Ir o contido principal

Proxecto H2020 SMART.MET: PCP for Smart Water Metering

  • Tipo Proxecto
  • Estado Cheo
  • Execución 2017 -2022
  • Orzamento asignado 3.989.643,75 €
  • Ámbito Europeo
  • Fonte principal de financiamento H2020
  • Páxina web do proxecto Proyecto SMART.MET
Descrición

O sector dos servizos públicos europeos de auga enfróntase a un contexto que aborda problemas globais como a escaseza de auga e aspectos técnicos e económicos como o envellecemento das infraestruturas.

A xestión do abastecemento de auga potable enfróntase a retos fundamentais, en parte relacionados cos contadores tradicionais, como a xestión do capital e os custos operativos; perdas de auga (tamén coñecidas como auga sen ingresos) debido a fugas e outros fallos do sistema; e a escaseza e conservación de auga. A clave da solución reside no acceso renovado e no uso de datos precisos que pode proporcionar Smart Water Metering para reducir os custos operativos, identificar problemas de rendemento, mellorar o servizo ao cliente e priorizar mellor os investimentos en infraestruturas. SMART.MET senta as bases para unha xestión máis eficiente, ofrecendo, por exemplo, lectura e facturación automática do contador doméstico, avaliación do balance hídrico en tempo real para a detección de fugas, identificación de comportamentos anómalos e concienciación e a capacidade de identificar fallos nos contadores dos usuarios. Non obstante, a falta de estándares europeos comúns e de plataformas tecnolóxicas abertas, unido aos elevados custos de transacción para a demanda, crea unha situación de bloqueo do mercado e determina unha dependencia a longo prazo dos operadores de auga dos provedores de tecnoloxía. Isto resulta en altos custos medios de explotación para os operadores e usuarios da auga, así como ineficiencias colectivas relacionadas coa proliferación de diferentes solucións propietarias que se ofrecen. O obxectivo da proposta é, polo tanto, promover o desenvolvemento de novas tecnoloxías para xestionar a recollida e xestión de datos de contadores intelixentes, impulsadas por un grupo de sete empresas de auga a través dunha Contratación Precomercial (PCP) conxunta.

Contan co apoio de seis organizacións de expertos para avaliar as tecnoloxías, implementar novos procedementos de contratación e difundir os resultados do proxecto a outras empresas de auga e provedores de solucións. A duración do proxecto é de 48 meses.

Descrición das actividades

Durante os 61 meses de duración do proxecto SMART.MET conseguíronse os seguintes resultados:

  • O Manual de Xestión de Proxectos publicouse e utilizouse como guía para a súa implementación. Baséase nunha Xunta Directiva con todos os socios para decisións estratéxicas e supervisión de proxectos; e un Comité de Avaliación Técnica que inclúe expertos de todos os socios, así como un grupo de compradores.
  • Preparación e deseño: realizouse unha análise exhaustiva das necesidades das empresas de auga e compartiuse co sector (Consulta de mercado aberto con 95 empresas de España, Italia, Bélxica e Hungría). As necesidades traducíronse en requisitos funcionais e priorizáronse en base a unha análise de última xeración. Non se poden cubrir as necesidades coas solucións existentes. Elaborouse un resumo do desafío e unha descrición das funcionalidades descubertas e publicouse un Aviso de Información Previa.
  • Execución do PCP: as 3 fases foron realizadas con éxito por un comprador principal, actuando en nome das 7 empresas de auga.
  • Avaliación PCP: realizouse unha dobre avaliación dos requisitos funcionais: unha autoavaliación por parte dos provedores e outra por parte dos compradores. O proceso de PCP considerouse relevante e eficaz para desenvolver solucións que satisfaceran as necesidades dos compradores. As funcións proporcionadas permitiron a avaliación de capacidades avanzadas e permitiron aos compradores comprender mellor as limitacións técnicas dalgunhas funcionalidades que non están adecuadamente cubertas polos provedores (por exemplo, a detección automática in situ de erros de medición).
  • As actividades de difusión e comunicación foron efectivamente implementadas. Desenvolveuse unha ampla gama de materiais, tanto impresos como dixitais. Os socios difundiron os resultados en máis de 20 eventos. Organizouse un programa de formación sobre o proceso PCP, e a conferencia final atraeu a máis de 140 persoas.
  • A documentación sobre requisitos éticos completouse en 2017. O PCP permitiu aos compradores colaborar nun problema común, definindo un conxunto de requisitos comúns, cooperando durante a fase de adquisición e proba e permitindo ás empresas desenvolver capacidades avanzadas para tecnoloxías de medición de auga.

As principais vantaxes das solucións de medición intelixente de auga son: detección precisa de fugas despois do contador (é dicir, na rede do usuario); detección de fluxo inverso; un alto nivel de rendemento para a plataforma de recollida de datos; comunicación estable bidireccional cos contadores; e instalación simplificada grazas aos dispositivos de comunicación integrados no contador.

Isto dará lugar a unha maior independencia dos compradores dos provedores de tecnoloxía, proporcionando información personalizada aos consumidores sobre as súas facturas de auga e, en definitiva, protexendo os recursos hídricos mediante a redución da extracción de auga para o abastecemento de auga potable. Os compradores exerceron a opción de estender a duración das probas das solucións desenvolvidas polo contratista máis aló da duración do PCP para obter máis información sobre estas solucións e prepararse para a súa posterior explotación, posiblemente lanzando un PPI. Ademais, a participación no proceso PCP permitiu ás empresas de servizos públicos aumentar a súa experiencia técnica, redes de comunicación e funcionalidades requiridas, o que lles permitiu atopar solucións adaptadas ás súas necesidades e negociar mellor os posibles contratos con estes e outros provedores. O PCP tamén permitiu ás empresas comprender mellor as necesidades dos seus clientes obxectivo e prepararse para unha nova xeración de contadores intelixentes.

