H2020 GATES Proiektua: Joko Teknologiak Aplikatzea Nekazaritza Adimendunean Profesionalak Prestatzeko
- Mota Proiektua
- Egoera Bete
- Exekuzioa 2017 -2019
- Esleitutako Aurrekontua 998.906,25 €
- Eremua Europeo
- Finantza-iturri nagusia Horizonte 2020
- Proiektuaren webgunea GATES
GATESek bideo-jokoetan oinarritutako prestakuntza-plataforma bat garatuko du nekazaritzako balio-kateko profesionalei Nekazaritza Adimendunaren Teknologiak (SFT) erabiltzen laguntzeko, eta horrela, SFTen potentzial ekonomiko eta ingurumeneko osoa ahalbidetzeko Europako nekazaritzan. Nekazaritza Adimendunaren Teknologien (SFT) adopzioak nekazaritzan duen eragin positiboa ondo ezaguna da duela 10 urte. Izan ere, SFT ugari daude eskuragarri gaur egun, baina nekazariek zaila egiten zaie ulertzea zein teknologia erabil ditzaketen eta, gainera, zein diren horiek hartzeak produktibitate eta ingurumen onurak.
Gainera, SFT enpresek oztopoak dituzte beren ekipamendua merkaturatzeko, nekazaritza-komunitatearen artean kontzientziazio eta prestakuntza faltagatik. GATESek nekazaritza-komunitateari, agronomiako ikasleei, hedapen-zerbitzuei eta SFT industriako salmenta-taldeei erabilerraza eta ulertzeko erraza den joko-esperientzia bat eskaintzen die, SFT kontzeptuaren, haren erabileraren, eskuragarri dauden ekipamenduaren eta teknologia horien adopzioaren simulazioaren lehen ikuspegia eskainiko duena. GATESek merkatu ia osoan (TRL7) oinarritutako joko serioetan oinarritutako prestakuntza plataforma bat garatuko du, eta hainbat joko-teknologia (3D eszenatokiak, narrazio interaktiboa, modelizazioa eta datuak) erabiliz, profesionalak eta balio-kateko beste eragile batzuk joko serioen erabileran trebatuko ditu. GATESek plataforma anitzeko (mahaigaineko, mugikorreko eta web) joko serio bat garatuko du, Android, iOS eta Windows-erako eskuragarri, online eta offline modu sinkronizatuekin.
GATESek joko serioak prestakuntza-tresna gisa erabiltzeko adibide arrakastatsua izango da, hezkuntza-ingurune formaletan zein informaletan aplikagarria, joko serioak bezalako gai konplexu eta diziplina anitzeko batean, joko serioen gaitasunez baliatuz, hala nola ingurune eta mundu birtualak, tutoretza-tresna pertsonalizatuak, parekideen arteko lehiaketa, bizitza errealeko eta simulatutako eszenatokietarako pertsonalizazio zabala, etab.
Nekazaritza sarean jartzea onura esanguratsuak lortzeko Joko-garatzaileek eta nekazaritza-zientzialariek bat egin dute Europako nekazaritza-eragileek nekazaritza-teknologia adimendunen azken aurrerapenetarako sarbidea izan dezaten. Joko serioak batez ere hezkuntzak eta prestakuntzak motibatzen dituzte. Jokoetan oinarritutako ikaskuntzaren lehen adibideen artean, hegaldi simulagailuak erabiliz pilotuen prestakuntza eta osasun-profesionalentzako larrialdietako prestakuntza daude. Hamarkada batzuk geroago, EBk finantzatutako GATES proiektuak bermatzen ari da aplikazio horien onurak jarduera komertzialeko Europako sektore gako bati eskuragarri daudela: nekazaritzari.
