Skip to main content
GO Elocal HUB

GO Elocal HUB: Innovacions tecnològiques digitals focalitzades a l'experiència del client per millorar la competitivitat comercial de la ramaderia extensiva tradicional i promoure circuits curts de distribució

  • Tipus Grupo operativo
  • Estat En curs
  • Execució 2024 -2027
  • Àmbit Supraautonómico
  • Comunitat Autònoma Castilla y León; Extremadura; Madrid, Comunidad de
  • Font principal de finançament PEPAC 2023-2027
Abstract
Disseny i posada en funcionament d'un canal curt de venda en línia en forma de marketplace obert i d'accés gratuït, on es puguin relacionar directament consumidors i B2B d'HORECA amb operadors 100% raça autòctona mitjançant “botigues virtuals”, una plataforma digital d'e- commerci que gestioni l'experiència de client del marketplace i, mitjançant un protocol d'omnicanalitat basat en codis QR, introduïu el canal tradicional al món en línia, per mostrar al client la ramaderia d'origen i una interpretació intel·ligent d'alguns atributs rellevants per al procés de compra i la formació de preferències del consumidor (indicadors de benestar animal, extensificació, etc.). A més, dotar la plataforma d'una eina de gestió de relacions amb el client (CRM), automatitzar el màrqueting (social-commerce, banners, etc.) en les tres fases -prevenda, venda, postvenda-, eina omnicanal basada en benchmarking competitiu i canvis a les preferències de compra, i indicadors (KPIs) que permetin avaluar l'activitat del model de forma quantitativa i qualitativa, per poder controlar i gestionar el negoci.
Descripció

Amb la consecució del projecte es posarà en funcionament una app d'e-commerce per a productes amb el logotip 100% raça autòctona, un sistema d'informació al consumidor basat en visió artificial, i un sistema de control i gestió focalitzat a l'experiència de client omnicanal mitjançant codis QR.

Descripció contextual

La digitalització ofereix oportunitats per abordar alguns d'aquests desafiaments comercials de canals curts i comerç electrònic i millorar l'eficiència i la sostenibilitat de la ramaderia extensiva a Espanya millorant la gestió de recursos, la salut animal, l'eficiència i la rendibilitat.

Objectius

Desenvolupar una plataforma digital e-commerce que gestioni l'experiència del client en un canal curt de venda en línia en forma de marketplace, basada en algorismes d'intel·ligència i visió artificial (IA). La digitalització ofereix oportunitats per abordar alguns d'aquests reptes i millorar l'eficiència i la sostenibilitat de la ramaderia extensiva a Espanya millorant la gestió de recursos, la salut animal, l'eficiència i la rendibilitat.

Resultats
  1. Els outputs del projecte tenen com a usuaris potencials el conjunt de ramaderies amb races locals existents a Espanya, que el 2021 van ser més de 94.000 (ARCA, 2022). També hem de considerar que el sistema d'informació al consumidor basat en visió artificial podria transferir-se a tothom els tipus de ramaderia extensiva amb petits ajustaments tècnics, per tant els usuaris potencials d'aquesta innovació concreta podrien ser 500.000 empreses (MAPA, 2021). Considerem que una de cada dues ramaderies adoptarà la plataforma digital amb la consecució del projecte.
Informació de contacte
  • Nom coordinador: REAL FEDERACIÓ ESPANYOLA D'ASSOCIACIONS DE BESTIAR SELECTE (RFEAGAS)
  • Adreça postal: C/ CASTELLÓ, 45-2º IZDA, 280001. Madrid
  • Email coordinador: juanmaria.gallardo@rfeagas.es
  • Telèfon: 915759763
Coordinadors
  • Real Federación Española de Asociaciones de Ganado Selecto (RFEAGAS)
Col·laboradors
  • ASOCIACIÓN ESPAÑOLA DE CRIADORES DE CERDO IBÉRICO (ACERIBER)
  • ASOCIACIÓN NACIONAL DE CRIADORES DE GANADO MERINO
  • ASOCIACIÓN GANECA - AMIGOS DE LA GALLINA CASTELLANA NEGRA
  • REAL ASOCIACIÓN ESPAÑOLA DE CRIADORES DE GANADO VACUNO SELECTO DE RAZA AVILEÑA-NEGRA IBÉRICA (RAEANI)
Beneficiaris
  • Real Federación Española de Asociaciones de Ganado Selecto (RFEAGAS)