Ir o contido principal
TUBER LABEL.PNG

Grupo Operativo TUBERLABEL: Desenvolvemento de ferramentas de promoción do mercado local de trufa negra

  • Tipo Grupo operativo
  • Execución 2022 -2025
  • Orzamento asignado 395.340,37 €
  • Ámbito Supraautonómico
  • Comunidade Autónoma Castilla y León; Cataluña; Madrid, Comunidad de
  • Fonte principal de financiamento PAC 2014-2020
  • Páxina web do proxecto https://tuberlabel.es/
Descrición

TUBER LABEL promove o fortalecemento da cadea de valor do sector da trufa española, especialmente o comercio local, abordando cuestións que o propio sector identificou como debilidades pero que, cunha estratexia de reorientación, poden converterse en oportunidades.

Obxectivos
  • Identificar o perfil dos consumidores de trufa negra e ampliar o consumo a novos segmentos de mercado.
  • Incorporando valor engadido a través da diferenciación da trufa negra, potenciando o seu posicionamento no mercado e comercialización directa por parte dos produtores.
Resultados
  • Creación dun ecosistema socioeconómico e tecnocultural para o sector, homologación de estándares de calidade ou criterios de comercialización da trufa negra por parte dos produtores primarios, e desenvolvemento de mercados piloto como exemplos para a súa implantación noutras zonas produtoras de trufa negra, contribuíndo á comercialización local.
  • Co-creación dunha Smart Label para trufas negras.

R1.- Xeración dun ecosistema socioeconómico e tecnocultural do sector que interactúa coa sociedade. Perfil do consumidor de trufa negra. Desenvólvese o perfil do consumidor de trufa negra. Este resultado obtense a través de enquisas realizadas ao público en xeral, completadas co Perfil do Consumidor da Canle Horeca-Restaurante. Realízanse dous concursos de cociña de trufa e catro ceas maridadas con receitas a base de trufa negra, que inclúe material audiovisual na web e nas redes sociais. Recopilouse a información de 28 destinos con oferta turística da trufa para elaborar o catálogo nacional de oferta turística da trufa.

R2.- Aprobación de normas ou criterios de calidade para a comercialización da trufa negra por parte do produtor primario. Os estándares de calidade para a trufa negra defínense por consenso cos axentes implicados na comercialización do produto, a partir de criterios obxectivos en función da morfoloxía do produto, tendo en conta os defectos, a madurez e o tamaño. Durante o período de execución do proxecto celebraranse seis paneis de degustación de trufa fresca e produtos elaborados, cos axentes implicados na súa produción, comercialización, transformación e consumo.

R3.- Desenvolvemento de mercados piloto, como exemplo para a súa implantación noutras zonas produtoras de trufa negra, contribuíndo á comercialización local.
Durante o período de execución do proxecto, a empresa participou en sete mercados nacionais dirixidos ao consumidor final de trufa negra, publicando as normas de participación dos produtores e o procedemento de autocontrol dos criterios de calidade dos produtos que se comercializarán nestes mercados. Tamén se está a implantar un mercado piloto semanal para dúas campañas, dirixidas a maioristas. Defínese e publícase a metodoloxía para o desenvolvemento e participación de produtores e compradores neste mercado piloto. Estase a desenvolver un sistema informático para a xestión e asignación dos lotes de trufa negra no mercado, dotando ao sistema de axilidade, trazabilidade e transparencia de transaccións.

R4.- Co-creación dunha Smart Label para trufa negra. Mediante a análise de enquisas, realízase un estudo sobre as percepcións dos consumidores e produtores sobre as diferentes opcións para mellorar o valor da trufa negra mediante certificacións de calidade sostibles, orgánicas e diversas.
Establécese o procedemento para desenvolver a certificación PEFC das plantacións de trufa en terreos agrícolas mediante a metodoloxía Árbores fóra dos bosques. O protocolo de certificación da cadea de custodia PEFC defínese e implementa nunha empresa de comercialización de trufa negra.

RD2.1.- PUBLICACIÓNS INFORMATIVAS
O proxecto produce 7 publicacións informativas centradas nos resultados do proxecto. Edítanse catro boletíns semestrales en formato dixital, nos que se describen as actividades realizadas dentro do proxecto. No boletín micolóxico da FAMCAL están a publicarse outras tres publicacións impresas para os anos 2023-2024 e 2025. Estas publicacións describen e recollen os resultados obtidos no proxecto.
Tamén se publican tres catálogos en liña: o primeiro, de oferta turística da trufa, inclúe detalles dos operadores que poden ofrecer actividades de caza de trufa dirixidas por un colector especializado, visitas guiadas a viveiros e plantacións, degustacións e maridaxes con produtos locais, menús degustación de trufas, cursos especializados de cociña da trufa, etc. O segundo catálogo, “para a promoción do consumo de trufa negra”, é unha ferramenta para promover o consumo responsable de trufa negra e produtos a base de trufa. Este catálogo contén información útil que che axudará a identificar as diferentes especies de trufa, a determinar a súa madurez óptima, a aprender a manipulalas e a conservalas e, sobre todo, unha invitación a introducir na túa dieta este alimento marabilloso e natural, con receitas de tres cociñeiros recoñecidos. O último catálogo de “calidade de produtos de trufa negra” reflicte unha estandarización da calidade que aporta claridade e transparencia tanto nas transferencias iniciais da cadea de valor do produto como no elo final ao consumidor.
Por último, publícase na rede unha Guía para a Certificación Ecolóxica do Cultivo de Trufa Negra en España.

RD3.1.- ESPAZO WEB: Créase un espazo web Go Tuberlabel (www.tuberlabel.es) onde se inclúen obxectivos, contidos e o espazo bidireccional de transferencia de experiencias, coñecementos e información.

RD4.1.- SEMINARIOS: Organízanse catro xornadas técnicas con expertos do sector da trufa e das súas actividades asociadas, como elementos de difusión e integración directa das entidades que apoian o proxecto. Os interesados do sector e o público en xeral están invitados a asistir e participar nestes seminarios.

Información de contacto
  • Denominación do coordinador/entidade: CESEFOR
  • Correo electrónico coordinador/entidade: raquel.puntero@cesefor.com
Colaboradores
  • Associació de Productores de Tòfona de Catalunya
  • Asociación Forestal de Truficultores de Soria (ATRUSORIA)
Beneficiarios
  • Fundación Centro de Servicios y Promoción Forestal y de su Industria de Castilla y León (CESEFOR)
  • Arotz Foods S.A.
  • Federación de Asociaciones Forestales de Castilla y León (FAFCYLE)
  • Federación Española de Empresarios de Setas y Trufas (FETRUSE)
  • Asociación para la Certificación Española Forestal (PEFC España)
Subcontratado
  • Consorci Centre de Ciència i TecnologiaForestal de Catalunya (CTFC)