Skip to main content

Erasmus+ Proiektua: Nekazaritza-basogintzako trebetasunak trebatzea eta hobetzea Europan

  • Mota Proiektua
  • Egoera Bete
  • Exekuzioa 2018 -2021
  • Esleitutako Aurrekontua 21.112,00 €
  • Eremua Europeo
  • Autonomia-erkidegoa Andalucía
  • Finantza-iturri nagusia Erasmus+
Azalpena

Proiektu hau IES Aljanadic-eko Nekazaritza Sailak gauzatu zuen, Erasmus+ programaren esparruan, KA102 programaren pean, Ingurune Naturalaren Erabilera eta Kontserbazioko Teknikariaren erdi mailako eta Nekazaritza-lorategiko Oinarrizko Lanbide Heziketarako. Kordobako probintzian, Sierra Morena mendikatearen ertzean, Guadalquivir eskualde emankorrean dagoen herri txiki batean kokatutako institutua da.

Basogintza eta ingurumen sektoreak garrantzi handikoak dira eremuan, non jarduera ekonomiko nagusietako batzuk ehiza, kortxoa erauztea eta abeltzaintza baitira. Desagertzeko arriskuan dauden espezie askoren kontserbazio jarduerek, baita natura-turismoarekin lotutakoek ere, tokiko ekonomia hobetzen laguntzen dute.

Ikasleak inguruko eremuetatik eta hiri nagusitik datoz, landa-bokazio nabarmenarekin eta, batzuetan, egoera sozioekonomiko txarretakoetatik, eta horrek eragina du haien hezkuntzan eta etorkizuneko itxaropenetan. Inoiz ez genuen KA102 batean parte hartu, beraz, Oinarrizko Lanbide Heziketako ikasleentzat lehen aldia zen eta maila horietarako gure proiektu propio batean parte hartzen genuen lehen aldia (aurreko mugikortasun proiektuak Andaluziako Gobernuaren partzuergo batetik etorri ziren). Parte hartu zuten ikasleen profila batez beste 17 eta 19 urte bitartekoa zen, Oinarrizko edo Erdi Mailako Lanbide Heziketan matrikulatuta zeuden, eta egoera soziokultural ahulekoa zen. Hizkuntza gaitasun eskasa zuten eta ez zuten inoiz atzerrira bidaiatu edo garraio publikoa erabili, hala nola trenak edo hegazkinak.

Jardueren deskribapena
  • Lau egonaldi labur (2 aste) Oinarrizko Lanbide Heziketako ikasleentzat Portugalgo Nadour Parke Naturala kudeatzen duen enpresa publikoan.
  • Azpiegitura publikoen mantentze-lanekin eta ingurumen-hezkuntzarekin lotutako prestakuntza praktikoa egin zuten. Aisialdian, inguruko herriak bisitatzen zituzten.
  • Ikasle taldeak irakasle laguntzailea zuen (5. mugikortasuna).
  • Bi egonaldi luze, 3 hilabetekoak, Poloniako agroturismo enpresa batean. Basogintza Ingeniaritzako Erdi Mailako Zikloko ikasleentzat. Egonaldian, haurrentzako jarduerak egin zituzten baserri-eskolan monitore gisa.
Helburuak
  1. Ikasleentzako lan aukerak zabaldu.
  2. Eskola uzte tasak murriztea.
  3. Hizkuntza-, komunikazio- eta gizarte-trebetasunak hobetzea.
  4. Aberastu beren kultura beste Europako herrialdeetako kulturarekin eta Europako balioekin.
  5. Ikasi agrobasogintza sektoreko lan-metodo berriak.
  6. Bazkide berriak erakartzea.
  7. Zentroaren indargune eta ahulguneen ezagutza hobetzea. Hobetu zure kudeaketa plataformak eta aplikazioak nola erabili ikasiz.
Results

Enpresek bazkide lehenetsi gisa finkatu dira, eta beste proiektu batzuetako ikasleek praktikak egin dituzte enpresa hauetan: Noudar Portugalen eta Agroturismo Brzoza Polonian. Mugikortasunak hizkuntzak ikastea hobetu du, batez ere Oinarrizko Lanbide Heziketako ikasleen artean. Ikasleen gaitasun eta gaitasun profesionalen hobekuntza nabarmena izan da. Proiektu honetan parte hartzeak, baita ikasleen ahalduntzeak ere, beren testuingurutik guztiz desberdina den bat bizitzearen bidez, goi-mailako hezkuntzan (erdi mailako eta goi-mailako lanbide-heziketa, kasu bakoitzean) ikasketak jarraitzera eraman ditu. Ikusi dugu programa honek eskola-uzte tasak murrizten laguntzen duela, batez ere oinarrizko lanbide heziketako ikasleen artean, eta Basogintza Ingeniaritzako Erdi Mailako Zikloan matrikulazioa handitzen duela.

Proiektuaren emaitzak sare sozialen bidez zabaldu ziren, baita barne-mailan ere, departamentuko bileretan eta bileretan, hala nola irakasleen eta Koordinazio Pedagogikoko Talde Teknikoaren bileretan. Mugikortasun proiektuak 2018/19 ikasturtean egin ziren eta beste batzuk 2019/20 ikasturtean. Proiektuak proiektuen amaieran eta ikasturte bakoitzaren hasieran zabaldu ziren, Erasmus proiektua ikasle berriei aurkezteko. Hauek harrera zentroak tutoretza eman zituen eta gure zentroarekin etengabeko koordinazioan. Epe luzerako onurak oso zailak dira ebaluatzen, baina zalantzarik gabe argi dagoen gauza bat baldin badago, Erasmus+ Programan parte hartzeak onurak dakartzala parte-hartzaile guztientzat, mota guztietako onurak: zentroaren irudia hobetzen du, indartsuago egiten gaitu, hazten laguntzen digu, aukera ugari irekitzen ditu zentzu guztietan —teknikoak, pertsonalak, ekonomikoak, etab.— zentroko eta tokiko eta eskualdeko testuinguruko eragile guztientzat.

Harremanetarako informazioa
  • Koordinatzailearen/erakundearen izena: IES ALJANADIC  
  • Posta helbidea: Almodóvar del Río kalea S/N, 14730 Posadas
  • Telefonoa: 957719541
Koordinatzaileak
  • Ies Aljanadic
Kolaboratzaileak
  • Agroturismo BIRCH
  • EDIA-ALQUEVA SA EMPRESA DE DESARROLLO E INTERESTRUCTURAS
  • FUNDACIÓN EDMUND MACH
  • Kainuu Vocational College
  • Gimnasio Profesional de Viticultura y Enología "Alexandar Stamboliiski" - Pleven