Skip to main content

Erasmus+ Proiektua: Nekazari Gazteak Ekintzan

  • Mota Proiektua
  • Egoera Abian
  • Exekuzioa 2022 -2023
  • Esleitutako Aurrekontua 32.242,00 €
  • Eremua Europeo
  • Autonomia-erkidegoa Madrid, Comunidad de
  • Finantza-iturri nagusia Erasmus+
Azalpena

Lurzoruaren lantzean ongarri kimikoen erabilera intentsiboaren eta pestiziden oinarritutako nekazaritza-praktiken ondorioz, lurzoruaren osasuna eta naturaltasuna okertzen dira, ura kutsatzen da eta dibertsitate biologikoa gutxitzen da produktu kimikoen eraginez. Arrisku hau landa-azterketan aztertutako iturri guztietan aipatzen da eta etorkizuneko belaunaldientzat arrisku larria da. Gure helburua ingurumen-baldintza negatiboak murriztea eta ekoizpena handitzea zen, ingurumena edo natura kaltetu gabe.

Nekazaritza jasangarria egungo eta etorkizuneko belaunaldien beharrak asetzen dituzten eta baliabide naturalak eta giza osasuna babesten dituzten praktika teknologikoak ezartzen dituen nekazaritza-sistema bat da. Nekazaritza Jasangarriaren helburua ekonomia epe labur eta luzean bizirik mantentzea, nekazaritzan aritzen direnen bizi-kalitatea hobetzea eta helburu hori lortzeko praktikak garatzea da, nekazaritzako produktibitatea mantenduz eta ingurumen-kalteak murriztuz. Elikagaien ekoizpena % 58 handitu daiteke nekazaritza-jardunbide jasangarrien bidez. Gobernuz kanpoko erakundeen mailan antzeko ikerketak daudela ukaezina da.

Proiektuaren ideia bururatu ondoren, galdetegi bat sortu genuen Google Form batean eta dagokien pertsonei bidali genien bete zezaten. Inkestaren emaitzek arlo honetako ezagutza falta orokorra erakutsi zuten. Landa-eremuetan bizi diren eta nekazaritzan aritzen direnek, oro har, zurrumurruetan oinarrituta egiten dute eta inkontzienteki belar-sendagaietara jotzen dute. Nekazaritza jasangarriaren garrantziaz kontzientzia pizten dugu; Bestalde, gazteak ingurumena eta natura babestearen garrantziaz jabetzeko hezi ziren, eta natura errespetatzen duten gazteak garatzeko ekarpenak egin ziren, etorkizuneko belaunaldiei mundu hobea uzteko.

Jardueren deskribapena

Nekazaritza jasangarriaren garrantziari buruzko gazteen ezagutza eta kontzientzia areagotzeko jarduerak:

1- Nekazaritza jasangarriari buruzko adituen aurkezpena: Nekazaritza jasangarriaren garrantziari, haren oinarrizko ezaugarriei eta kontuan hartu beharreko puntuei buruzko aurkezpen interaktiboa.

2- Estazioko lana onura jasangarriei buruz: Adituaren ondoren, 2. saioan, estazioek beren estazioak sortu zituzten nekazaritza jasangarriaren oinarrizko puntuak zituztenak, parte-hartzaileek taldeka estazio horiek bisitatu zituzten gaiari buruzko iritziak eztabaidatzeko, estazioko bozeramaileek estazio horren txostena prestatu eta gainerako parte-hartzaileei aurkeztu zieten.

3- Nire herrialdeko nekazaritza-jardunbide jasangarrien aurkezpenak: Taldeek beren herrialdeetako nekazaritza-jardunbide jasangarriak aurkeztu zituzten. 10 minutuko aurkezpen bakoitzaren ondoren, talde osoak praktikaren alderdi positiboak eta negatiboak, gabeziak eta abantailak eztabaidatu zituen.

