TUBERLABEL Talde Eragilea: Boilur beltzaren tokiko merkatua sustatzeko tresnak garatzea
- Mota Talde operatiboa
- Egoera Bete
- Exekuzioa 2022 -2025
- Esleitutako Aurrekontua 431.482,52 €
- Eremua Supraautonómico
- Autonomia-erkidegoa Castilla y León; Cataluña; Madrid, Comunidad de
- Finantza-iturri nagusia 2014-2020ko NPB
- Proiektuaren webgunea https://tuberlabel.es/
TUBER LABELek Espainiako boilur-sektorearen balio-katearen indartzea sustatzen du, batez ere tokiko merkataritza, sektoreak berak ahultasun gisa identifikatu dituen baina, berrorientazio estrategia batekin, aukera bihur daitezkeen gaiei aurre eginez.
- Boilur beltzen kontsumitzaileen profila identifikatzea eta kontsumoa merkatu-segmentu berrietara zabaltzea.
- Boilur beltzaren bereizketaren bidez balio erantsia txertatzea, haien merkatuko posizionamendua eta ekoizleen zuzeneko marketina sustatuz.
- Sektorerako ekosistema sozioekonomiko eta teknologiko-kulturala sortzea, lehen ekoizleek trufa beltza merkaturatzeko kalitate-estandarrak edo irizpideak estandarizatzea, eta merkatu pilotuak garatzea, boilur beltza ekoizten duten beste eremu batzuetan ezartzeko adibide gisa, tokiko merkaturatzeari lagunduz.
- Boilur beltzeko Etiketa Adimendun baten kosorkuntza.
R1.- Gizartearekin elkarreragiten duen sektoreko ekosistema sozioekonomiko eta teknokultural bat sortzea. Boilur beltzaren kontsumitzailearen profila. Boilur beltzaren kontsumitzailearen profila garatzen da. Emaitza hori publiko orokorraren artean egindako inkesten bidez lortzen da, Horeca-Jatetxe Kanala Kontsumitzaileen Profilarekin osatuta. Bi boilur-sukaldaritza lehiaketa eta boilur beltzeko errezetekin uztartutako lau afari egiten ari dira, sareko eta sare sozialetako ikus-entzunezko materiala barne. Boilur-eskaintza turistikoa duten 28 helmugetako informazioa biltzen da boilur-eskaintza turistiko nazionalaren katalogoa osatzeko.
R2.- Lehen ekoizleak boilur beltza merkaturatzeko arauak edo kalitate-irizpideak onartzea. Boilur beltzaren kalitate estandarrak produktuaren merkaturatzean parte hartzen duten eragileekin adostuta zehazten dira, produktuaren morfologian oinarritutako irizpide objektiboetan oinarrituta, akatsak, heldutasuna eta tamaina kontuan hartuta. Boilur freskoen eta landutako produktuen sei dastatze-panel egingo dira, eta horien ekoizpenean, merkaturatzean, eraldatzean eta kontsumoan parte hartzen duten eragileekin, proiektua gauzatzeko aldian.
R3.- Merkatu pilotuak garatzea, boilur beltza ekoizteko beste gune batzuetan ezartzeko adibide gisa, tokiko merkaturatzeari lagunduz.
Proiektua gauzatzeko aldian, konpainiak boilur beltzaren azken kontsumitzaileari zuzendutako zazpi merkatu nazionaletan parte hartu zuen, ekoizleen parte-hartze arauak eta merkatu horietan merkaturatzeko produktuen kalitate-irizpideen autokontroleko prozedura argitaratuz. Gainera, asteroko merkatu pilotu bat ezartzen ari dira bi kanpainetarako, handizkariei zuzenduta. Merkatu pilotu honetan ekoizle eta erosleek garatzeko eta parte hartzeko metodologia zehaztu eta argitaratzen da. Merkatuan boilur beltzen loteak kudeatzeko eta esleitzeko sistema informatiko bat garatzen ari da, sistemari transakzioen arintasuna, trazabilitatea eta gardentasuna eskainiz.
