Ir o contido principal
erasmus05

Proxecto Erasmus+: Empregando a permacultura como ferramenta para a educación ambiental

  • Tipo Proxecto
  • Estado En proceso
  • Execución 2022 -2024
  • Orzamento asignado 118.285,00 €
  • Ámbito Europeo
  • Comunidade Autónoma Galicia
  • Fonte principal de financiamento Erasmus+
Descrición

A preocupación ambiental foi unha prioridade nas nosas comunidades escolares durante anos: non só polo contido do currículo ou a concienciación social, senón por un compromiso xenuíno da administración e o profesorado para influír no noso alumnado, familias e profesorado e fomentar a súa transformación en axentes de cambio en diferentes áreas. Os proxectos anteriores de E+ permitíronnos coñecer socios con ideas e preocupacións compartidas, que inevitablemente se materializaron neste proxecto. As abordaxes tradicionais sobre o cambio climático e a sustentabilidade resultaron insuficientes, e os conceptos e prácticas de permacultura abriron a porta a novas formas de abordar os desafíos: o desenvolvemento de actividades prácticas e a transformación dos espazos de aprendizaxe foron dúas das necesidades identificadas para transformar as actividades de aprendizaxe e ensino nas nosas escolas. Algúns socios tiñan experiencia aplicando a permacultura nos seus currículos, outros utilizaron hortas escolares como espazos de aprendizaxe e outros aínda tiñan a experiencia teórica e práctica para compartir, pero ninguén resumiu todo isto nun só. Este proxecto permitiunos recompilar contribucións parciais para que todos os socios puidesen ter o alcance máis amplo posible.

Descrición das actividades

O desenvolvemento das actividades estará directamente relacionado co currículo de Permacultura e os resultados esperados do proxecto. Por unha banda, a necesidade de adaptar as abordaxes curriculares existentes en materia de sustentabilidade e conciencia ambiental á perspectiva única da Permacultura, co seu cambio de mentalidade, levaranos a redefinir as leccións nas que comezamos a introducir temas relacionados.

Ao mesmo tempo, a idea de empregar o contorno (os espazos exteriores) como espazos de aprendizaxe levaranos a reimaxinar a relación entre estudantes e profesores na aula, así como a forma en que se imparten as clases. Por outra banda, a necesidade de investigación para deseñar e crear os artefactos esperados (resultados do proxecto) abrirá a oportunidade para que o noso alumnado colabore no proceso a través dun proceso de indagación que levará a unha experiencia de aprendizaxe práctica que contribuirá. a unha mellor comprensión e un coñecemento máis profundo.

Con todo isto en mente, faremos o seguinte:

  • Formación de profesores en Permacultura.
  • Organizar obradoiros sobre técnicas de investigación con estudantes e profesorado.
  • Ensinar conceptos básicos de permacultura empregando soporte multimedia para presentalos ao alumnado.
  • Adaptar as clases a espazos abertos (xardín, patio de recreo, etc.) como espazos de aprendizaxe.
  • Organizar obradoiros sobre técnicas de investigación co alumnado.
  • Organizar obradoiros para o alumnado sobre o uso de aplicacións web para deseñar e crear páxinas web.
  • Organizar obradoiros para o alumnado sobre o uso de ferramentas dixitais para a creación de aplicacións móbiles.
  • Deseño e creación dunha plataforma web para a aprendizaxe de conceptos de Permacultura.
  • Deseña e constrúe unha aplicación móbil con información e exemplos prácticos de iniciativas de permacultura en países socios.
  • Editar e publicar un libro electrónico sobre Permacultura.
Obxectivos

Para contribuír á creación dun ambiente limpo e sostible, buscamos integrar o alumnado coa natureza, permitíndolles comprender a súa importancia e a súa interrelación con ela: necesitan explorar entornos de aprendizaxe fóra da escola e desenvolver competencias clave; Gústanos crear contido extraescolar sobre educación ambiental a través da permacultura. En resumo: observar o alumnado nun espazo de aprendizaxe diverso, estético, saudable e auténtico, utilizando o xardín como unha oportunidade para a aprendizaxe, integrando actividades de xardinería e cociña en varias áreas clave de aprendizaxe (como a arte, as matemáticas ou a lectura) e fomentando a colaboración comunitaria na aula. Introducir e difundir o concepto de permacultura, permitindo unha mellor comprensión do ecosistema (a súa importancia, os desafíos aos que se enfronta o planeta e a concienciación e o respecto por el), e o concepto de medio ambiente sostible, para contribuír á protección da natureza. Programar unha variedade de resultados do alumnado facilitando o traballo en equipo e as actividades de aprendizaxe cooperativa, mellorando o pensamento crítico, a resolución de problemas e a toma de decisións, e logrando unha maior autoestima a través dun sentido de participación e logro.

Resultados

Ademais dos materiais didácticos parcialmente de apoio desenvolvidos para introducir os estudantes nos conceptos básicos da permacultura, e tendo en conta as diferentes características dos socios...

  • Unha plataforma web para apoiar a aprendizaxe sobre conceptos de permacultura.
  • Unha aplicación móbil con información e exemplos prácticos de iniciativas de permacultura en países socios.
  • Un libro electrónico sobre permacultura.
  • Un libro de debuxo e colorear para distribución.
  • Un borrador básico dun currículo de permacultura para ser desenvolvido máis en Turquía.
Información de contacto
  • Coordinador/denominación entidade: SEK-Atlántico SL  
  • Enderezo postal: Illa de Arousa 4, 36005 Poio
  • Teléfono: 986872277
Coordinadores
  • Sek-Atlántico S.L.
Colaboradores
  • ASOCIACION CULTURAL Y MEDIOAMBIENTAL PERMACULTURA CANTABRIA
  • Dimotiko Scholeio Plateos Imathias
  • FUNDACIÓN DE INVESTIGACIÓN GENISTA
  • ACADEMIA HILAL DOGU SERVICIOS EDUCATIVOS Y CONSULTORÍA DE GESTIÓN DE PROYECTOS INTERNACIONALES SOCIEDAD LIMITADA COMERCIO E INDUSTRIA
  • Escuela secundaria privada Elite Group Albayrak