Jarduerak egin ziren gazteei beren etxeetan eta lorategietan aplika ditzaketen nekazaritza-jardunbide jasangarriak irakasteko eta praktika horiek egitera motibatzeko:

1- SWOT analisia, neure burua neurtzen dut: Parte-hartzaile bakoitzak bere indarguneak-ahuleziak, aukerak-mehatxuak identifikatu zituen, nekazaritza jasangarrirako duten potentziala neurtu zuen eta ahulguneak garatzeko gomendioak jaso zituen.

2- Viu Can Gelera bisita bat: Nekazaritza ekologikoaren ikuspegi orokorra; nekazaritza ekologikoaren garapena munduan eta gure herrialdean; nekazaritza ekologikoa hasteko printzipioak; kontrol mekanismoa nekazaritza ekologikoan; Landare eta animalia ekoizpen ekologikoaren printzipio orokorrei buruzko txostena egin ondoren, praktika-eremuak bisitatu eta horien berri eman.

3- Bidaia teknikoa: Egindako lanaren azterketa in situ, ustiategiko arduradunekin eztabaida, parte-hartzaileak taldetan banatzea eta ustiategiko arduradunek nekazaritza arloan esleitutako zereginak burutzea.

4- Nekazaritza jasangarria etxean dago: Tomateak, piperrak, tipulak eta perrexila etxean hazteko mini-praktikak. Parte-hartzaileak hiruko taldetan banatu eta emandako ontziak lurrez bete zituzten, beharrezko materialak gehitu zituzten eta emandako landareak eta haziak landatu zituzten. Landare hauen mantentzea uzta arte deskribatu zen. Ondoren, parte-hartzaileek tratamendu horiek aurkeztu zituzten eta haien abantailak eta desabantailak eztabaidatu zituzten.

Permakultura nekazaritza-praktika jasangarri gisa gazteei aurkezteko jarduerak:

1- Permakulturako adituak azaltzen du: Permakulturari eta bere filosofiari, ezaugarriei, abantailak eta zergatik nahiago den aurkezpena, etxean permakultura praktikak egiteko adibideak irudiekin erakutsiko ditu eta haien ekoizpenaren aurkezpena, parte-hartzaileen permakulturari buruzko iritziak adieraziz.

2- Permakultura praktika: Parte-hartzaileak 8 taldetan banatu ziren eta 3 kategoria ezberdinetan terraza, balkoi eta leihoetako permakultura sortzeko eskatu zitzaien. Sari bana eman zitzaion kategoria bakoitzeko permakultura ederrena sortu zuen talde bati.

Helburuak

Proiektuaren helburua nekazaritza-jardunbide jasangarrien bidez oreka ekologikorako mehatxuak murriztea, gazteen artean nekazaritza-jardunbide adimendun eta jasangarriak sustatzeko sentsibilizazioa piztea eta nekazaritza-ekoizpen jasangarrian parte hartzera bultzatzea zen.

Gure proiektuaren helburu zehatzak hauek izan ziren:

  • Gazteen nekazaritza jasangarriaren garrantziari buruzko ezagutza eta kontzientzia handitzea;
  • Irakatsi iezaiezu etxeetan eta lorategietan aplika ditzaketen nekazaritza-jardunbide jasangarriak, eta motibatu itzazu horiek praktikatzera;
  • Gazteei permakultura nekazaritza jasangarri gisa aurkeztea.
Results

Gure proiektuak gazteen nekazaritza jardueretan eta natura eta ingurumena babestean parte hartzea bultzatu zuen. Zentzu honetan, jarduera guztiak gazteek egin zituzten, eta etorkizunean esperientzia hauek ohitura bihurtzea espero da. Parte-hartzaileek, nekazaritza iraunkorraren garrantziaren ezagutza eta kontzientzia handitu zutenek, nekazaritza-jardunbide iraunkorrak ezarri zituzten beren etxeetan eta lorategietan, pertsona sentikorragoak bihurtu ziren eta permakultura-jardunbideak ezarri zituzten, hala nola nekazaritza iraunkorra, beren baliabideetan oinarritutakoak. Testuinguru honetan, gazteek nekazaritza-jardunbide jasangarrien bidez, nekazaritza-jardunbide adimendun eta jasangarriak zabalduz eta nekazaritza-ekoizpen jasangarria handituz lagundu zuten oreka ekologikorako mehatxuak murrizten.

