H2020 BIOBRIDGES Proiektua: Kontsumitzaileak, markak eta bio-oinarritutako industriak lotzea bio-oinarritutako produktu jasangarrien merkatua hobetzeko
- Mota Proiektua
- Egoera Bete
- Exekuzioa 2018 -2020
- Esleitutako Aurrekontua 995.485,00 €
- Eremua Europeo
- Autonomia-erkidegoa Madrid, Comunidad de
- Finantza-iturri nagusia Horizonte 2020
- Proiektuaren webgunea https://www.biobridges-project.eu/
WP2
- Bio-oinarritutako industriaren (ekoizleak), marken jabeen eta txikizkarien (bio-oinarritutako produktuak merkatuan sartzea) eta herritarren (kontsumitzaileak) arteko lankidetza oztopatzen edo errazten duten faktoreen identifikazioa eta azterketa.
- Kontsumitzaileen beharrekin bat datozen produktu biologikoak (BBPak) garatzeko sektore anitzeko eta sektore arteko lankidetza errazten duen laguntza-ingurunearen azterketa (estrategiak, pizgarriak, etab.).
- WP2-ren aurkikuntzen baliozkotzea, aberastea eta eguneratzea, 2019ko ekainean Bruselan egindako foku-talde tailer batean, bioekonomiaren hainbat arlotan jarduten duten kanpoko adituekin.
WP3
- Biobridges datu-basea etengabe eguneratzen zen bazkide guztien kontaktuekin, kategoria bakoitzeko interesdun garrantzitsuen zerrenda osoa eskainiz, proiektuaren irismena eta eragina zabalduz. GDPR araudia egiaztatu eta bete zen.
- Bazkide guztiek datu-basea aberastu zuten beste interesdun batzuekin, hala nola politikariekin, GKEekin, ikertzaileekin, elkarteekin, tokiko komunitateko ordezkariekin, etab. Proiektuen zerrenda bat sortu zen sinergiak ezartzeko. Kontaktuen zerrenda erabili zen T7.4 dauden sare eta ekimenekin eta Biobridges-en beste jarduera batzuekin lotzeko. Enbaxadoreen eta Aholku Batzordeko kideen kopurua handitu egin zen. Gainera, hasierako helburua bete zen bi kasuetan, eta enbaxadoreen kasuan, kopurua ia bikoiztu egin zen.
- Aholku Batzordea proiektuaren jarduerak babesten zituzten adituek osatzen zuten, rol eta parte-hartze mota desberdinekin.
- Biobridges enbaxadoreek bioekonomiaren kontzeptua eta bio-oinarritutako produktuen onurak sustatu/erakutsi zituzten, eta horrela proiektuaren eragina handitu zuten.
WP4
- Biobridges Plataforma, Esparruak eta Prozedurak Kontsumitzaileen, Bio-oinarritutako Industrien eta Marken Jabeen arteko baterako sorkuntza ekitaldiak laguntzeko sortu ziren, eta WP5ean ezarriko dira.
- Elkarrekin sortzeko ekitaldietan interesdunen parte-hartzea eta inplikazioa sustatzeko sustapen-material bisualak definitu ziren, baita prozesua laguntzen duen joko serioaren kontzeptuak eta estrategia eta dagokien helburu-taldeei zuzendutako hiru bideoak ere.
WP5
- BIOBRIDGES proiektuak 68 baterako sorkuntza tailer antolatu zituen. Ekitaldi bakoitzak ekitaldien eskalari, egin ziren herrialdeari, antolatutako ekitaldi kopuru osoari eta ekitaldiaren antolatzaileei buruzko informazio zehatza jaso zuen.
WP6
- BIOBRIDGES proiektuak sortutako 3 intersektore arteko interkonexio sortzea.
- Kontsumitzaileen kontzientziazioa areagotzeko ekintza-plan baten ezarpena (batez ere, hasiera batean DoA-n aurreikusita ez zegoen inkesta baten diseinuaren bidez).
- Bioekonomiaren sektoreetan lankidetza-aukera errentagarrienen identifikazioa eta gomendioak.
WP7
- Proiektuaren komunikazio eta hedapen eraginkor eta sendorako baldintzak sortu, hau da, proiektuaren irismena kontuan hartuta estrategia eta plangintza egokiak definitu, komunikazio onerako materialak garatu (adibidez, papergintza), komunikaziorako kanal sendoak ezarri (adibidez, webgunea, sare sozialak, posta elektroniko bidezko marketina), promozio-materiala garatu (adibidez, liburuxkak, posterrak, roll-up-ak, merchandising-a) eta ekitaldietan parte hartzea sustatu.
