Erasmus+ Proiektua: Gure aztarna pertsonala murriztea bertako barazkiak landatuz
- Mota Proiektua
- Egoera Bete
- Exekuzioa 2019 -2021
- Esleitutako Aurrekontua 67.361,5 €
- Eremua Europeo
- Autonomia-erkidegoa Cataluña
- Finantza-iturri nagusia Erasmus+
Proiektuaren gaiak hainbat arlotan ebaluatu ziren, hala nola enplegagarritasuna, hezkuntza eta globalizazioa. Gizarteratzea izan zen buruan genuen lehenengo gaia, gure baratzeetan barazkiak hazteak irakasle eta ikasleen arteko harreman hobea ahalbidetzen baitu. Horrez gain, gure tutoretza-programak, epe laburreko familien ikasle-trukeak barne hartzen dituenak, bere ebaluazio propioa izan zuen. Helburu batzuk ez ziren proiektuaren epearen barruan ebaluatu, aurretik kontuan hartu genuen bezala, baina pandemia dela eta, jarduera gehiagok etorkizunera begirako pentsamendua behar dute orain. Gizarte-bazterketa arriskuan dauden pertsonek gogotsu zeuden gure proiektua beren komunitateetan gehiago zabaltzeko.
Zoritxarrez, pandemia globalaren ondorioz, familiak barne hartzeko alderdi hau ez zen lortu, eskolan lan egiteari utzi behar izan geniolako eta gure baratzeetako uzta guztiak hil zirelako. Gainera, guztiz debekatuta zegoen ikasgelako taldeetatik kanpoko inorentzat eskolako lanetan parte hartzea. Proiektuaren onuradunak ikasleak, eskolak, irakasleak, familiak (batez ere mugikortasun errealean eta 3 online mugikortasunetan parte hartu zutenak), interesdunak eta gure ikasleek eskuratutako ezagutzak gauzatu dituzten eremuak izan dira. Horrez gain, behar bereziak zituzten ikasleak zeuden, proiektuari esker beren potentzial osoa lortu eta trebetasun batzuk hobetzeko aukera izan zutenak.
Bost ekintza-eremu: tokiko haziak haztea, negutegi bat eraikitzea, tutoretza-programa bat (goian azaldu bezala lortu ez zena) eta gure tokiko haziak lortzea (zaila izan zena ere, gure uztak hilabete askotan ihartu baitziren eta denok aurreko tokiko haziekin berriro landatu behar izan genituelako).
Helburu horiek hainbat jardueraren bidez lortzen ditugu, baita kudeaketa eta ebaluazio metodo espezifikoen bidez ere. Ia jarduera guztiek lehen fase bat izan zuten hezkuntza-zentro bakoitzean, eTwinning bidez koordinatua, eta bigarren fase nazioartekotua, lau ikasle-truke laburretan gauzatu zena, zentro bakoitzean bana.
Gure proiektuari buruz aipatu nahi dugun lehenengo gauza pandemia global batean garatu zela da. Gure helburuak betetzeko urtebete gehiago eskatu genuen, pandemia hilabete gutxiren buruan amaituko zela uste baikenuen. Dakigunez, ez zen horrela izan, eta azpimarratu nahi dugu bazkide guztien ahalegin handia egin behar izan dugula proiektuarekin jarraitzeko eta gure planak aldatzeko. Proiektu hau lau Europako herrialdetako lau eskolako talde batek gauzatu zuen: Espainia (koordinatzailea), Frantzia, Italia eta Letonia. Irakaskuntza eta ikaskuntzaren hainbat arlotako esperientzia anitzak partekatu zituzten, baita trebetasun horiek garatzeko nahia ere.
Gure baratzeek landatu genituen, gure negutegiak eraiki genituen (Espainiako eta Frantziako eguraldi txarrak gure lehenengo negutegia suntsitu bazuen ere), eta etorkizunean gure negutegietan domotika txertatzeko aukerari buruzko informazioa trukatzea erabaki genuen, proiektua amaitu ondoren ere. Era berean, Frantziako eta Kataluniako taldeek gure bazkideekin partekatzen dute etorkizunean ikasleak hartzeko dugun nahia, Erasmus proiektuetan parte hartu gabe, Letoniako, Italiako eta Frantziako esperientzia faltan botatzen baitugu. Proiektuaren funtzionamendu egokia bermatzeko beharrezko elementuak genituen. Koordinazio-zentroak beste Europako proiektu batzuk arrakastaz antolatu zituen, eta beste zentroek behin eta berriz erakutsi zuten beren proaktibotasuna eta talde-lanerako trebetasunak proiektuan zehar.
Herrialde guztiak izugarri lagungarriak izan ziren pandemia garaian, eta denok gogo irekia izan genuen eta pandemia dela eta ikuspegi berri bat behar zuten jarduerak egokitzeko prest egon ginen. Arazoak konpontzeko ebaluazioak egin ziren hainbat unetan eta etengabe, baina batez ere semestre bakoitzaren amaieran eta proiektuaren amaieran. Proiektua hainbat bideren bidez zabaldu genuen: eTwinning eta TwinSpace izan ziren komunikaziorako eta material eta egindako zeregin guztiak biltzeko plataforma nagusiak. Tokiko prentsaren, sare sozialen eta hezkuntza-zentroen webguneen bidez ere zabalduko da.
- Koordinatzailearen/entitatearen izena: Institut Escola Sant Jordi
- Posta helbidea: C. Puig-Reig, z/g, 08670 Navas
- Telefonoa: 938390981
- Institut Escola Sant Jordi
- Colegio Jean Rostand
- ESCUELA SECUNDARIA EDGARS KAULINS LIELVARDE
- ESCUELA SECUNDARIA ESTATAL "LUIGI CALAMATTA"