Proxecto H2020 SUPREMA: Apoio á modelización de políticas agrarias relevantes
- Tipo Proxecto
- Estado Cheo
- Execución 2018 -2020
- Orzamento asignado 999.823,75 €
- Ámbito Europeo
- Fonte principal de financiamento H2020
- Páxina web do proxecto Proyecto SUPREMA
As características da cadea de subministración e o comportamento dos seus distintos actores son importantes para comprender a evolución do diferencial de prezos entre a agricultura e o comercio polo miúdo. O seu impacto é potencialmente amplo e abrangue cuestións como estándares (por exemplo, seguridade alimentaria, medio ambiente, benestar animal), acordos contractuais (incluíndo requisitos de sustentabilidade), formación e transmisión de prezos. SUPREMA conclúe que son necesarios máis esforzos para modelar as cadeas de subministración, en lugar de integralas nos modelos existentes. Os modelos cunha representación adecuada do uso do solo e da silvicultura son importantes para calquera avaliación da bioeconomía. A capacidade de modelar biocombustibles mellorou substancialmente.
Non obstante, modelar a introdución de materiais e produtos químicos de base biolóxica segue sendo un reto, polo menos en parte debido á alta heteroxeneidade destes produtos e aos rápidos cambios tecnolóxicos. O estado actual da modelización da biodiversidade segue sendo bastante pobre. Son necesarios esforzos para mellorar a capacidade de modelización agrícola introducindo coñecementos ecolóxicos de vangarda (por exemplo, especialmente en relación coa avaliación dos impactos das medidas da PAC). Ademais, as prácticas de uso e xestión da terra son importantes no contexto das opcións de mitigación do cambio climático. SUPREMA cuantificou o coeficiente de variación entre a vinculación anterior e posterior ao modelo. Algúns modelos de conexións en SUPREMA mostraron resultados relativamente pobres, o que podería apoiar a evidencia de que as conexións son demasiado débiles ou incluso non se implementaron correctamente. Este tema trátase na folla de ruta para orientacións futuras para o modelado. Preséntase un resumo do acceso ao sitio web de SUPREMA ( https://suprema-project.eu/ ) para o ano 2020. En total, rexistráronse aproximadamente 3.040 visitantes únicos entre xaneiro e novembro de 2020, con aproximadamente 93.000 visitas e 22.000 descargas de páxinas. Melloráronse os materiais formativos de CAPRI e AGMEMOD organizou un programa de formación de tres días para ampliar a rede. Algúns modelos tamén se beneficiaron da experiencia na organización de eventos virtuais.
Diversas accións de explotación e difusión, entre elas:
- Tres obradoiros científico-políticos sobre necesidades de investigación, narrativas e perspectivas estratéxicas.
- Documentación e formación sobre ferramentas de modelización de apoio ás políticas.
- Tres reunións do Consello Asesor Externo para ofrecer comentarios sobre os resultados.
Todas estas accións son medios importantes para axudar a pechar a brecha entre as expectativas dos responsables políticos e a capacidade real dos modelos para xerar análises relevantes para as políticas. O consorcio SUPREMA recomenda que este tipo de redes sexa fundamental para comparar, vincular e mellorar modelos.
As avaliacións de impacto nos ámbitos da agricultura baséanse (en parte) en proxeccións proporcionadas por modelos. As políticas sectoriais están cada vez máis interrelacionadas. Polo tanto, é necesario mellorar as capacidades dos modelos actuais, conectalos ou redeseñarlos para cumprir cunha variedade cada vez maior de obxectivos políticos e explorar direccións futuras para a modelización agrícola en Europa. SUPREMA ten un enfoque de futuro para salvar a brecha entre as expectativas dos responsables políticos e reforzar os existentes e establecer novos vínculos entre os modelos.
SUPREMA ofrece posibilidades para mellorar os modelos existentes e establecer novos vínculos entre modelos. Abórdase a xestión de datos, así como as futuras estruturas de goberno dos modelos. SUPREMA traballou á luz da axenda política cunha crecente diversidade de áreas políticas (por exemplo, a Política Agrícola Común - PAC, as políticas ambientais e climáticas, o Green Deal e os Obxectivos de Desenvolvemento Sostible - ODS).
SUPREMA propón un enfoque dos sistemas alimentarios, que inclúe empresas de insumos, agricultores, comerciantes, procesadores, venda polo miúdo e consumidores.
O modelado da produción primaria podería mellorarse:
- mellor representación das actividades e sectores de produción (por exemplo, froitas, hortalizas e produtos mediterráneos) e dos produtos baixo os regímenes de calidade da UE.
- Mellor representación dos insumos (por exemplo, fertilizantes, antibióticos) e dos custos de produción.
