
Projecte Erasmus+: Utilitzant la permacultura com a eina per a l'educació ambiental
- Tipus Projecte
- Estat En curs
- Execució 2022 -2024
- Pressupost assignat 118.285,00 €
- Àmbit Europeo
- Comunitat Autònoma Galicia
- Font principal de finançament Erasmus +
La preocupació ambiental ha estat una preocupació a les nostres comunitats escolars durant anys: no només pel contingut curricular o la conscienciació social, sinó per un compromís real de l'administració i el professorat per impactar els nostres estudiants, famílies i docents i fomentar-ne la transformació en agents de canvi en diferents àrees. Projectes anteriors d'E+ ens van permetre conèixer socis amb idees i inquietuds compartides, cosa que inevitablement es va materialitzar en aquest projecte. Els enfocaments tradicionals sobre el canvi climàtic i la sostenibilitat han estat insuficients, i els conceptes i les pràctiques de la permacultura van obrir la porta a noves maneres d'afrontar els desafiaments: desenvolupar activitats pràctiques i transformar els espais d'aprenentatge van ser dues de les necessitats identificades per transformar les activitats d'aprenentatge i ensenyament a les nostres escoles. Alguns socis tenien experiència en l'aplicació de la permacultura als seus currículums, altres utilitzaven horts escolars com a espais d'aprenentatge i altres posseïen l'experiència teòrica i pràctica necessària per compartir-la, però ningú no va resumir tot això en un. Aquest projecte ens va permetre recopilar les contribucions parcials perquè tots els socis tinguessin el màxim abast possible.
El desenvolupament dactivitats estarà directament relacionat amb el pla destudis de Permacultura i els resultats esperats del projecte. D'una banda, la necessitat d'adaptar els enfocaments curriculars existents sobre sostenibilitat i consciència ambiental al particular punt de vista de la Permacultura amb el canvi de mentalitat, ens portarà a redefinir les lliçons en què comencem a introduir els temes relacionats.
Alhora, la idea d'utilitzar l'entorn (espais a l'aire lliure) com a espais d'aprenentatge ens portarà a reimaginar la relació entre estudiants i professors a l'aula, i també la manera com s'imparteixen les lliçons. D'altra banda, la necessitat de recerca per dissenyar i crear els artefactes esperats (resultats del projecte) obrirà l'oportunitat que els nostres estudiants col·laborin en el procés mitjançant un procés d'indagació que conduirà a una experiència d'aprenentatge pràctic que hi contribuirà. a una millor comprensió i coneixement profund.
Amb tot això al cap, farem:
- Formar professors a Permacultura.
- Organitzar tallers sobre tècniques de recerca amb estudiants i professors.
- Impartir lliçons sobre conceptes bàsics de Permacultura utilitzant suport multimèdia per presentar els estudiants.
- Adaptar les classes a espais oberts (jardí, parc infantil...) com a espais daprenentatge.
- Organitzar tallers sobre tècniques de recerca amb estudiants.
- Organitzar tallers per a estudiants sobre l'ús d'aplicacions web per dissenyar i construir pàgines web.
- Organitzar tallers per a estudiants sobre l'ús d'eines digitals per crear aplicacions mòbils.
- Dissenyar i construir una plataforma web per a laprenentatge de conceptes de Permacultura.
- Dissenyar i construir una aplicació mòbil amb informació i exemples pràctics d'iniciatives de Permacultura als països socis.
- Editar i publicar un llibre electrònic sobre Permacultura.
Per contribuir a la creació d'un entorn net i sostenible, busquem integrar els estudiants amb la natura, permetent-los comprendre'n la importància i la interrelació: necessiten explorar entorns d'aprenentatge fora de l'escola i desenvolupar competències clau; ens agrada crear contingut extracurricular sobre educació ambiental a través de la permacultura. En resum: Observar els estudiants en un espai d'aprenentatge diferent, estètic, saludable i autèntic, utilitzant l'hort com una oportunitat per a l'aprenentatge i l'aprenentatge, integrant activitats de jardineria i cuina a diverses àrees clau d'aprenentatge (com ara art, matemàtiques o lectura), fomentant la col·laboració comunitària a les classes. Introduir i difondre el concepte de permacultura, permetent una millor comprensió de l'ecosistema (la seva importància, els desafiaments que enfronta el planeta i la conscienciació i el respecte per ell), i el concepte d'entorn sostenible, per contribuir a la protecció de la natura. Programar una varietat de resultats estudiantils, facilitant el treball en equip i les activitats d'aprenentatge cooperatiu, millorant el pensament crític, la resolució de problemes i la presa de decisions, i aconseguint una autoestima més gran a través d'un sentit de participació i assoliment.
A més dels materials didàctics de suport parcial desenvolupats per introduir els estudiants en els conceptes bàsics de Permacultura, i tenint en compte les diferents característiques dels socis...
- Una plataforma web per donar suport a laprenentatge sobre conceptes de permacultura.
- Una aplicació mòbil amb informació i exemples pràctics d'iniciatives de permacultura als països socis.
- Un llibre electrònic sobre permacultura.
- Un llibre per dibuixar i pintar per distribuir.
- Un esborrany bàsic d‟un pla d‟estudis sobre permacultura que es desenvoluparà encara més a Turquia.
- Nom coordinador/entitat: SEK-Atlántico SL
- Adreça postal: Illa d'Arousa 4, 36005 Poio
- Telèfon: 986872277
- Sek-Atlántico S.L.
- ASOCIACION CULTURAL Y MEDIOAMBIENTAL PERMACULTURA CANTABRIA
- Dimotiko Scholeio Plateos Imathias
- FUNDACIÓN DE INVESTIGACIÓN GENISTA
- ACADEMIA HILAL DOGU SERVICIOS EDUCATIVOS Y CONSULTORÍA DE GESTIÓN DE PROYECTOS INTERNACIONALES SOCIEDAD LIMITADA COMERCIO E INDUSTRIA
- Escuela secundaria privada Elite Group Albayrak