Ir o contido principal

Proxecto H2020 STOPTHEFRAUDINOLIVEO: Loita contra a falsificación de aceite de oliva con blockchain: chegou un produto que funciona

  • Tipo Proxecto
  • Estado Cheo
  • Execución 2019 -2019
  • Orzamento asignado 50.000,00 €
  • Ámbito Europeo
  • Fonte principal de financiamento H2020
  • Páxina web do proxecto STOPTHEFRAUDINOLIVEO
Descrición

O teu aceite de oliva virxe extra pode ser falso. Podería ter sido diluído con aceite refinado químicamente de baixa calidade ou con aceite que se estropeará cando chegue ao consumidor. O negocio do aceite de oliva falsificado na Unión Europea creceu rapidamente, e as inspeccións e as multas non poden resolver o problema.

O proxecto STOPTHEFRAUDINOLIVEO, financiado pola UE, está a desenvolver un produto baseado na cadea de bloques que actúa como un selo dixital, o que permite aos consumidores detectar facilmente botellas falsificadas usando os seus teléfonos intelixentes. O proxecto achegarase aos produtores e asociacións de aceite de oliva de Europa para presentarlles os Selos Dixitais de Aceite de Oliva e explicarlles como poden loitar contra os defraudadores.

Obxectivos

Os produtores europeos legais e reputados de aceite de oliva xenuíno loitan contra a fraude cometida por falsificadores europeos e non europeos. As solucións non funcionan o suficientemente ben: ou non funcionan, ou requiren grandes investimentos para as pequenas empresas, ou tentan agradar sen éxito aos distribuidores pouco dispostos (máis adiante máis sobre isto)... As multas e as inspeccións non funcionan. E os consumidores seguen desprotexidos, tanto a nivel europeo como non europeo. É hora de facer algo diferente e radical.

Nas páxinas seguintes verás:

  • Un produto funcional e de alta tecnoloxía baseado en blockchain que actúa como un selo (dixital), eliminando a economía da falsificación. Bota unha ollada! https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6489484643006509056
  • Un produto que pon nas mans dos clientes, a través dos seus smartphones, e sen aplicacións nin criptomoedas, unha ferramenta definitiva para diferenciar o aceite orixinal do falso. Ademais, unha vez que unha botella se identifica como falsa, todo o lote de botellas falsificadas márcase como "falsa". É unha especie de "vacinación".
  • Un produto que xa ten un early adopter, un produtor de aceite de oliva de árbores milenarias en Cataluña, España (https://www.filosofiagourmet.com/es/).
  • Unha empresa que está en conversacións cun grupo máis amplo de produtores andaluces de aceite de oliva interesados no produto para exportar a Polonia, Reino Unido e outros países.
  • Unha empresa que ten contratos para emitir máis de 100.000 certificados de blockchain noutros campos (educación, saúde e tarxetas de identificación), utilizando tecnoloxía blockchain similar, non é experimental para nós. É o noso negocio. E queremos facer dos selos dixitais de aceite de oliva un gran negocio para Europa. Agora necesitamos afinar o produto e explorar e ampliar mercados. Pretendemos achegarnos aos produtores e asociacións de aceite de oliva en Europa para mostrar as nosas solucións, personalizalas e facelas amplamente aceptadas.
Resultados

Deter a fraude ao aceite de oliva con Blockchain O aceite de oliva fraudulento é un problema grave na Unión Europea e no mundo. Os novos selos dixitais poderían contribuír á loita contra a falsificación. Europa é unha potencia no mundo do aceite de oliva, fogar de moitas das marcas de calidade máis recoñecidas do mundo. Europa produce aceite de oliva por uns 3.000 millóns de euros ao ano, principalmente en España, Italia e Grecia. Aínda que o aceite de oliva pode non parecer un candidato probable para a fraude, a falsificación é un problema importante e crecente en toda a Unión Europea.

Estímase que as perdas de mercado en Europa debido á fraude do aceite de oliva rondan os 1.500 millóns de euros ao ano. Ademais das consecuencias económicas, as consecuencias para a saúde humana poden ser enormes: en España, en 1981, un caso de petróleo fraudulento afectou a máis de 20.000 persoas e causou centos de mortes por unha síndrome tóxica. "Hai diferentes formas de falsificar: simplemente podes inventar unha marca, botar algo na botella e etiquetala como queiras", explica Enrique Lizaso, director técnico de BlockTac e coordinador do proxecto STOPTHEFRAUDINOLIVEO. Os aceites pódense diluír con aceites refinados químicamente de baixa calidade ou con aceites que xa se estropearán cando os consumidores abran a botella e comecen a engadilos ás súas ensaladas.

A maioría dos clientes non se dan conta de que o seu aceite é falso, mesmo despois de probalo. Hai inspectores de aceite de oliva, pero non hai suficientes para inspeccionar cada botella. Ademais, as multas non son suficientes para evitar fraudes. O proxecto STOPTHEFRAUDINOLIVEO desenvolveu unha solución tecnolóxica intelixente a este problema. BlockTac é un novo tipo de selo dixital, baseado na tecnoloxía blockchain, que permite aos clientes verificar a autenticidade do aceite simplemente co seu teléfono intelixente no supermercado. Asinado, selado, entregado “Dende o principio, decidimos que o sistema tiña que ser moi sinxelo de usar: o cliente só tiña que apuntar o seu smartphone ao código QR do produto e saber de inmediato se esa botella era auténtica”, explica Lizaso.

Cada unidade ten unha etiqueta de dobre capa. O cliente elimina unha capa para revelar un código QR. Calquera teléfono intelixente (iOS ou Android) pode escanear o código e unha aplicación verifica se a botella está rexistrada na cadea de bloques. Se é legal, márcase como aberto. Se xa foi verificado, o cliente é notificado. "Se o rexistro de blockchain non contén o código QR, a botella aparece como 'sen información, precaución, sen información, consume baixo o teu propio risco!'", explica Lizaso. Cando un falsificador copia un produto, moitas veces implica a fabricación de moitas máis dunha unidade adicional. Isto implica facer centos ou miles de botellas.

Neste caso, o estafador pode copiar o código QR e cada unha das botellas falsas compartirá o mesmo código. Tan pronto como un destes se abre a través de BlockTac, todos os demais están marcados como abertos ou como posibles falsificados. O cliente pode entón decidir como proceder. O proxecto ten actualmente pedidos de 3,5 millóns de unidades, e o seu obxectivo é alcanzar os 10 millóns de produtos para 2020, o que o converte no maior uso de blockchain ata a data, despois das criptomoedas. "Estamos moi agradecidos á UE por brindarnos esta oportunidade", conclúe Lizaso.

Coordinadores
  • HASHED BLOCKTAC SL (BLOCKTAC)