R4.- Boilur beltzaren Etiketa Adimendunaren kosorkuntza. Inkestaren analisiaren bidez, kontsumitzaileen eta ekoizleen pertzepzioari buruzko azterketa bat egiten da boilur beltzaren balioa hobetzeko aukera ezberdinen inguruan, iraunkor, ekologiko eta kalitate ziurtagiri ezberdinen bidez.
Nekazaritza-lurretan boilur-landaketetarako PEFC ziurtagiria garatzeko prozedura ezartzen da Trees Outside Forests metodologia erabiliz. PEFC zaintza katearen ziurtapen-protokoloa boilur beltza merkaturatzeko enpresa batean definitu eta ezartzen da.
RD2.1.- INFORMAZIO-ARGITALPENAK
Proiektuak 7 argitalpen informatibo ekoizten ditu proiektuaren emaitzetan zentratuta. Lau seihileko buletin argitaratzen dira formatu digitalean, proiektuaren barruan egindako jarduerak deskribatzen dituztenak. 2023-2024 eta 2025 urteetarako FAMCALeko buletin mikologikoan beste hiru argitalpen inprimatuta argitaratzen ari dira. Argitalpen hauek proiektuan lortutako emaitzak deskribatzen eta zerrendatzen dituzte.
Sareko hiru katalogo ere argitaratzen ari dira: lehenengoan, boilur-turismo-eskaintzak biltzen dituena, biltzaile espezializatu batek gidatutako boilur-ehizaren jarduerak eskain ditzaketen operadoreen xehetasunak, mintegi eta landaketetara bisita gidatuak, bertako produktuekin dastaketak eta uztarketak, boilur dastatze menuak, boilur-sukaldaritza ikastaro espezializatuak, etab. Bigarren katalogoa, «boilur beltzaren kontsumoa sustatzeko», boilur beltzaren eta boilur-oinarritutako produktuen kontsumo arduratsua sustatzeko tresna da. Katalogo honek boilur-espezie desberdinak identifikatzen lagunduko dizun informazio baliagarria jasotzen du, haien heltze optimoa zehazten lagunduko dizu, horiek maneiatu eta kontserbatzen ikasteko eta, batez ere, elikagai zoragarri eta natural hau zure dietan sartzeko gonbidapena, hiru sukaldari ospetsuren errezetak biltzen dituena. "Boilur beltza produktuaren kalitatea" azken katalogoak kalitatearen estandarizazioa islatzen du, argitasuna eta gardentasuna eskaintzen dituena bai produktuaren balio-katearen hasierako transferentziak bai kontsumitzailearekiko azken loturan.
Azkenik, Espainian Boilur Beltzaren Laborantza Ziurtagiri Ekologikoaren Gida bat argitaratzen da sarean.
RD3.1.- WEB ESPAZIOA: Go Tuberlabel web gune bat sortzen da (www.tuberlabel.es), non helburuak, edukiak eta esperientziak, ezagutzak eta informazioa transferitzeko bi norabideko espazioa jasotzen diren.
RD4.1.- MINTEGIAK: Lau mintegi tekniko antolatzen dira boilur-sektoreko adituekin eta hari lotutako jarduerekin, proiektuan laguntzen duten entitateen hedapen eta zuzeneko integrazio elementu gisa. Industria-eragileei eta publiko orokorrari gonbidatuta daude jardunaldi hauetan parte hartzera eta parte hartzera.
- Koordinatzailea/entitatearen izena: CESEFOR
- Koordinatzailea/entitatearen helbide elektronikoa: raquel.puntero@cesefor.com
- Associació de Productores de Tòfona de Catalunya
- Asociación Forestal de Truficultores de Soria (ATRUSORIA)
- Fundación Centro de Servicios y Promoción Forestal y de su Industria de Castilla y León (CESEFOR)
- Arotz Foods S.A.
- Federación de Asociaciones Forestales de Castilla y León (FAFCYLE)
- Federación Española de Empresarios de Setas y Trufas (FETRUSE)
- Asociación para la Certificación Española Forestal (PEFC España)
- Consorci Centre de Ciència i TecnologiaForestal de Catalunya (CTFC)