Skip to main content
life 29

LIFE Proiektua: Zabortegietako biogasaren kudeaketa integrala ibilgailuen erregai gisa erabiltzeko

  • Mota Proiektua
  • Egoera Bete
  • Exekuzioa 2019 -2024
  • Esleitutako Aurrekontua 4.674.626,00 €
  • Eremua Europeo
  • Autonomia-erkidegoa Cataluña
  • Finantza-iturri nagusia BIZITZA
  • Proiektuaren webgunea Web del proyecto
Azalpena

LANDFILL BIOFUEL proiektuaren helburua zabortegietatik biogasaren ekoizpena eta berreskurapena hobetzeko kostu-eraginkorrerako irtenbide baten errendimendu teknikoa erakustea da. Hau hondakin-zelulak ustiatzeko teknika berrietan oinarritzen da, biogasa hobetzeko teknologia berritzailearekin batera (hutsean presioaren aldakuntza-adsorzioa).

Testuinguruko deskribapena

Garraioak Europako berotegi-efektuko gasen (BEG) isurketen ia laurdena sortzen du eta hirietako airearen kutsaduraren kausa nagusia da. Ez du beste sektore batzuek bezala isurien beherakada mailakatu bera izan: isuriak 2007an hasi ziren jaisten eta 1990ean baino handiagoak dira oraindik. Sektorearen barruan, errepideko garraioa da, alde handiz, isuri handiena egiten duena, 2014an garraioaren berotegi-efektuko gasen isuri guztien % 70 baino gehiago sortu baitzuen. Karbono gutxiko ekonomia zirkular baterako mundu mailako aldaketa martxan dagoenez, Europako Batzordearen Isuri Gutxiko Mugikortasun Estrategiak (COM (2016) 501) EB lehiakorra izaten jarraitzea eta pertsonen eta salgaien mugikortasun behar gero eta handiagoak erantzuteko gai izatea bermatzea du helburu.

Helburua da, mende erdialderako, garraioak eragindako berotegi-efektuko gasen isuriak 1990ean baino gutxienez % 60 txikiagoak izatea eta zero izateko bidean egotea. Hondakinak energiaz baliatzeko instalazioetarako, FCCk zabortegietako hondakinetatik gasak hartzen ditu biometanoa ekoizteko, eta gero hori energia/bero iturri gisa erabiltzen da instalazioetan. Zabortegietatik biometanoaren ekoizpena ez da guztiz garatu edo balioztatu garraiorako bioerregai estandarizatu gisa erabiltzeko.

Helburuak

Biometanoa ekoiztea zabortegietako biogasa hobetzeko metodo berri bat erabiliz. Sortutako erregaiak ibilgailu arin eta astunetan erabiltzeko beharrezkoak diren kalitate-arauak beteko ditu.

Results

Diesel ibilgailuen propultsioak sortutako aireko kutsatzaileen murrizketa % 99,9 nitrogeno oxidoentzat, % 99,4 konposatu organiko lurrunkorrentzat, % 98,8 PMOrentzat eta % 99,8 sufre dioxidoarentzat.

Errepideko garraioaren ingurumen-inpaktua murriztea, gas naturala erabiltzen duten ibilgailuentzako erregai alternatibo bat eskainiz, CO2 isuriak ia % 15 murriztuko dituena ibilgailu astunentzat eta % 15 baino gehiago ibilgailu arinentzat, diesel ibilgailuekin alderatuta.

Zabortegietako biogasetik ateratako biometanoaren aberastea ia % 97ra handitzea, bi faseko hutseko presio-oszilatze adsorzioan (VPSA) oinarritutako irtenbide berritzaile bat erabiliz, bioerregai gisa erabiltzeko eta sarean injektatzeko.

Hondakinen tratamendu sektorearen lehiakortasuna hobetzea, biometanoa ibilgailu arin eta astunetarako erregai gisa merkaturatzeko negozio eredu osagarri bat eskainiz.

Biogasaren ekoizpen-mekanismoak modelatuz eta hondakin-hobien funtzionamendua optimizatuz zabortegietatik biogasa berreskuratzeko hobekuntza (% 7ko igoera).

Proiektua amaitu eta hiru urteko epean, Europako beste eskualde batzuetako bi zabortegitan irtenbidea errepikatzea aurreikusten da. FCCk hondakinak botatzeko guneak kudeatzen ditu Europa osoan eta proiektuaren emaitzen erreplikazioa erraztuko du (Austrian eta Erresuma Batuan).

Proiektuaren ikuspegiaren ezarpena tokiko eta EBko mailan sustatzeko, interesdun garrantzitsuei eta publiko orokorrari zuzendutako zabalkunde-ekintzak.

Harremanetarako informazioa
  • Koordinatzailea/entitatearen izena: Francisco Javier Cerezo Ortega  
  • Posta helbidea: Balmes 36, 08007, Bartzelona
  • Koordinatzailearen/erakundearen helbide elektronikoa:
Koordinatzaileak
  • FCC Medio Ambiente S.A.
Kolaboratzaileak
  • SYSADVANCE(Sysadvance Sistemas de Engenharia, S.A.,)
  • UGR(Universidad de Granada)
  • IVECO(IVECO España S.L.)
  • GASNAM(Asociación ibérica de gas natural, hidrógeno y gas renovable para la movilidad)
  • CARTIF(Fundación CARTIF)
  • SEAT