Projecte Erasmus+: Joves agricultors en acció
- Tipus Projecte
- Estat En curs
- Execució 2022 -2023
- Pressupost assignat 32.242,00 €
- Àmbit Europeo
- Comunitat Autònoma Madrid, Comunidad de
- Font principal de finançament Erasmus +
A causa de l'ús intensiu de fertilitzants químics al cultiu del sòl ia les pràctiques agrícoles basades en pesticides, la salut i la naturalitat del sòl es deterioren, l'aigua es contamina i la diversitat biològica disminueix per l'efecte dels productes químics. Aquest perill s'esmenta a totes les fonts examinades a l'estudi de camp i representa un greu perill per a les generacions futures. El nostre objectiu era reduir les condicions ambientals negatives i augmentar la producció sense fer malbé el medi ambient ni la naturalesa.
L'agricultura sostenible és un sistema agrícola on s'implementen pràctiques tecnològiques que satisfan les necessitats de les generacions presents i futures i protegeixen els recursos naturals i la salut humana. El propòsit de l'Agricultura Sostenible és mantenir l'economia a la superfície a curt i llarg termini, millorar la qualitat de vida dels qui es dediquen a l'agricultura i desenvolupar pràctiques per fer-ho, mantenint la productivitat agrícola per una banda i reduint el dany ambiental per l'altra. La producció d'aliments es pot incrementar un 58% mitjançant pràctiques agrícoles sostenibles. L‟existència d‟estudis similars a nivell d‟organitzacions no governamentals és indiscutible.
Després de la idea del projecte, preparem un qüestionari en un formulari de Google i l'enviem a les persones pertinents perquè l'apliquessin. Els resultats de l'enquesta van mostrar un desconeixement generalitzat en aquest camp. Els qui viuen a zones rurals i es dediquen a l'agricultura generalment ho fan basant-se en informació d'oïdes i recorren inconscientment a la medicina herbal. Conscientim sobre la importància de l'agricultura sostenible; per altra banda, es va conscienciar els joves sobre la protecció del medi ambient i la natura, i es va contribuir a formar joves respectuosos amb la natura per deixar un món millor a les generacions futures.
Activitats per augmentar el coneixement i la consciència dels joves sobre la importància de l'agricultura sostenible:
1- Presentació d'experts sobre agricultura sostenible: Una presentació interactiva sobre la importància de l'agricultura sostenible, les característiques bàsiques i els punts a considerar.
2- Treball d'estació sobre beneficis sostenibles: Després de l'expert, a la 2a sessió, les estacions van crear les seves pròpies estacions que contenen els punts bàsics de l'agricultura sostenible, els participants van visitar aquestes estacions en grups per discutir les seves opinions sobre el tema rellevant, els portaveus de les estacions van preparar l'informe d'aquesta estació i el van presentar als altres participants.
3- Presentacions de pràctiques agrícoles sostenibles al meu país: Els grups van presentar pràctiques d'agricultura sostenible als seus països. Després de cada presentació de 10 minuts, tot el grup va discutir els aspectes positius i negatius, les deficiències i els avantatges de la pràctica.
Activitats que es van dur a terme per ensenyar als joves sobre pràctiques d'agricultura sostenible que poden aplicar a les seves pròpies llars i jardins i per motivar-los a fer aquestes pràctiques:
1- Anàlisi FODA, em mesuro: Els participants individuals van identificar les seves fortaleses-debilitats, oportunitats-amenaces, van mesurar el seu potencial per a l'agricultura sostenible i van rebre recomanacions per desenvolupar debilitats.
2- Una visita a Viu Can Gel: descripció general de l'agricultura orgànica; desenvolupament de l'agricultura orgànica al món i al nostre país; principis per iniciar lagricultura orgànica; mecanisme de control a l'agricultura orgànica; visitar i informar les àrees de pràctica després d informar sobre els principis generals de la producció orgànica vegetal i animal.
3- Viatge tècnic: Examen in situ del treball realitzat, conversa amb els funcionaris de la granja, divisió dels participants en grups i compliment de les tasques assignades pels funcionaris de la granja al camp agrícola.
4- L'agricultura sostenible és a casa: Mini pràctiques sobre el cultiu de tomàquets, pebrots, cebes i julivert a casa. Els participants es van dividir en grups de tres i van omplir els recipients que se'ls van donar amb terra, van afegir els materials necessaris i van plantar les plàntules i llavors que se'ls van donar. Es va descriure el manteniment d'aquestes plàntules fins a la collita. Posteriorment, els participants van presentar aquests tractaments i se'n van debatre els avantatges i els inconvenients.
