H2020 GATES Proiektua: Joko-teknologiak aplikatzea nekazaritza adimendunean profesionalak prestatzeko
- Mota Proiektua
- Egoera Bete
- Exekuzioa 2017 -2019
- Esleitutako Aurrekontua 998.906,25 €
- Eremua Europeo
- Finantza-iturri nagusia H2020
- Proiektuaren webgunea GATES
GATESek bideo-jokoetan oinarritutako prestakuntza-plataforma bat garatuko du nekazaritza-balio-katean zehar profesionalei ahalmena emateko Smart Farming Technologies (SFT) erabiltzeko, eta horrela SFT-ek Europako nekazaritzan duten ahalmen ekonomiko eta ingurumen-ahal osoa ahalbidetuko du. Smart Farming Technologies (SFT) nekazaritzan hartzearen eragin positiboa duela 10 urte ezaguna da. Izan ere, gaur egun SFT ugari daude eskuragarri, baina nekazariei zaila egiten zaie ulertzea zein teknologia erabil ditzaketen eta, gainera, zeintzuk diren haiek hartzeak produktibitatea eta ingurumen-onurak.
SFT enpresek ere oztopoak dituzte beren ekipamendua merkaturatzeko, nekazaritza komunitatearen sentsibilizazio eta prestakuntza faltagatik. GATESek nekazaritza-komunitateari, agronomia-ikasleei, hedapen-zerbitzuei eta SFT industriako salmenta-taldeei erabilerraza eta ulerterraza den joko-esperientzia bat eskaintzen die, SFT kontzeptuari, bere erabilerei, erabilgarri dauden ekipamenduei eta teknologia horien adopzioaren simulazioari lehen begirada bat emango diena. GATESek merkatu hurbileko (TRL7) serio jokoetan oinarritutako prestakuntza-plataforma garatuko du, joko-teknologia ezberdinen bitartez (3D eszenatoki, narratiba interaktiboa, modelizazioa eta datuak) profesionalak eta balio-katearen beste eragile batzuk joko serioen erabileran trebatuko dituena. GATES-ek plataforma anitzeko (mahaigaineko, mugikorreko eta webeko) joko serio bat garatuko du Android, iOS eta Windows-erako eskuragarri, lineako eta lineaz kanpoko modu sinkronizatuekin.
GATES joko serioak prestakuntza-tresna gisa erabiltzearen adibide arrakastatsua irudikatuko du, hezkuntza-esparru formal zein informaletan aplikagarria, diziplina anitzeko gai batean, esate baterako, serio-jokoetan, joko serioen gaitasunez baliatuz, hala nola ingurune eta mundu birtualak, tutoretza-tresna pertsonalizatuak, berdinen arteko lehia, bizitza errealeko eta simulatutako eszenatokietarako pertsonalizazio zabala, etab.
Nekazaritza sarean jarri onura esanguratsuetarako Jokoen garatzaileek eta nekazaritza zientzialariek bat egin dute Europako nekazaritzako eragileek nekazaritza adimendunaren teknologien azken aurrerapenetara sarbidea izan dezaten. Serious games hezkuntzak eta prestakuntzak bultzatuta daude batez ere. Jolasetan oinarritutako ikaskuntzaren lehen adibideen artean, pilotuen prestakuntza hegaldi-simulagailuak eta osasun-profesionalentzako larrialdietarako prestakuntza daude. Hamarkada batzuk geroago, EBk finantzatutako GATES proiektua aplikazio hauen onurak Europako merkataritza-jardueraren funtsezko sektore baten eskura egongo direla ziurtatzen ari da: nekazaritza.
