Ir o contido principal

Proxecto GATES de H2020: Aplicación das tecnoloxías de xogos para formar profesionais en agricultura intelixente

  • Tipo Proxecto
  • Estado Cheo
  • Execución 2017 -2019
  • Orzamento asignado 998.906,25 €
  • Ámbito Europeo
  • Fonte principal de financiamento Horizonte 2020
  • Páxina web do proxecto GATES
Obxectivos

GATES desenvolverá unha plataforma de formación baseada en videoxogos para capacitar os profesionais de toda a cadea de valor agrícola no uso de tecnoloxías de agricultura intelixente (SFT), permitindo así aproveitar todo o potencial económico e ambiental das SFT na agricultura europea. O impacto positivo da adopción das tecnoloxías de agricultura intelixente (SFT) na agricultura é ben coñecido desde hai 10 anos. De feito, existen numerosas SFT dispoñibles na actualidade, pero os agricultores teñen dificultades para comprender que tecnoloxías poden usar e, ademais, cales son os beneficios produtivos e ambientais de adoptalas.

As empresas de SFT tamén enfrontan barreiras á hora de comercializar os seus equipos debido á falta de concienciación e formación entre a comunidade agrícola. GATES ofrece á comunidade agrícola, aos estudantes de agronomía, aos servizos de extensión e aos equipos de vendas da industria SFT unha experiencia de xogo sinxela e fácil de entender que proporcionará unha primeira ollada ao concepto SFT, os seus usos, o equipo dispoñible e unha simulación da adopción destas tecnoloxías. GATES desenvolverá unha plataforma de formación baseada en xogos serios (TRL7) case de mercado que, mediante o uso de diversas tecnoloxías de xogos (escenarios 3D, narrativa interactiva, modelado e datos), formará a profesionais e outros actores da cadea de valor no uso de xogos serios. GATES desenvolverá un xogo serio multiplataforma (de escritorio, móbil e web) dispoñible para Android, iOS e Windows, con modos sincronizados en liña e fóra de liña.

GATES representará un exemplo exitoso do uso de xogos serios como ferramenta de formación, aplicable tanto en entornos educativos formais como informais, nunha materia complexa e multidisciplinar como os xogos serios, beneficiándose das capacidades dos xogos serios, como entornos e mundos virtuais, ferramentas de titoría personalizadas, competición entre iguais, ampla personalización para escenarios da vida real e simulados, etc.

Resultados

Poñer a agricultura en liña para obter beneficios significativos Os desenvolvedores de videoxogos e os científicos agrícolas uníronse para garantir que as partes interesadas da agricultura europea teñan acceso aos últimos avances en tecnoloxías agrícolas intelixentes. Os xogos serios están motivados principalmente pola educación e a formación. Algúns exemplos temperáns de aprendizaxe baseada en xogos inclúen o adestramento de pilotos mediante simuladores de voo e o adestramento en emerxencias para profesionais sanitarios. Décadas despois, o proxecto GATES, financiado pola UE, garante que os beneficios destas aplicacións estean dispoñibles para un sector europeo clave da actividade comercial: a agricultura.

Acceso a recursos e aprendizaxe interactiva O coordinador do proxecto, Spyros Fountas, déixao claro dende o principio: «A proposta de valor principal de GATES é que proporciona unha plataforma de formación baseada en xogos, utilizando diferentes tecnoloxías de xogo, para formar profesionais de toda a cadea de valor agrícola no uso de tecnoloxías agrícolas intelixentes (SFT)». Esta práctica solución en liña, unha especie de repositorio, permite liberar todo o potencial económico e ambiental das SFT na agricultura europea. «GATES ofrece a súa plataforma como unha interface rápida e atractiva, necesaria para explorar diversas solucións SFT e atopar a axeitada», sinala Fountas. Deste xeito, o concepto está a converter GATES nunha plataforma integral para a aprendizaxe interactiva sobre os impactos positivos das SFT na produción agrícola.

O prototipo de xogo actual derívase do xogo FI-WARE SPAN, que estaba no nivel de preparación tecnolóxica (TRL) 4. Actualmente clasificado como TRL 7, GATES foi desenvolvido como un xogo sen conexión multiplataforma (Android/iOS/Windows) con funcionalidades en liña. Os seus compoñentes principais abarcan o motor do xogo, o entorno 3D/2D, o módulo de datos, a interface de usuario e as ilustracións. Análise de mercado e probas de avaliación Os socios do proxecto realizaron unha análise exhaustiva de mercado e empresarial sobre o potencial dos videoxogos na agricultura en oito países europeos. Os resultados revelan diferenzas, desafíos e oportunidades significativas entre os países.

Incluíronse tanto os países que se atopaban nas primeiras etapas de adopción de novas tecnoloxías na agricultura como os países onde estas tecnoloxías se incorporaron á agricultura convencional. GATES probou a plataforma en tres iteracións e desenvolveu tres produtos comercializables. Empregáronse cuestionarios e grupos focais para rexistrar a opinión das partes interesadas clave: agricultores, asesores, persoal de maquinaria agrícola e estudantes de agricultura. «Os comentarios foron tan importantes que mesmo modificamos todo o deseño despois da primeira iteración e os comentarios dos probadores», di Fountas. Unha longa lista de resultados de proxectos destaca o éxito de GATES. Estes van dende reducir a brecha de adopción dos videoxogos de alta tecnoloxía (HTG) e reducir o impacto ambiental da agricultura ata o fortalecemento da posición das pemes europeas no mercado mundial dos HTG. «O resultado máis significativo», comenta Fountas, «foi o impacto que os videoxogos de alta tecnoloxía poderían ter no medio ambiente, reducindo os custos de combustible e recursos e mantendo ou mesmo aumentando a produtividade». Aquí ofrece o exemplo dun xogador que, mediante a compra de equipamento novo, conseguiu adaptar as actividades agrícolas a un nivel óptimo. A agricultura únese á revolución dixital. GATES marca unha primeira vez na transferencia de coñecemento científico do campo agrícola a un xogo accesible para todos os clientes interesados.

Á súa vez, aprenden a usar as SFT na súa vantaxe. Non obstante, o xogo está lonxe de rematar. Os socios están a colaborar cos fabricantes de maquinaria para explorar oportunidades para adaptar GATES ás súas marcas e necesidades. Os esforzos continuos garantirán que un dos sectores máis antigos de Europa se manteña ao tanto dos desenvolvementos relacionados.

Coordinadores
  • GEOPONIKO PANEPISTIMION ATHINON (AGRICULTURAL UNIVERSITY OF ATHENS)