- WP7-ren pean partzuergoaren ahaleginak proiektuaren emaitzak eta jarduerak balorean jartzean, sendotzean eta ikusgarritasunean zentratu ziren batez ere. Emaitzei eta haien ustiapen eta hedapenari dagokionez, emaitza bat sortu zen, proiektu osoaren ustiapen eta iraunkortasun plana zehazten duena, eragin iraunkorra lortzeko, bioekonomiaren eragileen arteko lankidetza falta gainditzeko baliagarria dena.
Dokumentuan zehatz-mehatz azaltzen diren 4 etorkizuneko jarduera eta ustiapen-bide laburbildu eta defini daitezke:
- Biobridges-en aktibo guztien argitalpena eta eskuragarritasuna webgunean.
- Aktiboen argitalpena LIFT Bioekonomia Liburutegian eta sustapena EuBioNet komunitatearen barruan edo ekitaldi publikoetan.
- Biovoices eta Transition2BIO proiektuetako Biobridges aktiboak hartzea.
- Biobridges-eko bazkideen banakako jarduera operatiboak.
28 hilabeteko Biobridges proiektua 2018ko irailean hasi zen eta Bio-based Industries Joint Undertaking (BBI) erakundeak finantzatu zuen, Europar Batasunaren Horizon 2020 ikerketa eta berrikuntza programaren barruan (792236. diru-laguntza akordioaren zenbakia). Partzuergoa zortzi herrialdetako bederatzi bazkidek osatzen dute: Portugal, Estonia, Grezia, Italia, Eslovakia, Alemania, Kroazia eta Espainia. BIOBRIDGESen helburu orokorra produktu biologikoen merkaturatzea hobetzea zen, bio-oinarritutako industrien, marken jabeen eta kontsumitzaileen ordezkarien arteko lehen mailako lankidetzak ezarriz, eta, tokiko komunitateekin, tokiko agintariekin eta industria-eragileekin lankidetzan, bio-oinarritutako ekonomiaren klusterraren barruan sektore arteko interkonexio berriak sortzea. Bio-oinarritutako balio-kateetan eragin iraunkorra lortzeko, BIOBRIDGESek metodologia, prozedura eta jardunbide egoki errepikagarriak diseinatu eta ezarri ditu, interesdun anitzeko baterako sorkuntza sustatzen dutenak, eta horrek sektore arteko lankidetza berriak sortu ditu. Bio-oinarritutako ekonomian sektore arteko lankidetza horien emaitzak ezartzeko, babesteko eta baloratzeko eredu errepikagarri bat garatu zen. Proiektuaren ezarpenak bost kategoriatan sailkatutako 15 emaitza hauek ekarri zituen:
- Azterketak, analisiak eta metodologiak
- Kontsumitzaileen, marken jabeen eta bio-oinarritutako industrien arteko lankidetza-erronkak identifikatuak.
- Esparrua eta jardunbide egokiak hainbat interesdunentzat eta sektore arteko interkonexioentzat.
- Lankidetzaren bultzatzaileei eta oztopoei buruzko kontsulta interesdunen artean, eta hobekuntzarako iradokizunak.
- Biobridges metodologia baterako sorkuntza ekitaldietarako.
- Biobridges-en baterako sorkuntza esperientzia interaktibo eta gamifikatuak.
- Komunikazio eta sentsibilizazio kanpainak
- Bioekonomia oinarritzat hartutako sentsibilizazio tresna-sorta
- #BioHeroes kanpaina
- Konexioak eta sareak
- Bridge2brands: irtenbide iraunkorrak aurkezten
- Bridge2value: balio-katea sortzeko loturak sustatzea
- Beste ekimen batzuekin ezarritako sinergiak eta esperientzia-trukea
- Politika dokumentuak eta gomendioak
- Elkarrekin sortzeko ekitaldien eta politika-eztabaiden aktak.
- Politika-laburpena: “Produktu eta prozesu biologikoen onarpen publikoa hobetzea tokiko eta eskualdeko mailan”
- Sektore arteko lankidetza sustatzeko jardunbide egokiak, prozedurak eta gomendioak
- Biobridgesen ekintza plana bioekonomiaren eta bio-oinarritutako produktuen inguruko kontsumitzaileen kontzientziazioa areagotzeko
- Datuak
- Produktu ekologikoen inguruko kontsumitzaileen kontzientzia neurtzeko inkesta
- Datu gordinak
BIOBRIDGES 28 hilabeteko ekimen bat da, eta bere helburua produktu biologikoen (BBP) merkaturatzea bultzatzea da, industri biologikoen (BBI), marken eta kontsumitzaileen ordezkarien arteko lankidetza estua ezarriz. Azken helburua interesdun guztien (komunitateak eta tokiko agintariak barne) parte-hartze aktiboa eta elkarrekintza sustatzea eta BBPen merkatuan onarpena hobetzea da. BIOBRIDGESek metodologia, prozedura eta jardunbide egokiak errepikagarriak diseinatu eta ezarriko ditu, interesdun anitzen arteko elkarrekintza sustatzen dutenak, sektore arteko lankidetza berriak sortuz.
