Skip to main content

Erasmus+ Proiektua: Europa eraikitzea Nekazaritza Lanbide Heziketaren bidez

  • Mota Proiektua
  • Egoera Bete
  • Exekuzioa 2017 -2019
  • Esleitutako Aurrekontua 62.364,00 €
  • Eremua Europeo
  • Autonomia-erkidegoa Andalucía
  • Finantza-iturri nagusia Erasmus+
Azalpena

EBko krisi ekonomikoak eragin negatiboa izan zuen enplegu-tasan. Espainiako langabezia-tasa 2007ko % 8,3tik 2016ko azaroan % 19,2ra igo zen, eta gazteen langabezia-tasa % 44,4an dago (Eurostat, 2017ko urtarrilaren 9a). Beraz, EBko landa-eremuek, bereziki, eta zehazki Espainiakoek, erronka komun bati aurre egin behar diote: gazteei eremu horietan bizi eta lan egin ahal izateko lanpostu iraunkorrak eta kalitatezkoak sortzea, aberastasun soziala, kulturala eta ekonomikoa handituz. Landa-eremuek EBko lurraldearen % 93 osatzen duten arren, haien per capita errenta hiri-eremuena baino erdia baino zertxobait gehiago da. EBk landa-eremuetako enplegu-arrakala ixtea proposatzen du, ekintzailetza sustatuz eta hezkuntza eta prestakuntza hobea bermatuz [COM(2006) 857]. Arrazoi hauengatik, ezinbestekoa da kalitate handiko lanbide-heziketa sustatzea eta horretan inbertitzea, punta-puntako gaiak landuz eta goian deskribatutako egoera hobetzen lagun dezakeena.

Gure testuinguruari dagokionez, Almeriako probintzian dagoen mendebaldeko Almeria eskualdeko nekazaritza sektoreari eta lanbide heziketarekin duen harremanari dagokionez, honako hau antzematen dugu:

a) Nekazaritza eta lorezaintza sektoreko giza baliabideen kualifikazio falta.

b) Eskola-porrota gizarte-bazterketaren arrazoi nagusietako bat da, eta gizarteko sektore pobreenei, ahulenei eta desabantailatuenei eragiten dien arazoa da, hala nola etorkinei, gutxiengo etnikoei, langabeei eta hezkuntza-beharrizan espezifikoak dituzten ikasleei.

c) Lan-munduan sartzearen garrantzia gizarte-kohesiorako mekanismo gisa.

d) Vícar Nekazaritza Eskolak eskaintzen duenaren pareko prestakuntza eskaintzarik ez izatea.

Jardueren deskribapena
  • Lorezaintza, Lorezaintza eta Nekazaritza Ekoizpeneko prestakuntza ikastaroetako 28 ikasleri Italiako lantokietan prestakuntza moduluaren zati bat egiteko aukera eskaini genien.
  • Bi mugikortasun programa antolatu genituen, eta bakoitzak bi espezialitateetako bigarren mailako ikasleen etapak hartzen zituen.
  • Lehenengo programak 2017-2018 ikasturtea hartu zuen barne, eta bigarrenak, berriz, 2018-2019 ikasturtea.
Helburuak
  • Parte-hartzaileen prestakuntza-bideak osatzea, nekazaritza eta lorezaintza sektoreko testuinguru anitz eta berritzaile batetik lortutako ezagutza praktikoak emanez.
  • Oinarrizko eta zeharkako trebetasunak garatu eta indartu, hala nola kultura arteko eta gizarte trebetasunak, hizkuntza trebetasunak eta trebetasun digitalak.
  • Parte-hartzaileen enplegagarritasuna handitzea EBko beste herrialde bateko lantokietan prestakuntza-esperientzia baten bidez.
  • Parte-hartzaileei atzerrian esperientzia bat izateko aukera eskaintzea, eta, beren egoera sozioekonomikoa kontuan hartuta, ziurrenik ERASMUS+ programaren edo beste edozein bekaren laguntzarik gabe ezingo luketela egin.
  • ERASMUS+ programaren eta ikasleei eta irakasleei eskaintzen dizkien aukeren berri emateko.
Results

Parte-hartzaileen artean:

  • Atzerrian prestakuntza esperientzia bat egin ondoren enplegagarritasun handiagoa.
  • Trebetasun eta ezagutza pertsonalen garapena, tolerantzia eta egoera kaltegarriei aurre egiteko gaitasuna barne.
  • Nazioarteko esperientzia duten profesional oso kualifikatu, ireki eta nazioarteko esperientzia dutenen prestakuntza.
  • Europako lan merkatuaren ezagutza hobetzea.

Bazkideen artean:

  • Hezkuntzaren eta prestakuntzaren kalitatea hobetzea: lanbide-heziketako hezkuntza-komunitatearen trebetasunak eta gaitasunak hobetzea;
  • Proiektuaren ondorengo prestakuntza eta bileren bidez, tokiko eta eskualdeko komunitateentzat eta prestakuntza-zentroentzat eskuragarri dauden jarduera-oinarri partekatu bat sortuko dugu.
  • Parte hartzen duten prestakuntza-zentroen Europako dimentsioaren garapena, kontaktu berrien garapenari esker Europako esparruan beste proiektu batzuk egiteko aukera irekiz.
  • Parte hartzen duten prestakuntza-zentroen prestigioa hobetzea.
Harremanetarako informazioa
  • Koordinatzailea/entitatearen izena: Escuela Agraria SLL  
  • Posta helbidea: Fernando Cano Gea, 56, 04738 Bikarioa
  • Telefonoa: 950100440
Koordinatzaileak
  • Escuela Agraria S.L.L.
Kolaboratzaileak
  • Instituto de Educación Superior Ciuffelli - Einaudi