Ir o contido principal

Grupo Operativo: Dixitalización do acceso a canles complementarias de comercialización gourmet para a alimentación aragonesa

  • Tipo Grupo operativo
  • Estado En proceso
  • Execución 2023 -2026
  • Orzamento asignado 240.000,00 €
  • Ámbito Autonómico
  • Comunidade Autónoma Aragón
  • Fonte principal de financiamento PAC 2023-2027
Abstract

O obxectivo principal deste proxecto é analizar os problemas identificados e buscar achegar solucións mellorando e complementando os procesos de mercadotecnia a través de posibles solucións dixitais, así como a aplicación da innovación a través do socio tecnolóxico do proxecto, ITAINNOVA. En concreto, os obxectivos a abordar son:

  • Dar maior visibilidade aos Produtos Gourmet de Aragón.
  • Promoción do turismo agroalimentario en Aragón e análise de ferramentas TIC.
  • Analizar o potencial doutros canais de comercialización e mercados especializados en produtos gourmet, tanto nacionais como internacionais.
  • Achegando os produtos aragoneses aos canais Horeca e culinarios.

Os obxectivos secundarios a abordar son:

  • Reforzar a comunicación sobre as principais características dos alimentos gourmet, a súa calidade nutricional, as marcas de calidade que levan, as materias primas empregadas, as propiedades saudables, a historia, etc., e a súa conexión coa rexión.
  • Mellorar o marketing experiencial colectivo, apoiando e mellorando o Marco de Promoción Institucional
Descrición

Aumentar conxuntamente a visibilidade das empresas aragonesas do sector da alimentación e as bebidas, e dos seus produtos, mediante a aplicación de ferramentas de dixitalización e intelixencia artificial.

Descrición das actividades

As dúas propostas que se desenvolverán dentro deste proxecto son:

  1. Desenvolver un Catálogo Dixital de Alimentos Gourmet de Aragón para mostrar a ampla gama de produtos agroalimentarios que Aragón pode ofrecer para este sector a través desta ferramenta dixital que pode unificar as ofertas de Aragón. Este catálogo estará dispoñible continuamente en liña e actualizarase facilmente para adaptarse aos cambios e desenvolvementos introducidos polas empresas.
  2. Desenvolver un Mapa de Turismo Agroalimentario de Aragón, que proporcione unha visión xeral sinxela de toda a gama de empresas agroalimentarias que ofrecen Turismo Gastronómico en Aragón, así como analizar a posibilidade de ofrecer rutas que combinen varias áreas xeográficas e produtores agroalimentarios, e facer que esta oferta estea dispoñible utilizando as últimas tecnoloxías TIC para acadar este obxectivo.
Descrición contextual

Identificamos os seguintes problemas relacionados coa comunicación e promoción dos produtos alimenticios e a súa relación cos consumidores: Existe unha importante falta de coñecemento entre os consumidores aragoneses sobre os produtos alimenticios de Aragón, as marcas de calidade existentes e as súas principais características, os seus métodos de produción e procesamento, os valores que achegan en termos de calidade e seguridade alimentaria, a súa relevancia económica e social para Aragón e a súa conexión coa rexión. É necesario desenvolver de forma máis ampla a comercialización de alimentos gourmet aragoneses a través de canles especializadas, tanto tradicionais como dixitais. Non existe unha percepción consolidada entre os consumidores españois dos alimentos aragoneses como produtos gourmet.

Aínda existe unha falta de implicación e uso das TIC por parte das pemes alimentarias (presenza e comunicación limitadas nas redes sociais para as empresas e marcas, imaxes e vídeos sobre as súas actividades, impacto limitado no seu modelo de negocio de tendas en liña, etc.) como medio de comunicación e promoción, así como factor impulsor das vendas e a fidelización ás marcas. Existe unha presenza limitada de alimentos aragoneses nos menús de numerosos eventos gastronómicos e/ou outras actividades relacionadas co turismo. Existe un desenvolvemento limitado de actividades vinculadas ao turismo agroalimentario, coa excepción do sector vitivinícola de Aragón, que fomentarían a fidelización dos clientes e o compromiso coas marcas de alimentos gourmet en Aragón. Existe unha visibilidade limitada e unha falta de información sobre os procesos de produción dos principais produtos agroalimentarios de Aragón.

Obxectivos

Desenvolver un Catálogo Dixital de Alimentos Gourmet de Aragón para mostrar a ampla gama de produtos agroalimentarios que Aragón ten para ofrecer para esta canle. Estaría dispoñible continuamente en liña e sería doado de actualizar. E desenvolver un Mapa de Turismo Agroalimentario en Aragón, que proporcionaría un acceso sinxelo a toda a gama de empresas agroalimentarias que ofrecen Turismo Gastronómico en Aragón.

Información de contacto
  • Nome do coordinador/entidade: ASOCIACIÓN DE INDUSTRIAS ALIMENTARIAS DE ARAGÓN
  • Dirección postal: EDIFICIO CENTRORIGEN. CTRA. COGULLADA, 65-MERCAZARAGOZA
  • Correo electrónico do coordinador/entidade: aiaa@aiaa.es
  • Teléfono: 976475891
Coordinadores
  • ASOCIACIÓN DE INDUSTRIAS DE ALIMENTACIÓN DE ARAGÓN
Colaboradores
  • ASOCIACIÓN ARAGON INNOVALIMEN (gerencia@aragonalimentacion.com)
  • FEDERACIÓN DE COOPERATIVAS AGROALIMENTARIAS DE ARAGON (cooperativas@agro-alimentarias.coop)
  • ASOCIACIÓN VINOS DE LA TEIRRA DE ARAGÓN (aiaa@aiaa.es)
  • INSTITUTO TECNOLÓGICO DE ARAGÓN (info@ita.es)
Beneficiarios
  • ASOCIACIÓN DE INDUSTRIAS DE ALIMENTACIÓN DE ARAGÓN