Skip to main content
INFOODMATION

Horizon Europe Infoodmation Project: elikagaiei buruzko informazioa eta komunikazioa optimizatzea dieta-eredu osasuntsu eta jasangarriagoak lortzeko

  • Mota Proiektua
  • Egoera Firmado
  • Exekuzioa 2025 -2027
  • Esleitutako Aurrekontua 2.998.444,32 €
  • Eremua Europeo
  • Finantza-iturri nagusia Horizonte Europa 2021-2027
  • Proiektuaren webgunea Proyecto Infoodmation
Abstract
Infoodmation proiektuak mezu ezberdinek tresna eta kanalekin nola eragiten duten aztertuko du.
Azalpena

Elikagaien aukerak faktore konbinazio batek eragiten du, egoera sozioekonomikoa, adina eta generoa barne. Konplexutasunari gehituta, sare tradizionalek eta sozialek, marketinarekin batera, nabarmen eragiten dute elikadura ohituretan. Hala ere, oraindik ez da ondo ulertzen informazio-iturri horiek nola eragiten duten elikagaien aukeraketan. Ezagutza hutsune horrek dieta osasuntsu eta iraunkorrak sustatzeko ahaleginak mugatzen ditu.

Testuinguru horretan, EBk finantzatutako Infoodmation proiektuak mezu ezberdinek tresna eta kanalekin nola elkarreragiten duten aztertuko du. Sektore pribatuan, gobernuetan eta gizarte zibilean dauden komunikazio ikuspegiak aztertuko ditu, talde ahulei arreta berezia jarriz. Aurkikuntzak praktika onen, politikaren gomendioen eta sarbide irekiko gune baten berri emango dute, elikadura-sistemako eragileek dieta osasuntsuagoak eta jasangarriagoak sustatzen laguntzeko.

Helburuak

Elikadura aukerak hainbat faktorek (baldintza sozioekonomikoak, generoa, adina, etab.) zehazten ditu. Horrez gain, ohiko hedabideek, sare sozialek eta marketinek zeresan handia dute elikagaien aukeraketan, baina ez da ondo ulertzen nola egiten duten, ezta ezagutza hori behar bezain beste aplikatzen dieta osasuntsu eta iraunkorrak sustatzeko eta osasuntsu eta jasangarri ez direnak ez bultzatzeko. Infoodmation-ek hutsune horiek bete nahi ditu elikagaien informazio-iturri horiek elikagaien kontsumoan nola eragiten duten jakitea areagotuz eta ezagutza hori erabiliz elikadura-sistemako eragile, politika eta araudiak praktika onak garatzeko, dieta-eredu osasuntsuagoak eta jasangarriagoak laguntzeko.

Proiektuak sektore pribatuak, gobernuek eta gizarte zibilak (Infoodmation-eko eragile nagusiak) elikadurari buruz komunikatzeko erabiltzen dituzten planteamenduak, tresnak, kanalak, teknikak eta mezuak identifikatuko ditu (haurrak, nerabeak eta egoera sozioekonomiko baxuko pertsonei ere arreta jarriz). Eragin horiek ebaluatuko dira, gurasoen kontrolen eraginkortasuna, mezu negatiboen eta positiboen eragina eta desinformazioaren ondorioak eta hedapena (eta nola aurre egin). Elikagaien informazioari buruzko EBko legedia ebaluatuko da aurkikuntza horien arabera, baita EBko estatu kideetako nazio, eskualde eta tokiko neurri politikoak ere.

Azterketa horiei esker, praktika onen, politika laburren eta gomendioen bilduma bat lortuko dute interesdun nagusi ezberdinei zuzendutako merkataritza arduratsuko estrategietarako, gaitasunak garatzeko tresnek eta elikagaien komunikazioari buruzko aurkikuntz, gomendio eta materialetarako sarbide irekiko ezagutza-gune batek lagunduta. Elikadura-sistemako eragileekin etengabeko kontsultak gomendioak egokiak, bidezkoak, bideragarriak eta testuinguru desberdinetara moldagarriak direla ziurtatuko du. Infoodmation diziplina anitzeko partzuergo bat da, eragile nagusien sare zabala duena, eragile anitzeko ekimenak eta EBk finantzatutako elikadura osasuntsu eta jasangarriarekin lotutako proiektuekin.

Koordinatzaileak
  • EUROPEAN FOOD INFORMATION COUNCIL (EUFIC)