Baliabideetarako sarbidea eta ikaskuntza interaktiboa Proiektuaren koordinatzaileak, Spyros Fountasek, hasieratik argi uzten du hau: “GATESen oinarrizko balio-proposamena da jokoetan oinarritutako prestakuntza-plataforma bat eskaintzen duela, joko-teknologia desberdinak erabiliz, nekazaritza-balio-kate osoko profesionalak nekazaritza-teknologia adimendunen (SFT) erabileran trebatzeko”. Biltegi moduko bat den online irtenbide praktiko honek SFTen potentzial ekonomiko eta ingurumeneko osoa askatzea ahalbidetzen du Europako nekazaritzan. «GATESek bere plataforma interfaze azkar eta erakargarri gisa eskaintzen du, hainbat SFT irtenbide aztertzeko eta egokia aurkitzeko beharrezkoa», dio Fountasek. Horrela, kontzeptuak GATES plataforma integral bihurtzen ari da SFTek nekazaritza-ekoizpenean dituzten eragin positiboei buruzko ikaskuntza interaktiborako.
Oraingo jokoaren prototipoa FI-WARE SPAN jokotik eratorria da, zeina Teknologiaren Prestutasun Maila 4an (TRL) zegoen. Gaur egun TRL 7 gisa sailkatuta, GATES plataforma anitzeko (Android/iOS/Windows) lineako funtzionalitateekin lineako joko gisa garatu zen. Bere osagai nagusiek jokoaren motorra, 3D/2D ingurunea, datu-modulua, erabiltzaile-interfazea eta artelanak hartzen dituzte barne. Merkatu-analisia eta ebaluazio-probak Proiektuko bazkideek merkatu- eta negozio-analisi zabala egin zuten zortzi Europako herrialdetako nekazaritzan bideo-jokoek duten potentzialari buruz. Emaitzek herrialdeen arteko desberdintasun, erronka eta aukera nabarmenak agerian uzten dituzte.
Nekazaritzan teknologia berriak hartzen hasi ziren hasierako faseetan zeuden herrialdeak eta teknologia horiek nekazaritza konbentzionalean txertatu diren herrialdeak sartu ziren. GATESek plataforma hiru iteraziotan probatu zuen eta hiru produktu merkaturatzeko garatu zituen. Galdetegiak eta foku taldeak erabili ziren interesdun nagusien iritzia jasotzeko: nekazariek, aholkulariek, nekazaritzako makineriako langileek eta nekazaritza ikasleek. «Hain garrantzitsua izan zen iritzia, ezen diseinu osoa aldatu baikenuen lehen iterazioa eta probatzaileen iritzia jaso ondoren», dio Fountasek. Proiektuaren emaitzen zerrenda luze batek GATESen arrakasta azpimarratzen du. Hauek doaz goi-teknologiako bideo-jokoen (HTG) adopzio-arrakala murriztea eta nekazaritzaren ingurumen-inpaktua murriztea, baita Europako ETEen posizioa indartzea ere, HTG merkatu globalean. «Emaitza esanguratsuena», dio Fountasek, «goi-teknologiako bideo-jokoek ingurumenean izan zezaketen eragina izan zen, erregai eta baliabideen kostuak murriztuz, produktibitatea mantenduz edo areagotuz». Hemen jokalari baten adibidea eskaintzen du, ekipamendu berria erosiz nekazaritza-jarduerak maila optimo batera egokitzea lortu zuena. Nekazaritza iraultza digitalean sartu da. GATESek lehen aldiz markatzen du ezagutza zientifikoa nekazaritza arlotik interesa duten bezero guztientzat eskuragarri dagoen joko batera transferitzeko prozesuan.
Era berean, SFTak beren abantailarako erabiltzen ikasten dute. Hala ere, partida ez dago amaituta. Bazkideek makineria-fabrikatzaileekin elkarlanean ari dira GATES beren marken eta beharren arabera egokitzeko aukerak aztertzeko. Ahaleginak jarraituz gero, Europako sektore zaharrenetako bat garapen erlazionatuen berri izango da.
- GEOPONIKO PANEPISTIMION ATHINON (AGRICULTURAL UNIVERSITY OF ATHENS)