Baliabideetarako sarbidea eta ikaskuntza interaktiboa Spyros Fountas Proiektuaren koordinatzaileak argi uzten du hasieratik: "GATESen oinarrizko balio-proposamena da jokoetan oinarritutako prestakuntza-plataforma bat eskaintzen duela, joko-teknologia desberdinak erabiliz, nekazaritzako balio-kate osoko profesionalak trebatzeko nekazaritza adimendunaren teknologiak (SFT) erabiltzeko". Lineako irtenbide praktiko honek, biltegi moduko batek, SFTen ahalmen ekonomiko eta ingurumen-ahalmen osoa zabaltzea ahalbidetzen du Europako nekazaritzan. "GATESek bere plataforma eskaintzen du interfaze bizkor eta erakargarri gisa, beharrezkoa dena SFT irtenbide desberdinak aztertzeko eta egokia aurkitzeko", adierazi du Fountasek. Modu honetan, kontzeptuak GATES plataforma integral batean bihurtzen ari da SFTek nekazaritzako ekoizpenean dituen eragin positiboei buruz ikasteko interaktiboki egiteko.
Gaur egungo joko-prototipoa FI-WARE SPAN jokotik eratorria da, Teknologiaren Prestakuntza Mailan (TRL) 4. Gaur egun TRL 7 gisa sailkatuta, GATES plataforma anitzeko (Android/iOS/Windows) lineaz kanpoko joko gisa garatu zen, lineako funtzionalitateekin. Bere osagai nagusiek joko-motorra, 3D/2D ingurunea, datu-modulua, erabiltzailearen interfazea eta artelanak biltzen dituzte. Merkatu-analisia eta ebaluazio-saiakuntzak Proiektuko kideek merkatu- eta negozio-azterketa integrala egin zuten Europako zortzi herrialdetan nekazaritzan bideo-jokoek duten potentzialari buruz. Emaitzek herrialdeen arteko desberdintasun, erronka eta aukera nabarmenak erakusten dituzte.
Nekazaritzan teknologia berriak hartzeko hasierako faseetan dauden bi herrialdeak eta teknologia horiek ohiko nekazaritzan sartu diren herrialdeak sartu ziren. GATES-ek plataforma probatu zuen hiru iteraziotan eta merkaturatzeko hiru produktu garatu zituen. Galdetegiak eta eztabaida-taldeak erabili ziren eragile nagusien iritzia jasotzeko: nekazariak, aholkulariak, nekazaritza-makineriako langileak eta nekazaritza-ikasleak. "Iritzia hain garrantzitsua izan zen, non diseinu osoa ere aldatu genuen lehen errepikapenaren ondoren eta probatzaileen iritzia", dio Fountasek. Proiektuen emaitzen zerrenda luze batek GATESen arrakasta nabarmentzen du. Horien artean, goi-teknologiako bideo-jokoen (HTG) adopzioaren hutsunea murrizten eta nekazaritzaren ingurumen-inpaktua murrizten hasi eta Europako ETEen posizioa indartu arte, HTG merkatu globalean. "Emaitza esanguratsuena", dio Fountasek, "teknologia handiko bideo-jokoek ingurumenean nola eragin dezaketen izan zen, erregaien eta baliabideen kostuak murriztuz produktibitatea mantenduz edo areagotuz". Hemen, ekipamendu berriak erosita, nekazaritzako jarduerak maila optimo batera egokitzea lortu zuen jokalari baten adibidea eskaintzen du. Nekazaritzak iraultza digitalarekin bat egiten du. GATES lehena da ezagutza zientifikoa nekazaritza arlotik interesa duten bezero guztientzat eskuragarri dagoen joko batera transferitzean.
Aldi berean, SFTak euren onurarako erabiltzen ikasten dute. Hala ere, partida oso urrun dago. Bazkideak makineria ekoizleekin elkarlanean ari dira GATES beren marketara eta beharretara egokitzeko aukerak aztertzeko. Etengabeko ahaleginak Europako sektore zaharrenetako bat erlazionatutako bilakaeren berri izatea bermatuko du.
- GEOPONIKO PANEPISTIMION ATHINON (AGRICULTURAL UNIVERSITY OF ATHENS)