Proxecto H2020 STOPTHEFRAUDINOLIVEO: Loita contra a falsificación do aceite de oliva con blockchain: chegou un produto funcional
- Tipo Proxecto
- Estado Cheo
- Execución 2019 -2019
- Orzamento asignado 50.000,00 €
- Ámbito Europeo
- Fonte principal de financiamento Horizonte 2020
- Páxina web do proxecto STOPTHEFRAUDINOLIVEO
O teu aceite de oliva virxe extra podería ser falso. Podería terse diluído con aceite de baixa calidade e refinado quimicamente, ou con aceite que se estragará cando chegue ao consumidor. O negocio da falsificación de aceite de oliva na Unión Europea creceu rapidamente e as inspeccións e as multas non poden resolver o problema.
O proxecto STOPTHEFRAUDINOLIVEO, financiado pola UE, está a desenvolver un produto baseado en blockchain que actúa como un selo dixital, o que permite aos consumidores detectar facilmente botellas falsificadas usando os seus teléfonos intelixentes. O proxecto contactará con produtores e asociacións de aceite de oliva de Europa para presentarlles os selos dixitais do aceite de oliva e explicarlles como poden combater os defraudadores.
Os produtores europeos legais e de boa reputación de aceite de oliva auténtico loitan contra a fraude cometida por falsificadores europeos e non europeos. As solucións non funcionan o suficientemente ben: ou non funcionan, ou requiren grandes investimentos para as pequenas empresas, ou intentan sen éxito compracer aos distribuidores que non o fan (máis sobre isto máis adiante)... As multas e as inspeccións non funcionan. E os consumidores seguen desprotexidos, tanto a nivel europeo como non europeo. É hora de facer algo diferente e radical.
Nas seguintes páxinas verás:
- Un produto funcional e de alta tecnoloxía baseado en blockchain que actúa como un selo (dixital), eliminando a economía da falsificación. Por favor, bótalle unha ollada! https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6489484643006509056
- Un produto que pon nas mans dos clientes, a través dos seus teléfonos intelixentes, e sen aplicacións nin criptomoedas, unha ferramenta definitiva para diferenciar o aceite orixinal do falso. Ademais, unha vez que unha botella se identifica como falsa, todo o lote de botellas falsificadas márcase como "falsas". É unha especie de "vacinación".
- Un produto que xa conta cun dos primeiros usuarios, un produtor de aceite de oliva procedente de árbores antigas de Cataluña, España (https://www.filosofiagourmet.com/es/).
- Unha empresa que está en conversacións cun grupo máis amplo de produtores andaluces de aceite de oliva interesados no produto para a súa exportación a Polonia, o Reino Unido e outros países.
- Unha empresa que ten contratos para emitir máis de 100.000 certificados blockchain noutros campos (educación, saúde e carnés de identidade), usando unha tecnoloxía blockchain similar, non é experimental para nós! É o noso negocio. E queremos facer dos selos dixitais de aceite de oliva un gran negocio para Europa. Agora precisamos axustar o produto e explorar e ampliar mercados. Planeamos contactar con produtores e asociacións de aceite de oliva en Europa para mostrar as nosas solucións, personalizalas e facelas amplamente aceptadas.
Deter a fraude do aceite de oliva con Blockchain O aceite de oliva fraudulento é un problema grave na Unión Europea e en todo o mundo. Os novos selos dixitais poderían contribuír á loita contra a falsificación. Europa é unha potencia no mundo do aceite de oliva, fogar de moitas das marcas de calidade máis recoñecidas do mundo. Europa produce aceite de oliva por valor duns 3.000 millóns de euros ao ano, principalmente en España, Italia e Grecia. Aínda que o aceite de oliva non pareza un candidato probable para a fraude, a falsificación é un problema significativo e crecente en toda a Unión Europea.
Estímase que as perdas de mercado en Europa debido á fraude do aceite de oliva ascenden a uns 1.500 millóns de euros ao ano. Ademais das consecuencias económicas, as consecuencias para a saúde humana poden ser enormes: en España, en 1981, un caso de petróleo fraudulento afectou a máis de 20.000 persoas e causou centos de mortes por unha síndrome tóxica. «Hai diferentes xeitos de falsificar: simplemente podes inventar unha marca, botar algo na botella e etiquetala como queiras», explica Enrique Lizaso, director técnico de BlockTac e coordinador do proxecto STOPTHEFRAUDINOLIVEO. Os aceites pódense diluír con aceites de baixa calidade e refinados quimicamente, ou con aceites que xa estarán estragados cando os consumidores abran a botella e comecen a engadilos ás súas ensaladas.
A maioría dos clientes non se decatan de que o seu aceite é falso, mesmo despois de probalo. Hai inspectores de aceite de oliva, pero non hai suficientes para inspeccionar cada botella. Ademais, as multas non son suficientes para evitar a fraude. O proxecto STOPTHEFRAUDINOLIVEO desenvolveu unha solución tecnolóxica intelixente para este problema. BlockTac é un novo tipo de selo dixital, baseado na tecnoloxía blockchain, que permite aos clientes verificar a autenticidade do aceite simplemente co seu teléfono intelixente no supermercado. Asinado, selado, entregado «Desde o principio, decidimos que o sistema tiña que ser extremadamente doado de usar: o cliente só tiña que apuntar co seu teléfono intelixente ao código QR do produto e saber inmediatamente se esa botella era auténtica», explica Lizaso.
Cada unidade ten unha etiqueta de dobre capa. O cliente elimina unha capa para revelar un código QR. Calquera teléfono intelixente (iOS ou Android) pode escanear o código e unha aplicación comproba se a botella está rexistrada na cadea de bloques. Se é legal, márcase como aberto. Se xa foi verificado, o cliente é notificado. «Se o rexistro da cadea de bloques non contén o código QR, a botella aparece como 'sen información, precaución, sen información, consumir baixo a súa propia responsabilidade!'», explica Lizaso. Cando un falsificador copia un produto, a miúdo implica fabricar moita máis dunha unidade adicional. Isto implica fabricar centos ou miles de botellas.
Neste caso, o estafador pode copiar o código QR e cada unha das botellas falsas compartirá o mesmo código. En canto se abre un destes a través de BlockTac, todos os demais márcanse como abertos ou como posibles falsificacións. O cliente pode entón decidir como proceder. O proxecto ten actualmente pedidos por 3,5 millóns de unidades e o seu obxectivo é chegar aos 10 millóns de produtos para 2020, o que o converte no maior uso da cadea de bloques ata a data, despois das criptomoedas. «Estamos profundamente agradecidos á UE por brindarnos esta oportunidade», conclúe Lizaso.
- HASHED BLOCKTAC SL (BLOCKTAC)