Skip to main content

Els tres punts més importants d¿una empresa sostenible

Data de publicació: 10/10/2022

Descripció

En un món i una societat cada cop més ocupada, la competitivitat de les grans empreses ja no només es basa en la seva logística i qualitat de productes o serveis. La sostenibilitat ha passat diverses vegades a determinar l'elecció de l'usuari .

Després d'una enquesta realitzada per PwC sobre un total de més de 30.000 persones arreu del món, es va comprovar que més del 60% prioritzava les polítiques ambientals o de sostenibilitat a l'hora de triar una marca.

Això ha mobilitzat les grans empreses a ocupar-se cada cop més de tasques com ara la reducció de la petjada de carboni, la digitalització o l'ús d'energies renovables. De fet, segons una altra enquesta, nou de cada deu empreses espanyoles estan prenent mesures de sostenibilitat .

Vegem a continuació quines són algunes de les mesures més significatives que s'estan implementant.

1. La Compensació de la Petjada de Carboni

És una de les accions de sustentabilitat més importants que pot adquirir una empresa, i la que més diferència fa respecte a la cura del planeta i dels recursos.

Compensar la petjada de carboni inclou diverses petites accions , que sumades produeixen els veritables canvis.

Entre aquestes petites mesures hi trobem, per exemple: el reemplaçament de les flotes automotrius per vehicles amb motors elèctrics o la compra de la matèria primera a proveïdors locals. De manera que les distàncies de transport siguin el més curtes possible.

També se'n pot anar més enllà, alguns exemples són: la utilització d' energies renovables incorporant panells solars o fins i tot la reforestació. En aquest últim exemple, el Grup Helios , les empreses del qual són productores d'envasats, està desenvolupant juntament amb les seves instal·lacions a Valladolid, el Bosc Helios . Una reforestació autòctona de més de 5000 m2 que serà capaç d'absorbir , ni més ni menys, que unes 500.000 tones de CO2 . Sense cap mena de dubte, una iniciativa que tindrà un alt impacte en la cura de l'ecologia.

2. L'economia circular

Definitivament, l'economia circular és una cosa que s'hauria d'aplicar a tot tipus d'empreses, sense importar-ne la mida. De manera més senzilla, podríem dir que l'economia circular té com a base “reutilitzar” o “reciclar” , pretenent aconseguir que el producte no es rebutgi, sinó que es reutilitzi com a matèria primera dins aquest cercle de producció.

L'economia circular no només té grans beneficis per al medi ambient , sinó també a nivell empresarial : minimitza els costos, atrau inversions i s'alinea amb l'Agenda 2030, entre molts altres avantatges.

3. La Conciliació Laboral, la Flexibilitat i la Digitalització

Aquests ítems ja estan sent aplicats per almenys el 60% de les grans empreses espanyoles .

En aquest apartat trobem factors com el teletreball i la flexibilitat horària , que durant la pandèmia del 2019 van créixer exponencialment.

La digitalització , també és fàcil d'implementar si encara no s'ha fet, i genera molta sostenibilitat en una empresa: redueix costos, minimitza l'impacte ambiental, augmenta la productivitat, millora les gestions internes i reforça la imatge de marca.

Si encara no heu iniciat el procés de conversió de la vostra empresa a una veritablement sostenible, és el moment de començar , ja que la preferència dels seus consumidors i les seves futures aliances comercials, en dependran.

Notícies relacionades