Gure proiektuaren eragin garrantzitsuenetako bat lanpostuen sorrera izan zen. Gazteak motibatuago zeuden nekazaritza jasangarriari ekiteko. Nekazaritza iraunkorrak ongizate soziala sortzeko ahalmena du produktibitatea handituz. Arlo honetan lan egin nahi duten gazteek epe luzerako diru-sarrerak sortu ahal izango dituzte. Ingurumenerako eta mundu bizigarri baterako ezinbestekoak diren baina merkeak diren nekazaritza-praktika jasangarriei buruzko adituei entzuteak haien epe luzerako motibazioa handitu eta eraikitzaileagoak bihurtu zituen.

Bestalde, nekazaritza-ingurune iraunkor eta organikoetan biziz ikasi zuten gazteek, bidaia teknikoekin, ingurua kontzientzia handiagoz behatzen eta ona eta txarra bereizten hasi ziren. Elkarrekin lan egiteak talde-espiritua hobetu zuen eta eraginkorragoak izateko aukera eman zien. Kultura arteko elkarrizketan esperientzia lortu zuten, eta horri esker hurrengo aldian jarraitzeko aukera izan zuten. Kultur arratsaldeei esker, aurreiritziak hautsi eta nazio ezberdinetako hizkuntzekiko jakin-mina piztu zitzaien, eta horrek ikasteko gogoa areagotu zuen. Egoera honek "hizkuntza baten eta pertsona baten" arteko harremana sendotzen eta hizkuntza bat ikasteko autokonfiantza handitzen lagundu zuen. Proiektuaren hizkuntza ingelesa izateak eta parte-hartzaileek aste osoan ingelesez hitz egin izanak lagundu zuen haien hizkuntza-gaitasuna hobetzen. Horrela, proiektutik kanpo beren hizkuntzan elkarrizketa-giroa sortuz, beste gazte batzuen arreta erakarri zuten, eta horrela hizkuntza-aniztasuna sustatu zuten.

Proiektuaren ingurunean parte hartu ez zuten eta hainbat arrazoirengatik aukera horietatik etekina atera ez zuten gazte desabantailadunek gure proiektuaren bidez aurkitu zuten beren desabantailak partzialki gainditzeko eta beren ikuspegia zabaltzeko aukera. Egoera honek nabarmen lagundu zuen jendea produktiboagoa eta autokonfiantza handiagoa izaten. Proiektu osoan zehar aplikatutako metodo informalek haien garapen pertsonalean lagundu zuten. Talde-lana, aurkezpena, eztabaida, interpretazioa eta banakako analisia bezalako metodoek gazteei beren burua adierazteko eta, aldi berean, hausnarketa sustatzeko aukera eman zieten.

Harremanetarako informazioa
  • Koordinatzailea/entitatearen izena: ASOC CENTRO HISPANO TURCO ANATOLIA  
  • Posta helbidea: Radio kalea 12, 28019 Madril
  • Telefonoa: 637129300
Koordinatzaileak
  • Asoc Centro Hispano Turco Anatolia
Kolaboratzaileak
  • ASOCIACIÓN DE JÓVENES CON INICIATIVA CÍVICA
  • Both Social BV
  • Asociación Solidaria de la Caravana de la Amistad
  • FAJUB - Federación de Asociaciones Juveniles de Braga
  • Mundo de sueños
  • Senado de la Juventud de Bulgaria