Ir o contido principal

Cinco Grupos de Acción Local unen forzas para visibilizar os seus xeoparques e apoialos

Data de publicación: 04/10/2022

Descrición

Cinco Grupos de Acción Local unen forzas para visibilizar e apoiar os seus xeoparques asimon Xov, 29/09/2022 - 11:44

  • O Grupo de Acción Local (GAL) de Subbética Cordobesa coordina este proxecto de cooperación nacional
  • As actuacións inclúen un plan de mercadotecnia conxunto e a creación dun catálogo de Boas Prácticas

Cinco Grupos de Acción Local unen forzas para visibilizar os seus xeoparques e apoialos

O patrimonio xeolóxico e xeográfico dunha zona é sempre digno de protección pola poboación local e as súas administracións públicas e privadas. De feito, a figura dos “xeoparques” nace para recoñecer e protexer determinadas zonas de España que teñen unha especial importancia pola notable natureza dos seus espazos. Grazas aos xeoparques, estes hábitats pódense ampliar con proxectos turísticos, económicos e de desenvolvemento ao seu redor.

Así, o GAL da Subbética Cordobesa coordina un proxecto de cooperación nacional LEADER para a visibilidade e o desenvolvemento dos xeoparques das seis zonas rurais LEADER implicadas: o Grupo de Acción Local do Levante Almeriense e Almanzora. —que opera en dúas zonas LEADER— (Almería), Aprodervi (Cáceres), Montaña Palentina (Palencia) e Adeco-Camino (Burgos).

O proxecto tamén pasa por elaborar un catálogo de boas prácticas en xeoparques e elaborar un protocolo de actuación ante os casos de acoso nas visitas. Todo isto rematará cunha xornada de presentación de resultados.

“Xeoturismo” e mercadotecnia

O plan de márketing pretende dar “maior visibilidade mediante o uso das novas tecnoloxías”, detalla a técnica de Programas do GAL da Subbética Cordobesa, Carmen Pérez del Río. O traballo en equipo dos GAL permite que os xeoparques "teñan máis visibilidade", di, "para que as túas redes se amplíen e sexas coñecido en máis lugares".

Ademais, posibilita a implicación dos órganos xestores e, sobre todo, das persoas do territorio. "Queremos unha estratexia de mercadotecnia que nos permita chegar tanto á poboación local como á estranxeira".

O produto 'xeoturismo'

“Xeoparques e LEADER comparten o mesmo punto de vista. O xeoparque é unha suma do patrimonio xeolóxico e dos habitantes do lugar e da súa economía”, afirma. "Unha cidadanía non implicada sería un abandono do lugar".

Por iso, é fundamental a atención e información que reciben os visitantes, para o que propoñen promocionar o que eles denominan “produto de xeoturismo”. Do mesmo xeito que falamos de 'ecoturismo'”, queren que os turistas coñezan o ' xeoturismo ' para aumentar o seu coñecemento e respecto polos xeoparques nacionais.

Financiamento LEADER

O proxecto conta cun orzamento total de 260.542,46 euros , distribuídos do seguinte xeito:

- Andalucía (90% dos fondos Feader, 10% da Junta de Andalucía): 53.626,95 euros do GDR da Subbética Cordobesa, 72.888,69 euros para a comarca de Almanzora e o mesmo importe para o Levante almeriense, ambos executados polo Levante. Grupo de Fomento Almeriense e Almanzora.

- Castela e León (80% de fondos FEADER, 14% de Junta de Castilla y León e 6% de Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación (MAPA)): 22.485,37 euros por GAL, Adeco-Camino e Montaña Palentina .

- Estremadura (75 % con cargo a fondos FEADER. 21,28 % do Goberno de Estremadura e 3,72 % do MAPA): 16.115,71 euros para a execución do proxecto por parte de Aprodervi.

Novas relacionadas