- A adopción de medidas políticas voluntarias, prácticas de xestión agrícola e innovacións tecnolóxicas. Son necesarios máis esforzos para comprender mellor a adopción de innovacións tecnolóxicas e sociais a nivel das explotacións (por exemplo, o cambio tecnolóxico endóxeno, a incorporación de investimentos en I+D nos modelos macroeconómicos).
Os modelos cunha representación adecuada do uso do solo e da silvicultura son cada vez máis importantes para calquera valoración da evolución e contribución da bioeconomía. SUPREMA ofrece unha folla de ruta que explora as direccións futuras para a modelización agrícola na UE. Ofrece marxe para mellorar os modelos existentes e establecer novos vínculos entre eles.
Ademais de mitigar o cambio climático, tamén se debe prestar máis atención á preservación e ao fortalecemento da biodiversidade. SUPREMA reduciu gradualmente a brecha entre as expectativas dos responsables políticos e as capacidades de modelización. A clave para acadar estes obxectivos foron os obradoiros de actualización do progreso do proxecto, as reunións co Consello Asesor Externo e un seminario web para presentar e discutir os resultados finais.
Compáranse as estruturas actuais de goberno dos modelos para desenvolver recomendacións sobre como avanzar cara a un modelo de negocio máis sostible se están atrasados. Estase explorando o acceso de código aberto, que continuará e terá implicacións para as futuras estruturas de goberno do modelo.
As avaliacións de impacto nos ámbitos da agricultura baséanse (en parte) en proxeccións proporcionadas por modelos. As políticas sectoriais están cada vez máis interrelacionadas. Polo tanto, é necesario mellorar as capacidades dos modelos actuais, conectalos ou redeseñarlos para cumprir cunha variedade cada vez maior de obxectivos políticos e explorar direccións futuras para a modelización agrícola en Europa.
SUPREMA aborda este desafío propoñendo unha meta-plataforma que admita grupos de modelaxe xa conectados a través doutras plataformas e redes. SUPREMA debería axudar a pechar as diferenzas entre as expectativas dos responsables políticos e a capacidade real dos modelos para ofrecer análises relevantes para as políticas.
A familia de modelos SUPREMA inclúe un conxunto de "modelos fundamentais" xa utilizados para apoiar as principais avaliacións de impacto europeas das políticas agrícolas, comerciais, climáticas e bioenerxéticas. A metaplataforma, o sistema vinculado mellorado dos modelos fundamentais existentes e algunhas aplicacións clave combínanse nunha folla de ruta para as direccións futuras para a modelización agrícola en Europa.
O proxecto ten catro obxectivos coherentes:
- Desenvolverase unha folla de ruta SUPREMA de orientacións futuras para a modelización.
- Crearase unha familia de modelos SUPREMA mellorada e reforzada.
- Exploraranse e probaranse as direccións futuras do modelado na agricultura.
- Establecerase unha metaplataforma SUPREMA para compartir e discutir os resultados do traballo coas plataformas modelo existentes, comunidades de investigación e responsables políticos. Os obxectivos de SUPREMA son de natureza iterativa e implican un forte compromiso cos responsables políticos e interacción coa comunidade científica en diferentes etapas. Os modelos incluídos en SUPREMA abranguen diferentes escalas espaciais de análise, actividades agrarias, representación tecnolóxica, pero tamén diferentes aspectos da súa contorna de mercado, así como múltiples políticas que afectan directa ou indirectamente á agricultura.
Conseguir a neutralidade climática para 2050 é un obxectivo fundamental do Pacto Verde, que require unha mellor representación das medidas de adaptación e mitigación na agricultura, incluída a súa adopción e difusión. Poderíanse deseñar solucións rendibles cuantificando as curvas de custos marxinais de redución das medidas de mitigación. Os resultados mostran que os modestos esforzos de mitigación fóra da UE poderían facer que os agricultores da UE manteñan a súa competitividade global a pesar das ambiciosas políticas de mitigación da UE.
Os escenarios de política agrícola a medio prazo ata 2030 céntranse en varias medidas, incluíndo medidas de ecologización con réximes de condicionalidade e ecolóxicos melloradas, cambios nos orzamentos da PAC (por exemplo, limitación, redistribución) e apoio acoplado voluntario. Os resultados do modelo enfatizan a importancia de implementar políticas ambientais, de biodiversidade e climáticas dirixidas. Ademais, a substitución e os efectos secundarios poden, a nivel rexional, crear "diferenzas na dirección" dos impactos das políticas.
O consorcio está interesado en facer un seguimento e crear unha rede sobre modelos agrícolas, mellorando así o apoio ás políticas a nivel europeo, e explorará a posibilidade de organizar un obradoiro en Bruxelas sobre modelos agrícolas para o apoio ás políticas. O consorcio desenvolverá un plan para 2021.
- STICHTING WAGENINGEN RESEARCH (WR)