Skip to main content

Projecte H2020 BIOBRIDGES: Connectant consumidors, marques i indústries de base biològica per millorar el mercat de productes de base biològica sostenibles

  • Tipus Projecte
  • Estat Completat
  • Execució 2018 -2020
  • Pressupost assignat 995.485,00 €
  • Àmbit Europeo
  • Comunitat Autònoma Madrid, Comunidad de
  • Font principal de finançament Horitzó 2020
  • Web del projecte https://www.biobridges-project.eu/
Descripció de les activitats

WP2

  • Identificació i anàlisi dels factors que dificulten o faciliten la col·laboració entre la indústria de base biològica (productors), propietaris de marques i detallistes (introducció de productes de base biològica al mercat) i els ciutadans (consumidors).
  • Anàlisi de lentorn de suport (estratègies, incentius, etc.) facilitant la cooperació multisectorial i intersectorial per al desenvolupament de productes de base biològica (BBPs) alineats amb les necessitats dels consumidors.
  • Validació, enriquiment i actualització de les troballes del WP2, durant un taller de grup d'enfocament específic, celebrat el juny de 2019 a Brussel·les, amb experts externs actius a diversos camps de la bioeconomia.

WP3

  • La base de dades Biobridges es va actualitzar contínuament amb els contactes de tots els socis, per obtenir una llista de contactes completa amb les parts interessades rellevants a cada categoria, per ampliar l'abast i l'impacte del projecte. Es van verificar i seguir les regles del RGPD.
  • Tots els socis van enriquir la base de dades amb parts interessades addicionals, com a responsables polítics, ONG, investigadors, associacions, representants de la comunitat local, etc. Es va crear una llista de projectes per establir sinèrgies. va aconseguir l'objectiu inicial per a tots dos casos i, en el cas dels Ambaixadors, el número va superar gairebé el doble.
  • El Consell Assessor va estar compost per experts que van donar suport a les activitats del projecte, amb diferents rols i tipus de participació.
  • Els Ambaixadors de Biobridges van promoure/demostrar el concepte de la bioeconomia i els beneficis dels productes de base biològica, i per tant van augmentar l'impacte del projecte.

WP4

  • Es van crear la Plataforma, les Estructures i els Procediments de Biobridges per donar suport als esdeveniments de cocreació entre Consumidors, Indústries de Base Biològica i Propietaris de Marques que s'implementaran a WP5.
  • Es van definir els materials promocionals visuals per donar suport a la participació i el compromís de les parts interessades en els esdeveniments de co-creació, així com els conceptes i l'estratègia per al joc seriós que recolza el procés i els 3 vídeos que aborden els respectius grups objectiu.

WP5

  • El projecte BIOBRIDGES va organitzar 68 tallers de cocreació. Cada esdeveniment ha detallat la informació relacionada amb l'escala dels esdeveniments, el país on es van dur a terme, la quantitat total d'esdeveniments organitzats juntament amb la informació sobre els organitzadors de l'esdeveniment.

WP6

  • Creació de 3 interconnexions intersectorials creades pel projecte BIOBRIDGES.
  • La realització d'un pla d'acció per augmentar la consciència del consumidor (principalment a través del disseny d'una enquesta inicialment no planificada al DoA).
  • Identificació i recomanacions sobre les possibilitats de cooperació més rendibles dels sectors de la bioeconomia.

WP7

  • Crear les condicions per a una comunicació i difusió eficients i sòlides del projecte, és a dir, la definició de les estratègies i la planificació adequades considerant l'abast del projecte, desenvolupant els materials per a una bona comunicació (és a dir, papereria), establint canals sòlids per a la comunicació (és a dir, lloc web, xarxes socials, màrqueting per correu electrònic), desenvolupant material promocional (és a dir, fulletons la participació en esdeveniments.
  • Els esforços del consorci sota el WP7 es van centrar principalment en valoritzar, consolidar i augmentar la visibilitat dels resultats del projecte i les seves activitats.

És possible resumir i definir 4 possibles activitats i canals d'explotació futurs, explicats detalladament al document:

  • Publicació i disponibilitat de tots els actius de Biobridges al lloc web.
  • Publicació dels actius a la Biblioteca de Bioeconomia LIFT i promoció dins de la comunitat EuBioNet o en esdeveniments públics.
  • Adopció dels actius de Biobridges dels projectes Biovoices i Transition2BIO.
  • Activitats dexplotació individuals dels socis de Biobridges.
Descripció contextual

