Skip to main content

Projecte Erasmus+: Reduir la nostra pròpia empremta sembrant hortalisses locals

  • Tipus Projecte
  • Estat Completat
  • Execució 2019 -2021
  • Pressupost assignat 67.361,5 €
  • Àmbit Europeo
  • Comunitat Autònoma Cataluña
  • Font principal de finançament Erasmus +
Descripció

Es van valorar els temes del projecte en diferents àrees, com ara l'ocupabilitat, l'educació i la globalització. La inclusió social va ser el primer tema a la nostra ment, ja que el cultiu d'hortalisses als nostres horts permet una millor relació entre professorat i alumnat. A més, el nostre programa de mentoria, que inclou intercanvis familiars d'estudiants de curta durada, va tenir una avaluació pròpia. Alguns objectius no es van avaluar dins del termini del projecte com considerem prèviament, però ara més activitats necessiten una visió de futur a causa de la pandèmia. Les persones en risc d'exclusió social tenien la voluntat de difondre millor el nostre projecte a les comunitats.

Malauradament, a causa de la situació de pandèmia mundial, aquesta part d'incloure les famílies no es va aconseguir perquè vam haver de deixar de treballar a l'escola i tots els cultius als nostres jardins van morir. A més, estava completament prohibit que algú de fora dels grups d'aula participés a les tasques escolars. Els beneficiaris del projecte han estat estudiants, escoles, mestres, famílies (especialment aquells que van participar a la mobilitat real i les 3 mobilitats en línia), les parts interessades i les àrees on els nostres estudiants van implementar els coneixements adquirits. A més, hi va haver estudiants amb necessitats especials, que gràcies al projecte, van assolir el màxim potencial i van tenir l'oportunitat de millorar algunes habilitats.

Descripció de les activitats

Cinc àrees d'acció: cultivar llavors locals, construir un hivernacle, un programa de mentoria (que no es va aconseguir com es va explicar anteriorment) i obtenir les nostres pròpies llavors locals (la qual cosa també va ser una mica difícil, ja que els nostres cultius es van pansir durant molts mesos i tots vam haver de replantar amb llavors locals anteriors).

Arribem a aquests objectius mitjançant un nombre determinat d'activitats, així com mètodes específics de gestió i avaluació. Gairebé totes les activitats van tenir una primera fase a cada centre educatiu, coordinada a través d'eTwinning, i una segona fase, internacionalitzada, que es va realitzar en els quatre intercanvis estudiantils de curta durada, un a cada centre

Descripció contextual

El primer que volem esmentar sobre el nostre projecte és que es va desenvolupar durant una pandèmia mundial. Sol·licitem un any addicional per complir els nostres objectius, ja que pensàvem que la pandèmia acabaria en uns mesos. Com tots sabem, no va ser així, i volem destacar que ha suposat un esforç enorme per a tots els socis continuar amb el projecte i modificar els nostres plans. Aquest projecte ha estat dut a terme per un grup de quatre escoles de quatre països europeus: Espanya (coordinador), França, Itàlia i Letònia. Compartiren diferents experiències en diversos àmbits de l'ensenyament i l'aprenentatge, així com el desig de desenvolupar aquestes habilitats.

Resultats

Conreem els nostres horts, construïm els nostres hivernacles (encara que el mal temps a Espanya i França va destruir el nostre primer hivernacle) i decidim intercanviar informació sobre la possibilitat d'incloure domòtica als nostres hivernacles en el futur, fins i tot quan el projecte hagi finalitzat. De la mateixa manera, els equips francès i català compartim amb els nostres socis la nostra voluntat d'acollir estudiants en el futur sense participar en cap projecte Erasmus, ja que trobem a faltar l'experiència a Letònia, Itàlia i França. Comptàvem amb els elements necessaris per garantir el bon funcionament del projecte. El centre coordinador havia organitzat amb èxit altres projectes europeus i els altres centres han demostrat repetidament la seva proactivitat i capacitat de treball en equip durant el projecte.

Tots els països van ajudar molt durant la pandèmia i tots vam mantenir la ment oberta i la disposició a adaptar les activitats que requerien una nova perspectiva degut a la pandèmia. Es van realitzar avaluacions per corregir qualsevol problema en diferents moments de manera contínua, però especialment al final de cada semestre i al final del projecte. Difonem el projecte per diferents mitjans: eTwinning i TwinSpace van ser les principals plataformes de comunicació i recopilació de tot el material i les tasques realitzades. També es difondrà a través de la premsa local, les xarxes socials i les pàgines web dels centres educatius

Informació de contacte
  • Nom coordinador/entitat: Institut Escola Sant Jordi  
  • Adreça postal: C. Puig-Reig, s/n, 08670 Navas
  • Telèfon: 938390981
Coordinadors
  • Institut Escola Sant Jordi
Col·laboradors
  • Colegio Jean Rostand
  • ESCUELA SECUNDARIA EDGARS KAULINS LIELVARDE
  • ESCUELA SECUNDARIA ESTATAL "LUIGI CALAMATTA"