publicación e dispoñibilidade de todos os activos de Biobridges no sitio web.
  • Publicación de recursos na Biblioteca de Bioeconomía LIFT e promoción dentro da comunidade EuBioNet ou en eventos públicos.
  • Adopción dos recursos de Biobridges dos proxectos Biovoices e Transition2BIO.
  • Actividades operativas individuais dos socios de Biobridges.
Descrición contextual

O proxecto Biobridges, de 28 meses de duración, comezou en setembro de 2018 e foi financiado pola Empresa Conxunta para as Industrias Biolóxicas (BBI) no marco do programa de investigación e innovación Horizonte 2020 da Unión Europea (Acordo de Subvención nº 792236). O consorcio está formado por nove socios de oito países: Portugal, Estonia, Grecia, Italia, Eslovaquia, Alemaña, Croacia e España. O obxectivo xeral de BIOBRIDGES era mellorar a comercialización de produtos biolóxicos mediante o establecemento de asociacións primarias entre as industrias biolóxicas, os propietarios de marcas e os representantes dos consumidores e, en cooperación con outras partes interesadas, como as comunidades locais, as autoridades locais e os actores industriais, crear novas interconexións intersectoriais dentro do clúster da economía biolóxica. Para lograr un impacto duradeiro nas cadeas de valor biolóxicas, BIOBRIDGES deseñou e implementou metodoloxías, procedementos e mellores prácticas replicables que apoian a cocreación multilateral, o que resulta en novas asociacións intersectoriais. Desenvolveuse un modelo replicable para establecer, apoiar e valorar os resultados destas asociacións intersectoriais na economía biolóxica. A posta en marcha do proxecto deu lugar aos seguintes 15 resultados agrupados en cinco categorías:

  1. Estudos, análises e metodoloxías
  • Desafíos de cooperación identificados entre consumidores, propietarios de marcas e industrias biolóxicas.
  • Marco e boas prácticas para múltiples partes interesadas e interconexións intersectoriais.
  • Consulta coas partes interesadas sobre os factores que impulsan e os obstáculos á cooperación e suxestións de mellora.
  • Metodoloxía Biobridges para eventos de cocreación.
  • Experiencias de cocreación interactivas e gamificadas de Biobridges.
  1. Campañas de comunicación e sensibilización
  • Kit de ferramentas de concienciación sobre a economía biolóxica
  • Campaña #BioHeroes
  1. Conexións e redes
  • Bridge2brands: presentando solucións sostibles
  • Bridge2value: fomentando conexións para a xeración de cadeas de valor
  • Sinerxías e intercambio de experiencias establecido con outras iniciativas
  1. Documentos de política e recomendacións
  • Actas de eventos de cocreación e debates políticos.
  • Resumo de políticas: "Mellora da aceptación pública de produtos e procesos de base biolóxica a nivel local e rexional"
  • Boas prácticas, procedementos e recomendacións para promover a cooperación intersectorial
  • Plan de acción de Biobridges para aumentar a concienciación dos consumidores sobre a bioeconomía e os produtos de base biolóxica
  1. Datos
  • Enquisa para avaliar o coñecemento dos consumidores sobre os produtos ecolóxicos
  • Datos brutos
Obxectivos

BIOBRIDGES é unha iniciativa de 28 meses de duración que busca impulsar a comercialización de produtos de base biolóxica (PPB) mediante o establecemento dunha estreita colaboración entre as industrias de base biolóxica (IBB), as marcas e os representantes dos consumidores. O obxectivo final é estimular e apoiar a participación e interacción activas entre todas as partes interesadas (incluídas as comunidades e as autoridades locais) e mellorar a aceptación dos PBB no mercado. BIOBRIDGES deseñará e implementará metodoloxías, procedementos e boas prácticas replicables que fomenten a interacción entre múltiples partes interesadas, o que levará a novas colaboracións intersectoriais.

As principais actividades serán:

  • Identificación dos desafíos da cooperación entre consumidores, propietarios de marcas e BBI
  • Crear unha comunidade multilateral sostible que inclúa representantes de consumidores, empresas da bioeconomía e propietarios de marcas de diferentes clústeres da bioeconomía e estimular o diálogo e a cooperación.
  • Seguindo unha estratexia de cocreación, aumentar o coñecemento, a confianza e a seguridade dos consumidores e dos propietarios de marcas nos beneficios dos BBP en comparación cos seus homólogos baseados en combustibles fósiles.
  • Apoiar o establecemento de polo menos dúas novas interconexións transversais en clústeres da economía biolóxica e definir procedementos replicables e mellores prácticas que leven ao establecemento de novas asociacións intersectoriais e oportunidades de negocio.
  • Estimular o debate multilateral sobre a investigación prenormativa e connormativa, a nova estandarización/etiquetado e os modelos emerxentes de cocreación (B2B e B2C). Ao final do proxecto, estableceranse polo menos dúas novas interconexións transversais dentro do clúster de economía biobaseada, mentres que se formarán as bases para a creación doutras novas baseadas nos argumentos, as mellores prácticas e as recomendacións derivadas do proxecto. O consorcio BIOBRIDGES fusiona unha variedade de experiencias complementarias, co obxectivo de construír unha abordaxe multilateral coherente que integre nove socios xa implicados noutros proxectos como BIOWAYS, BIOVoices e BIOSTEP.
Coordinadores
  • GLOBAZ, S.A.
Colaboradores
  • Q-PLAN INTERNATIONAL ADVISORS PC
  • PEDAL CONSULTING SRO
  • AGENZIA PER LA PROMOZIONE DELLA RICERCA EUROPEA
  • CIVITTA EESTI AS
  • ASOCIACION ESPANOLA DE BIOEMPRESAS
  • FVA SAS DI LOUIS FERRINI & C
  • PARTICULA GROUP DRUSTVO S OGRANICENOM ODGOVORNOSCU ZA ISTRAZIVANJE RAZVOJ I PROIZVODNJU
  • ECOLOGIC INSTITUT GEMEINNUTZIGE GMBH