Jarduera nagusiak hauek izango dira:
- Kontsumitzaileen, marken jabeen eta BBIren arteko lankidetzaren erronkak identifikatzea
- Sortu kontsumitzaileen ordezkariak, BBI eta bioekonomiako kluster desberdinetako marken jabeak barne hartzen dituen komunitate iraunkor bat, eta suspertu elkarrizketa eta lankidetza.
- Elkarrekin sortzeko ikuspegi bati jarraituz, kontsumitzaileen eta marken jabeen kontzientzia, konfiantza eta BBPen onuren gaineko konfiantza handitu, erregai fosiletan oinarritutako parekoekin alderatuta.
- Bioekonomia oinarri duten klusterretan gutxienez bi interkonexio zeharkako berri ezartzea sustatzea, eta sektore arteko lankidetza eta negozio aukera berriak ezartzera eramango dituzten prozedura errepikagarriak eta jardunbide egokiak definitzea.
- Ikerketa aurre- eta ko-normatibatiboari, estandarizazio/etiketatze berriei eta baterako sorkuntza ereduei (B2B eta B2C) buruzko eztabaida suspertu hainbat eragileren artean. Proiektua amaitzeko, gutxienez bi interkonexio zeharkako berri ezarriko dira bioekonomia klusterraren barruan, eta oinarriak ezarriko dira berriak sortzeko, proiektutik eratorritako argudioetan, jardunbide egokietan eta gomendioetan oinarrituta. BIOBRIDGES partzuergoak hainbat aditu osagarri batzen ditu, BIOWAYS, BIOVoices eta BIOSTEP bezalako beste proiektu batzuetan parte hartzen duten bederatzi bazkide integratuz, hainbat eragileren ikuspegi koherente bat eraikitzeko helburuarekin.
- GLOBAZ, S.A.
- Q-PLAN INTERNATIONAL ADVISORS PC
- PEDAL CONSULTING SRO
- AGENZIA PER LA PROMOZIONE DELLA RICERCA EUROPEA
- CIVITTA EESTI AS
- ASOCIACION ESPANOLA DE BIOEMPRESAS
- FVA SAS DI LOUIS FERRINI & C
- PARTICULA GROUP DRUSTVO S OGRANICENOM ODGOVORNOSCU ZA ISTRAZIVANJE RAZVOJ I PROIZVODNJU
- ECOLOGIC INSTITUT GEMEINNUTZIGE GMBH
- Proiektuaren webgunea (CORDIS)
- CORDIS proiektuaren fitxa (pdf)
- "Oinarritutako produktu eta prozesu biologikoen onarpen publikoa hobetzea tokik…
- Sektore anitzeko eta sektore anitzeko interkonexioetarako esparrua eta jardunbi…
- Europako, estatuko eta eskualdeko mailetan batera sortzeko ekitaldien eta polit…
- Proiektuaren azken txostenaren laburpen exekutiboa (leiho berri batean irekiko …
- Bioekonomiaren sektoreetako lankidetza-aukera errentagarrienei buruzko gomendio…
- Europako, estatuko eta eskualdeko mailetan batera sortzeko ekitaldien eta polit…
- Foku-taldeen balidazio tailerraren emaitzak (leiho berri batean irekiko da)
- Lau buletin elektroniko
- Beste ekimenekin ezarritako sinergiei eta esperientzien trukeari buruzko txoste…
- Kontsumitzaileen, marken jabeen eta bio-oinarritutako industriaren arteko lanki…
- Proiektuko papergintza
- BIOBRIDGES Kontsumitzaileen Sentsibilizaziorako Ekintza Plana (leiho berri bate…
- Etorkizuneko bio-oinarritutako sektore arteko lankidetzarako jardunbide eta pro…
- Europako, estatuko eta eskualdeko mailetan batera sortzeko ekitaldien eta polit…
- GLOBAZ, SA webgunea
- Q-PLAN INTERNATIONAL ADVISORS PC webgunea
- AGENZIA PER LA PROMOZIONE DELLA RICERCA EUROPEAren webgunea
- CIVITTA EESTI AS webgunea
- Espainiako Bioenpresen Elkartearen webgunea
- FVA SAS DI LOUIS FERRINI & C webgunea
- INSTITUTU EKOLOGIKOA GEMEINNUTZIGE GMBHren webgunea