Enpresa jasangarri baten hiru puntu garrantzitsuenak
Azalpena
Gero eta lanpetuagoa den munduan eta gizartean, enpresa handien lehiakortasuna ez da jada haien logistikan eta produktuen edo zerbitzuen kalitatean oinarritzen. Iraunkortasuna erabiltzailearen aukera zehazten joan da hainbat alditan.
PwC-k mundu osoko 30.000 pertsona baino gehiagori guztira egindako inkesta baten ondoren, % 60k baino gehiagok ingurumen- edo iraunkortasun-politikak lehenesten zituela ikusi zen marka bat aukeratzerakoan.
Horrek enpresa handiak mobilizatu ditu gero eta gehiago aritzeko karbono aztarna murriztea, digitalizazioa edo energia berriztagarrien erabilera bezalako zereginei. Izan ere, beste inkesta baten arabera, Espainiako hamar enpresatik bederatzi iraunkortasun neurriak hartzen ari dira .
Ikus ditzagun jarraian zeintzuk diren ezartzen ari diren neurri esanguratsuenak .
1. Karbono-aztarna konpentsatzea
Enpresa batek eskura dezakeen jasangarritasun-ekintza garrantzitsuenetako bat da, eta planetaren eta baliabideen zaintzari dagokionez diferentzia gehien eragiten duena .
Karbono-aztarna konpentsatzeak hainbat ekintza txiki barne hartzen ditu, elkarrekin benetako aldaketak sortzen dituztenak.
Neurri txiki horien artean aurkitzen ditugu, adibidez: automobilgintzako flotak motor elektrikodun ibilgailuekin ordezkatzea edo tokiko hornitzaileei lehengaiak erostea. Garraio distantziak ahalik eta laburrenak izan daitezen.
Harago ere joan zaitezke, honen adibide batzuk hauek dira: eguzki plakak sartuz energia berriztagarrien erabilera edota basoberritzea. Azken adibide honetan, Helios Taldea , zeinen enpresak ontzi ekoizleak diren, Valladoliden dituen instalazioekin batera, Helios Basoa garatzen ari da. 5.000 m2 baino gehiagoko basoberritze autoktonoa, 500.000 tona CO2 inguru xurgatzeko gai izango dena. Zalantzarik gabe, ekologiaren zaintzan eragin handia izango duen ekimena.
2. Ekonomia zirkularra
Zalantzarik gabe, ekonomia zirkularra mota guztietako enpresei aplikatu beharreko zerbait da, haien tamaina edozein dela ere. Modu sinpleago batean, ekonomia zirkularra “berrerabilpenean” edo “birziklapenean” oinarritzen dela esan genezake, produktua ez dadin botatzen, produkzio zirkulu horren barruan lehengai gisa berrerabili baizik.
Ekonomia zirkularrak ingurumenarentzat onura handiak ez ezik, enpresa mailan ere baditu: kostuak gutxitzen ditu, inbertsioak erakartzen ditu eta 2030 Agendarekin bat egiten du, beste abantaila askoren artean.
3. Lan kontziliazioa, malgutasuna eta digitalizazioa
Elementu horiek Espainiako enpresa handien %60 gutxienez aplikatzen ari dira dagoeneko.
Atal honetan telelana eta ordutegi malgua bezalako faktoreak aurkitzen ditugu, 2019ko pandemian esponentzialki hazi zirenak.
Digitalizazioa ere gauza erraza da oraindik egin ez bada, eta iraunkortasun handia sortzen du enpresa batean: kostuak murrizten ditu, ingurumen-inpaktua murrizten du, produktibitatea handitzen du, barne kudeaketa hobetzen du eta markaren irudia indartzen du.
Zure enpresa benetan iraunkorra bihurtzeko prozesua oraindik hasi ez baduzu, hasteko garaia da , zure kontsumitzaileen lehentasuna eta etorkizuneko negozio-aliantza horren araberakoak izango baitira.