El projecte Biobridges, de 28 mesos de durada, va començar el setembre del 2018 i va ser finançat per l'Empresa Comuna per a les Indústries de Base Biològica (BBI), en el marc del programa de recerca i innovació Horitzó 2020 de la Unió Europea (Acord de Subvenció núm. 792236). El consorci està format per nou socis de vuit països: Portugal, Estònia, Grècia, Itàlia, Eslovàquia, Alemanya, Croàcia i Espanya. L'objectiu general de BIOBRIDGES era millorar la comercialització dels productes de base biològica mitjançant l'establiment d'aliances primàries entre les indústries de base biològica, els propietaris de marques i els representants dels consumidors, i, en cooperació amb altres parts interessades, com les comunitats locals, les autoritats locals i els actors industrials, crear noves interconnexions d'economia intersectorial. Per aconseguir un impacte durador a les cadenes de valor de base biològica, BIOBRIDGES ha dissenyat i implementat metodologies, procediments i bones pràctiques replicables que donen suport a la cocreació entre múltiples parts interessades, cosa que dóna lloc a noves aliances intersectorials. Un model replicable sobre com establir, donar suport i valoritzar els resultats d'aquestes aliances intersectorials a l'economia de base biològica. La implementació del projecte va conduir als 15 resultats següents agrupats en 5 categories:

  1. Estudis, anàlisis i metodologies
  • Desafiaments de cooperació identificats entre consumidors, propietaris de marques i indústries de base biològica.
  • Marc i bones pràctiques per a múltiples parts interessades i interconnexions intersectorials.
  • Consulta de les parts interessades sobre els impulsors i les barreres de cooperació i suggeriments per a millores.
  • Metodologia de Biobridges per a esdeveniments de co-creació.
  • Experiències de cocreació interactives i gamificades de Biobridges.
  1. Campanyes de comunicació i conscienciació
  • Kit d'eines de conscienciació de l'economia de base biològica
  • Campanya #BioHeroes
  1. Connexions i xarxes
  • Bridge2brands: presentació de solucions sostenibles
  • Bridge2value: foment de connexions per a la generació de la cadena de valor
  • Sinergies i intercanvi d'experiències establertes amb altres iniciatives
  1. Documents de polítiques i recomanacions
  • Actes d'esdeveniments de cocreació i debats de polítiques.
  • Document de polítiques: "Millorar l'acceptació pública dels productes i processos de base biològica a nivell local i regional"
  • Bones pràctiques, procediments i recomanacions per impulsar cooperació intersectorial
  • Pla d'acció de Biobridges per augmentar la consciència dels consumidors sobre la bioeconomia i els productes d'origen biològic
  1. Dades
  • Enquesta per avaluar la consciència dels consumidors sobre els productes d'origen biològic
  • Dades brutes
Objectius

BIOBRIDGES és una iniciativa de 28 mesos de durada que cerca impulsar la comercialització de productes d'origen biològic (BBP) mitjançant l'establiment d'una col·laboració estreta entre les indústries d'origen biològic (BBI), les marques i els representants dels consumidors. L'objectiu final és estimular i donar suport a la participació activa i la interacció entre totes les parts interessades (incloses les comunitats i autoritats locals) i millorar l'acceptació dels BBP al mercat. BIOBRIDGES dissenyarà i implementarà metodologies, procediments i bones pràctiques replicables que fomentin la interacció entre múltiples parts interessades, cosa que generarà noves col·laboracions intersectorials.

Les principals activitats seran:

  • Identificar els desafiaments de cooperació entre consumidors, propietaris de marques i BBI
  • Crear una comunitat sostenible de múltiples parts interessades que involucri representants de consumidors, BBI i propietaris de marques de diferents clústers deconomia de base biològica i estimular el diàleg i la cooperació
  • Seguint un enfocament de co-creació, augmentar la consciència, la confiança i la seguretat dels consumidors i propietaris de marques en els beneficis de les BBP en comparació de les contraparts basades en combustibles fòssils.
  • Donar suport a l'establiment d'almenys 2 noves interconnexions transversals en clústers d'economia de base biològica i definir procediments replicables i bones pràctiques que condueixin a establir noves associacions intersectorials i oportunitats comercials.
  • Estimular el debat de múltiples parts interessades cap a la investigació pre- i co-normativa, la nova estandardització/etiquetatge i els models emergents de co-creació (B2B i B2C). Al final del projecte, s'establiran almenys 2 noves interconnexions transversals al clúster d'economia de base biològica, mentre que es formaran les bases per a la creació d'altres de noves basades en els arguments, les millors pràctiques i les recomanacions derivades del projecte. El consorci BIOBRIDGES fusiona una varietat de coneixements complementaris, amb l'objectiu de construir un enfocament consistent de múltiples actors que integri 9 socis que ja participen en altres projectes com ara BIOWAYS, BIOVoices i BIOSTEP.
Coordinadors
  • GLOBAZ, S.A.
Col·laboradors
  • Q-PLAN INTERNATIONAL ADVISORS PC
  • PEDAL CONSULTING SRO
  • AGENZIA PER LA PROMOZIONE DELLA RICERCA EUROPEA
  • CIVITTA EESTI AS
  • ASOCIACION ESPANOLA DE BIOEMPRESAS
  • FVA SAS DI LOUIS FERRINI & C
  • PARTICULA GROUP DRUSTVO S OGRANICENOM ODGOVORNOSCU ZA ISTRAZIVANJE RAZVOJ I PROIZVODNJU
  • ECOLOGIC INSTITUT GEMEINNUTZIGE GMBH