PLAHUD Operazio Taldea: Oliba olioaren autentifikazio plataforma hatz-markak erabiliz
- Mota Talde operatiboa
- Egoera Abian
- Exekuzioa 2023 -2025
- Esleitutako Aurrekontua 297.979,37 €
- Eremua Autonómico
- Autonomia-erkidegoa Andalucía
PLAHUD plataformak sektoreko hainbat eragileri eta haien laborategiei sarbidea emango die honetarako:
Egiaztatu oliba-olio jakin bat ez dela beste landare-olio batzuekin aldatu edo nahastu hatz-marken sailkapenaren bidez.
Oliba-olio birjina merkaturatze-prozesu osoan zehar autentifikatu, hatz-marken alderaketek identifikazioa ahalbidetu dezaten. Gainera, laborategiek kasu bakoitzean beharrezkoak diren analisi instrumentalak egiteko protokoloetarako sarbidea izango dute, PLAHUD erabiltzaile-profilaren bidez, eta ondoren eskuratutako hatz-markak igoko dituzte prozesatu eta emaitzak balio-kateko ekoizle eta merkaturatzaileei emateko.
Espero den eragina: Ikuspegi ekonomiko batetik, kalitatearen bereizketa dela frogatu da oliba-olio birjinaren ekoizpenaren balioa hobetzeko tresnarik eraginkorrena. Zentzu honetan, olioen autentifikazioan eta identifikazioan oinarritutako proposatutako proiektuak bultzada gehigarri bat dakar merkatura bideratutako estrategia honetarako. Azken kontsumitzaileek zalantzarik gabeko produktua jasoko dute oliba-olioa baino kalitate baxuagoko beste landare-koipe batzuekin egindako nahastei dagokienez. Sektore osoak onura aterako du sistemaz, saltzen diren olio-lote desberdinen hatz-marken biltegi/banku bat izango baitu, kalitatea egiaztatzeko bitarteko gisa kontsulta daitekeena.
- PLAHUD plataformaren diseinua.
- PLAUDek analisi bat behar du.
- "Hatz-markak" lortzea eta estandarizatzea.
- PLAHUD sistemaren eta azpisistemen arkitekturaren diseinua.
- PLAHUDen diseinua eta ezarpena.
- Algoritmoen egokitzapena eta olioen sailkapena “hatz-markak” erabiliz.
- PLAHUDen martxan jartzea, probak eta baliozkotzea.
- Erabiltzaile interfazearen diseinua eta inplementazioa.
- PLAHUDen hedapena eta martxan jartzea.
- PLAHUDen online administrazioa eta laguntza teknikoa.
- Produktuen bilketa, biltegiratzea eta trazabilitatearen azterketa prozesuaren etapa desberdinetan
- Ziurtapen-erakundeek erabiltzeko prozedurak Azken txostena eta emaitzen hedapena
Gaur egungo testuinguruan, oliba olio birjina estraren eskaera gero eta handiagoa da kontsumitzaileen artean, urte arteko hazkunde-tasa bikoitzekin, eta oliba-olioen eta beste landare-olio batzuen arteko prezio-diferentzial handiak areagotu egiten du sektorearen kezka oliba-olio birjinak azken kontsumitzailearengana aldatu gabe iristeko beharraz.
Zehazki, merkataritza-transakzio batean olio-loteen identitatea egiaztatzeko, beste landare-koipe ezezagun batekin nahastutako oliba-olio loteak barne, konposatu multzo mugatu berri bat erabiliz egiten den zehaztapen-metodoak ezin du olio-loteen identitatea ziurtatu, ez baitu gantz guztietan dauden konposatu desberdin kopuru handia hartzen barne.
Testuinguru honetan, metodo alternatiboak behar dira, arazoa arintzen edo konpontzen duten teknologia berriak barneratuz eta informazio eta metodologia horretara sarbidea ahalbidetuz elikadura-kateko etapa guztietan.
PLAHUDek olioen datuak eta hatz-markak trukatu, prozesatu eta sistemak interpretatu eta, azkenik, erabakiak hartzeko modulu batek sailkatu behar ditu. Modulu horrek, adimen artifizialean oinarrituta, oliba-olio lote edo bolumen jakin baten identitatea ezartzea ahalbidetzen du, konposizioan izandako aldaketen aurrean, eta kalitate-kategorien artean edo beste landare-koipe batzuekin alderatuta benetakotasuna egiaztatzea.
Ikuspegi ekonomiko batetik, kalitatearen bereizketa dela frogatu da oliba-olio birjinaren ekoizpenaren balioa hobetzeko tresnarik eraginkorrena. Zentzu honetan, oliba-olioen autentifikazioan eta identifikazioan oinarritutako proposatutako proiektuak bultzada gehigarri bat dakar merkatura bideratutako estrategia honetarako. Erabiltzaile potentzialek, batez ere ekoizpen eta merkaturatze sektore osoak, beren emaitza ekonomikoak hobetuko dituzte oliba-olio birjinen kalitatea beste landare-koipeetatik eta haien nahasketetatik bereizteko gai izanik hatz-marken autentifikazioaren bidez.
Era berean, ekoizpenaren balioa handituko du oliba-olio birjinen jatorria aitortuz, olio-lote beraren hatz-markak denboran zehar eta kokapen fisikoetan alderatuz. Sektore osoak onura aterako du sistemaz, saltzen diren olio-lote desberdinen hatz-marken biltegi/banku bat izango baitu, kalitatea egiaztatzeko bitarteko gisa kontsultatu ahal izango dena.
Azkenik, PLAHUD plataformak kalitatearekin lotutako prozesuen digitalizazioa txertatzen du, oliba olioen hatz-marka digitalarekin eta haien bereizketarekin lotutako teknologia aurreratuen erabileraren bidez, adimen artifizialeko algoritmoak erabiliz, sektore osoa integratzen duen ezagutza sare bat ezarriz.
- Koordinatzailearen/erakundearen izena: Olibondoen eta Oliba Olioaren Sustapen eta Garapenerako Fundazioa
- Posta helbidea: Sierra Morena kalea, 13A, Terra Oleum eraikina, Geolit. Teknologia Parkea, 23620, Mengíbar, Jaén
- Koordinatzailearen/erakundearen helbide elektronikoa: luis.ortega@fundaciondelolivar.com
- Telefonoa: 953274976
- Fundación para la Promoción y el Desarrollo del Olivar y del Aceite de Oliva
- Universidad de Granada (agcasado@ugr.es)
- Cooperativas Agroalimentarias de Andalucía (aguzman@agroalimentarias-andalucia.coop)
- CRDO Sierra de Segura (gerencia@dosierradesegura.com)
- Instituto de Investigación y Formación Agraria, Pesquera, Alimentaria y de la Producción Ecológica (josea.garcia.mesa@juntadeandalucia.es)
- Fundación para la Promoción y el Desarrollo del Olivar y del Aceite de Oliva