Ir o contido principal
INFOODMATION

Proxecto Horizon Europe Infoodmation: optimizando a información e a comunicación sobre os alimentos cara a patróns dietéticos máis saudables e sostibles

  • Tipo Proxecto
  • Estado Firmado
  • Execución 2025 -2027
  • Orzamento asignado 2.998.444,32 €
  • Ámbito Europeo
  • Fonte principal de financiamento Horizonte Europa 2021-2027
  • Páxina web do proxecto Proyecto Infoodmation
Abstract
O proxecto Infoodmation estudará como interactúan diferentes mensaxes con ferramentas e canles.
Descrición

As eleccións alimentarias están influenciadas por unha combinación de factores, incluíndo o estado socioeconómico, a idade e o sexo. Engadindo á complexidade, as redes tradicionais e sociais, xunto co marketing, inflúen significativamente nos hábitos alimentarios. Non obstante, aínda non se entende ben como inflúen estas fontes de información nas eleccións alimentarias. Esta brecha de coñecemento limita os esforzos para promover dietas saudables e sostibles.

Neste contexto, o proxecto Infoodmation, financiado pola UE, estudará como interactúan as diferentes mensaxes con ferramentas e canles. Analizarase enfoques de comunicación no sector privado, gobernos e sociedade civil, con especial atención aos grupos vulnerables. Os resultados informarán sobre as mellores prácticas, recomendacións políticas e un centro de acceso aberto para axudar ás partes interesadas do sistema alimentario a promover dietas máis saudables e sostibles.

Obxectivos

As eleccións alimentarias están determinadas por unha ampla gama de factores (condicións socioeconómicas, xénero, idade, etc.). Ademais, os principais medios de comunicación, as redes sociais e a mercadotecnia xogan un papel importante nas eleccións alimentarias, pero non se entende ben como o fan, nin se aplica suficientemente este coñecemento para promover dietas saudables e sostibles e desalentar as menos saudables e menos sostibles. Infoodmation pretende cubrir estas lagoas aumentando o coñecemento de como estas fontes de información sobre alimentos inflúen no consumo de alimentos e utilizando estes coñecementos para desenvolver mellores prácticas para os axentes, políticas e regulamentos do sistema alimentario para apoiar patróns dietéticos máis saudables e sostibles.

O proxecto identificará enfoques, ferramentas, canles, técnicas e mensaxes utilizados polo sector privado, os gobernos e a sociedade civil (as principais partes interesadas de Infoodmation) para comunicarse sobre alimentos (focándose tamén en grupos vulnerables como nenos, adolescentes e persoas de baixo nivel socioeconómico). Estes efectos serán avaliados, xunto coa eficacia dos controis parentais, o impacto das mensaxes negativas fronte a positivas e os efectos e a difusión da información errónea (e como contrarrestala). A lexislación da UE relacionada coa información alimentaria avaliarase á luz destes resultados, así como as medidas políticas a nivel nacional, rexional e local nos Estados membros da UE.

Estas análises darán lugar a un compendio de mellores prácticas, informes de políticas e recomendacións para estratexias de comercio responsable dirixidos a diferentes partes interesadas clave, apoiados por ferramentas de creación de capacidades e un centro de coñecemento de acceso aberto para achados, recomendacións e materiais sobre comunicación alimentaria. A consulta continua coas partes interesadas do sistema alimentario garantirá que as recomendacións sexan relevantes, xustas, viables e adaptables a diferentes contextos. Infoodmation é un consorcio multidisciplinar cunha ampla rede de partes interesadas clave, iniciativas de múltiples partes interesadas e proxectos financiados pola UE relacionados coa alimentación saudable e sostible.

Coordinadores
  • EUROPEAN FOOD INFORMATION COUNCIL (EUFIC)