Activitats per presentar la permacultura com a pràctica d'agricultura sostenible als joves:
1- L'expert en permacultura explica: Presentació sobre la permacultura i la seva filosofia, característiques, avantatges i per què s'hauria de preferir, demostració d'exemples de pràctiques de permacultura a casa amb imatges i presentació de la seva producció, expressant les opinions dels participants sobre la permacultura.
2- Pràctica de permacultura: Es va demanar als participants dividits en 8 grups que creessin terrassa, balcó i permacultura davant de les finestres en 3 categories diferents. Es va atorgar un premi a 1 grup de cada categoria que constitueix la permacultura més bonica.
El projecte va tenir com a objectiu reduir les amenaces a l'equilibri ecològic mitjançant pràctiques agrícoles sostenibles, conscienciar els joves perquè difonguin pràctiques agrícoles intel·ligents i sostenibles i animar-los a la producció agrícola sostenible.
Els objectius específics del nostre projecte van ser els següents:
- Augmentar el coneixement i la consciència dels joves sobre la importància de lagricultura sostenible;
- Ensenyar-los pràctiques agrícoles sostenibles que puguin aplicar a casa i jardins, i motivar-los perquè les practiquin;
- Presentar la permacultura com a agricultura sostenible als joves.
El nostre projecte va donar suport a la participació de joves en activitats agrícoles i de protecció de la natura i el medi ambient. En aquest sentit, totes les activitats les van fer joves i s'espera que converteixin aquestes experiències en un hàbit en el futur. Els participants, que van augmentar els seus coneixements i consciència sobre la importància de l'agricultura sostenible, implementen pràctiques agrícoles sostenibles a casa i jardins, es tornen persones més sensibles i implementen pràctiques de permacultura com a agricultura sostenible segons els seus propis recursos. En aquest context, els joves van contribuir a reduir les amenaces a l'equilibri ecològic mitjançant pràctiques agrícoles sostenibles amb el projecte, a la difusió de pràctiques agrícoles intel·ligents i sostenibles ia l'augment de la producció agrícola sostenible.
Un dels impactes més importants del nostre projecte va ser la generació de llocs de treball. Els joves es van motivar més per dedicar-se a lagricultura sostenible. L'agricultura sostenible té el potencial de generar benestar social en augmentar la productivitat. Els joves que vulguin treballar en aquest camp podran generar ingressos a llarg termini. Escoltar experts sobre pràctiques agrícoles sostenibles, que no requereixen costos, però són molt importants per al medi ambient i un món habitable, va augmentar la motivació a llarg termini i els va fer més constructius.
D'altra banda, els joves que van aprendre vivint en entorns d'agricultura sostenible i orgànica amb viatges tècnics van començar a observar el seu entorn amb més consciència ia distingir entre allò bo i allò dolent. El treball en grup va millorar el seu esperit dequip i els va permetre ser més eficients. Van adquirir experiència en el diàleg intercultural, cosa que els va permetre continuar en el període posterior. Gràcies a les nits culturals, van trencar els seus prejudicis i van sentir curiositat pels idiomes de diferents nacions, cosa que va incrementar el desig d'aprendre. Aquesta situació va contribuir a enfortir la relació entre “una llengua i una persona” ia augmentar la seva confiança en si mateixos en aprendre un idioma. El fet que l'idioma del projecte fos l'anglès i que els participants parlessin anglès durant tota la setmana va contribuir a augmentar el domini de l'idioma, i en aquest sentit, van atreure l'atenció d'altres joves en crear un entorn de conversa en el propi idioma fora del projecte, fomentant així la diversitat lingüística.
Joves desafavorits, que no havien estat a l'entorn del projecte i no se n'havien beneficiat per diverses raons, van trobar l'oportunitat de superar parcialment els seus desavantatges i ampliar els seus horitzons a través del nostre projecte. Aquesta situació va contribuir significativament a ser persones més productives i segures de si mateixes. Els mètodes informals aplicats al llarg del projecte van contribuir al desenvolupament personal. Mètodes com el treball en grup, la presentació, el debat, la interpretació i l'anàlisi individual van permetre als joves expressar-se i, alhora, impulsar-ne la reflexió
- Nom coordinador/entitat: ASOC CENTRE HISPÀ TURC ANATOLIA
- Adreça postal: Carrer Radio 12, 28019 Madrid
- Telèfon: 637129300
- Asoc Centro Hispano Turco Anatolia
- ASOCIACIÓN DE JÓVENES CON INICIATIVA CÍVICA
- Both Social BV
- Asociación Solidaria de la Caravana de la Amistad
- FAJUB - Federación de Asociaciones Juveniles de Braga
- Mundo de sueños
- Senado de la Juventud de Bulgaria