
Proxecto LIFE: Mellora da produción a pequena e mediana escala de biometano vehicular utilizando residuos agroalimentarios lignocelulósicos en zonas rurais
- Tipo Proxecto
- Estado En proceso
- Execución 2024 -2027
- Orzamento asignado 3.893.996,00 €
- Ámbito Europeo
- Comunidade Autónoma Aragón
- Fonte principal de financiamento VIDA
- Páxina web do proxecto Web del proyecto
O proxecto LIFE CHANDELIER ten como obxectivo demostrar a viabilidade técnica e económica dun método novo, rendible, rastrexable e sostible para producir biometano a partir de residuos agroalimentarios combinados en zonas rurais. Este biometano empregarase posteriormente como biocombustible avanzado para o transporte de acordo coas normas da UE para combustibles para automoción (EN 16723-2:2018). O proxecto será avaliado nun sitio de demostración na planta de biogás industrial de Valderrobres, en Matarraña-Aragón, España.
Os biocombustibles avanzados, como o biometano, considéranse alternativas viables desde o punto de vista técnico, económico e sostible aos combustibles fósiles nunha ampla gama de sectores, no contexto da redución significativa das emisións de gases de efecto invernadoiro (GEI) e do cumprimento dos compromisos ambientais da UE. O biometano pode substituír o gas natural comprimido (BioGNC) ou o gas natural licuado (BioGNL) e ofrece un rendemento competitivo, especialmente en vehículos pesados de transporte de mercadorías de longa distancia.
A Directiva revisada sobre enerxías renovables (RED II CE), como parte do paquete Fit for 55 (parte do Pacto Verde Europeo), estableceu obxectivos e normas vinculantes para garantir a adopción de enerxías renovables, incluído o biometano, no sector do transporte. A Directiva RED II CE estipula que os provedores de combustible deben fornecer polo menos o 14 % do combustible para o transporte por estrada como enerxía renovable para 2030. Dentro deste obxectivo de transporte do 14 %, os biocombustibles avanzados fabricados con esterco animal, palla, cascas de noces, residuos da industria forestal e produtos de madeira (coñecidos como material lignocelulósico), ou con residuos industriais non axeitados para as cadeas alimentarias ou de pensos, deben representar polo menos o 0,2 % para 2022, o 1 % para 2025 e o 3,5 % para 2030. Estes obxectivos garanten que os biocombustibles procedentes de fluxos de residuos produzan reducións reais de carbono, en lugar dos procedentes de cultivos enerxéticos específicos.
Hai dúas formas principais de producir biogás a partir de residuos agroalimentarios: a dixestión anaeróbica e a gasificación da biomasa. A dixestión anaerobia adoita ser moi eficiente enerxeticamente, baséase en biotecnoloxías maduras, é máis respectuosa co medio ambiente e axuda a reducir os problemas causados pola lixiviación de esterco rico en nitratos no solo e na auga.
- Desenvolver e implementar unha planta de demostración a escala preindustrial.
- Demostrar a viabilidade de empregar residuos lignocelulósicos para mellorar a produción de biogás durante todo o ano.
- Demostrar a eficiencia do sistema de mellora do biogás proposto para procesar diferentes caudais de fluxos de biogás con composicións variables.
- Analizar e validar a calidade do biometano vehicular para combustible de BioGNC no transporte de mercadorías.
- Demostrar unha redución das emisións de GEI e outros impactos ambientais mediante unha avaliación de sustentabilidade do ciclo de vida (ACVV) e unha análise tecnoeconómica (AET) para determinar a sustentabilidade e a viabilidade do modelo de negocio proposto.
- Demostrar a viabilidade técnica do pretratamento simultáneo de termoextrusión e codixestión baseado en lignocelulósicos para mellorar a produción de biogás a dúas escalas diferentes.
- Demostrar unha tecnoloxía de membrana capaz de procesar entre 7 e 20 m3/hora de biogás a partir dunha mestura innovadora de materia prima cun contido de metano do 95 %.
- Biogás mellorado a biometano de calidade vehicular de acordo coas normas europeas (EN16723-2:2018) e os requisitos de calidade de IVECO (Corporación de Vehículos Industriais).
- Rendemento do BioGNC producido no proxecto avaliado por un camión pesado GUCO IVECO durante 120.000 km nun ano.
- Redución de GEI do 1,5 % no último ano do proxecto Demostrador 2; O Demostrador 2 replicouse en 10 plantas nos 5 anos posteriores á finalización do proxecto, o que resultou nunha redución do 60 % das emisións de gases de efecto invernadoiro.
- Unha metodoloxía de xestión optimizada para residuos agroalimentarios lignocelulósicos no proceso de produción de biogás (incluíndo cultivos estacionais, puríns de porco e subprodutos da produción doutros alimentos de orixe vexetal e animal).
- Nome da coordinadora/entidade: Mª Eugenia Hernández
Enderezo postal: CARRETERA COGULLADA, 65. MERCAZARAGOZA-CENTRORIGEN, 50014, Zaragoza,
- ARAGON INNOVALIMEN
- FUNDACIO EURECAT
- GENIA BIOENERGY SL,INGENIERIA Y DESARROLLOS RENOVABLESSOCIEDAD LIMITADA,GANADERIA UNIDA COMARCAL GUCO S COOP,INSTITUTO TECNOLOGICO DE ARAGON