Skip to main content
erasmus05

Erasmus+ Proiektua: Permakultura ingurumen-hezkuntzarako tresna gisa erabiltzea

  • Mota Proiektua
  • Egoera Abian
  • Exekuzioa 2022 -2024
  • Esleitutako Aurrekontua 118.285,00 €
  • Eremua Europeo
  • Autonomia-erkidegoa Galicia
  • Finantza-iturri nagusia Erasmus+
Azalpena

Ingurumen-kezka lehentasuna izan da gure eskola-komunitateetan urteetan zehar: ez bakarrik curriculumaren edukiagatik edo gizarte-kontzientziazioagatik, baizik eta administrazioak eta irakasleek gure ikasleen, familien eta irakasleengan eragiteko eta hainbat arlotan aldaketa-eragile bihurtzeko duten benetako konpromisoagatik. Aurreko E+ proiektuek ideia eta kezka partekatuak zituzten bazkideekin elkartzeko aukera eman ziguten, eta horiek, nahitaez, proiektu honetan gauzatu ziren. Klima-aldaketari eta jasangarritasunari buruzko ikuspegi tradizionalak ez dira nahikoak izan, eta permakultura-kontzeptuek eta praktikek ateak ireki dizkiete erronkei aurre egiteko modu berriei: jarduera praktikoak garatzea eta ikaskuntza-espazioak eraldatzea izan ziren gure eskoletako ikaskuntza- eta irakaskuntza-jarduerak eraldatzeko identifikatutako bi behar. Bazkide batzuek permakultura beren curriculumetan aplikatzeko esperientzia zuten, beste batzuek eskola-baratzeak ikaskuntza-espazio gisa erabili zituzten, eta beste batzuek esperientzia teorikoa eta praktikoa partekatzeko zuten, baina inork ez zuen hori guztia laburbildu batean. Proiektu honek ekarpen partzialak biltzeko aukera eman zigun, bazkide guztiek ahalik eta irismen zabalena izan zezaten.

Jardueren deskribapena

Jardueren garapena Permakultura curriculumarekin eta proiektuaren espero diren emaitzekin zuzenean lotuta egongo da. Alde batetik, iraunkortasunerako eta ingurumen-kontzientziarako dauden curriculumaren ikuspegiak Permakulturaren ikuspegi berezira egokitzeko beharrak, pentsamoldearen aldaketarekin batera, gai erlazionatuak aurkezten hasten garen ikasgaiak birdefinitzera eramango gaitu.

Aldi berean, ingurunea (kanpoko espazioak) ikaskuntza-espazio gisa erabiltzeko ideiak ikasleen eta irakasleen arteko harremana gelan berriro imajinatzera eramango gaitu, baita ikasgaiak emateko modua ere. Bestalde, espero diren artefaktuak (proiektuaren emaitzak) diseinatu eta sortzeko ikerketaren beharrak aukera emango die gure ikasleei prozesuan lankidetzan aritzeko, ikerketa-prozesu baten bidez, eta horrek ikaskuntza-esperientzia praktiko bat ekarriko du, eta horrek ekarpena egingo du. ulermen hobea eta ezagutza sakonagoa lortzeko.

Hori guztia kontuan hartuta, honako hau egingo dugu:

  • Permakulturan irakasleak prestatzea.
  • Ikerketa teknikei buruzko tailerrak antolatzea ikasle eta irakasleekin.
  • Oinarrizko Permakultura kontzeptuak irakatsi multimedia euskarria erabiliz ikasleei aurkezteko.
  • Egokitu klaseak espazio irekietara (lorategia, jolastokia, etab.) ikasteko espazio gisa.
  • Ikasleekin ikerketa teknikei buruzko tailerrak antolatzea.
  • Antolatu ikasleentzako tailerrak web aplikazioak erabiltzeari buruz web orriak diseinatu eta eraikitzeko.
  • Ikasleentzako tailerrak antolatu mugikorretarako aplikazioak sortzeko tresna digitalak erabiltzeari buruz.
  • Permakultura kontzeptuak ikasteko web plataforma bat diseinatu eta eraiki.
  • Bazkide diren herrialdeetako Permakultura ekimenen informazio eta adibide praktikoekin aplikazio mugikor bat diseinatu eta eraiki.
  • Permakulturari buruzko liburu elektroniko bat editatu eta argitaratu.
Helburuak

Ingurune garbi eta jasangarri bat sortzen laguntzeko, ikasleak naturarekin integratzea bilatzen dugu, haren garrantzia eta harekin duten elkarrekiko harremana uler dezaten: eskolatik kanpoko ikaskuntza-inguruneak arakatu eta gaitasun gakoak garatu behar dituzte; Ingurumen-hezkuntzari buruzko eskolaz kanpoko edukia sortzea gustatzen zaigu permakulturaren bidez. Laburbilduz: Behatu ikasleak ikaskuntza-espazio anitz, estetiko, osasuntsu eta benetako batean, baratza ikasteko eta ikasteko aukera gisa erabiliz, baratzezaintzako eta sukaldaritzarako jarduerak hainbat ikaskuntza-arlo gakoetan integratuz (artea, matematika edo irakurketa, adibidez), eta komunitatearen lankidetza sustatuz ikasgelan. Permakulturaren kontzeptua aurkeztea eta zabaltzea, ekosistema hobeto ulertzea ahalbidetuz (bere garrantzia, planetak dituen erronkak eta harekiko kontzientzia eta errespetua), eta ingurune jasangarriaren kontzeptua, natura babesten laguntzeko. Ikasleen hainbat emaitza programatzea talde-lana eta lankidetza-ikaskuntza jarduerak erraztuz, pentsamendu kritikoa, arazoak konpontzea eta erabakiak hartzea hobetuz, eta parte-hartze eta lorpen sentimenduaren bidez autoestimu handiagoa lortuz.

Results

Permakulturaren oinarrizko kontzeptuak ikasleei aurkezteko garatutako irakaskuntza-material partzialki lagungarriez gain, eta bazkideen ezaugarri desberdinak kontuan hartuta...

  • Permakultura kontzeptuei buruz ikasten laguntzeko web plataforma bat.
  • Bazkide diren herrialdeetako permakultura ekimenen informazioa eta adibide praktikoak dituen mugikorretarako aplikazio bat.
  • Permakulturari buruzko liburu elektronikoa.
  • Banaketarako marrazketa eta koloreztatzeko liburua.
  • Turkian gehiago garatuko den permakultura curriculumaren oinarrizko zirriborroa.
Harremanetarako informazioa
  • Koordinatzailea/entitatearen izena: SEK-Atlántico SL  
  • Posta helbidea: Isla de Arousa 4, 36005 Poio
  • Telefonoa: 986872277
Koordinatzaileak
  • Sek-Atlántico S.L.
Kolaboratzaileak
  • ASOCIACION CULTURAL Y MEDIOAMBIENTAL PERMACULTURA CANTABRIA
  • Dimotiko Scholeio Plateos Imathias
  • FUNDACIÓN DE INVESTIGACIÓN GENISTA
  • ACADEMIA HILAL DOGU SERVICIOS EDUCATIVOS Y CONSULTORÍA DE GESTIÓN DE PROYECTOS INTERNACIONALES SOCIEDAD LIMITADA COMERCIO E INDUSTRIA
  • Escuela secundaria privada Elite Group Albayrak