Desenvolveron a comunicación en torno a contadores intelixentes de auga e comezaron a comercializar estes produtos máis aló do grupo de compradores implicado en Smart.Met, presentando o seu desenvolvemento en feiras e publicando en revistas técnicas. Grazas a Smart.Met, tamén comezaron a colaborar con outras empresas e organismos de investigación, lanzaron varias investigacións de patentes e desenvolveron unha estratexia de mercadotecnia para ampliar o seu negocio.

Descrición contextual

As empresas europeas de subministración de auga operan nun contexto que se enfronta a problemas socioambientais como a escaseza de auga e retos técnicos e económicos como o envellecemento das infraestruturas. Ademais, a xestión do abastecemento de auga potable enfróntase a retos adicionais, como a xestión do capital e os custos de explotación; perdas de auga (tamén coñecidas como auga sen ingresos) debido a fugas e outros fallos do sistema; e a escaseza e conservación de auga. Os contadores de auga tradicionais teñen unha capacidade limitada para axudar ás empresas a afrontar estes desafíos. A clave da solución reside na capacidade de xerar, acceder e utilizar os datos precisos que pode proporcionar Smart Water Metering para reducir os custos operativos, identificar problemas de rendemento, mellorar o servizo ao cliente e priorizar mellor os investimentos en infraestruturas. SMART.MET senta as bases para unha xestión máis eficiente e eficaz da auga potable, ofrecendo, por exemplo, lectura e facturación automática de contadores domésticos, avaliación en tempo real dos balances hídricos para a detección de fugas, identificación de comportamentos anómalos e concienciación, e a capacidade de identificar avarías nos contadores de usuarios, entre outras características.

Non obstante, a falta de estándares europeos comúns e de plataformas tecnolóxicas abertas, unido aos altos custos de transacción da demanda, crea unha situación de bloqueo no mercado e determina unha dependencia a longo prazo dos operadores de auga dos provedores de tecnoloxía. Isto resulta en altos custos operativos medios para operadores e usuarios, así como ineficiencias colectivas relacionadas coa proliferación de diferentes solucións propietarias que se ofrecen. O obxectivo do proxecto SMART.MET, liderado por un grupo de sete empresas de augas, é promover o desenvolvemento de novas tecnoloxías para a recollida e xestión de datos de contadores intelixentes mediante a contratación precomercial conxunta (PCP). As empresas están apoiadas por seis organizacións especializadas para avaliar as tecnoloxías, implementar novos procedementos de contratación e difundir os resultados do proxecto a outras empresas e provedores de solucións. A contador intelixente de auga preséntase como unha solución eficaz aos retos aos que se enfrontan hoxe a maioría das empresas de auga europeas. De feito, proporcionar acceso a datos precisos e en tempo real pode axudar a reducir os custos operativos e priorizar os investimentos en infraestrutura, ao tempo que mellora a xestión diaria da rede e o servizo ao cliente. Ao lanzar un procedemento de PCP, as empresas de servizos públicos implicadas buscan promover a investigación dirixida á demanda en solucións de contadores intelixentes novas e innovadoras que satisfagan plenamente as necesidades das empresas.

Obxectivos

O sector europeo de servizos públicos de auga está inmerso nun contexto que aborda cuestións globais como a escaseza de auga e cuestións técnicas e económicas como o envellecemento das infraestruturas. A xestión do abastecemento de auga potable enfróntase a retos fundamentais relacionados en parte cos contadores tradicionais de auga, como a xestión dos custos operativos e de capital; perda de auga (tamén coñecida como auga sen ingresos) debido a fugas e outros fallos do sistema; e escaseza/conservación de auga.

O núcleo da solución reside no acceso renovado e no uso de datos precisos que pode proporcionar Smart Water Metering para reducir os custos operativos, identificar problemas de rendemento, mellorar o servizo ao cliente e priorizar mellor os investimentos en infraestruturas. SMART.MET abre o camiño para unha xestión máis eficiente proporcionando, por exemplo, lectura e facturación automatizadas do contador doméstico, avaliación do balance hídrico en tempo real para a detección de fugas, identificación de comportamentos anormais e concienciación e a capacidade de identificar fallos nos contadores dos usuarios. Non obstante, a falta de estándares europeos comúns e a ausencia de "plataformas tecnolóxicas abertas" combinadas con altos custos de transacción no lado da demanda crean unha situación de bloqueo do mercado e conducen a unha dependencia a longo prazo dos operadores de auga dos provedores de tecnoloxía. Isto resulta en altos custos medios de explotación para os operadores e usuarios da auga, así como ineficiencias colectivas relacionadas coa proliferación de diferentes solucións propietarias no lado da oferta.

Polo tanto, a proposta pretende impulsar o desenvolvemento de novas tecnoloxías para xestionar a recollida e xestión de datos de contadores intelixentes, impulsadas por un grupo de sete empresas de auga a través dunha contratación precomercial conxunta (PCP). Contan co apoio de seis organizacións de expertos para avaliar as tecnoloxías, implementar novos procedementos de contratación e difundir os resultados do proxecto a outras empresas de servizos públicos e provedores de solucións. A duración do proxecto é de 48 meses.

Resultados

Ao proporcionar información precisa sobre o consumo, a medición intelixente de auga é unha ferramenta óptima para a xestión da auga. Agora existen solucións innovadoras tanto para os fogares como para os provedores de auga. A medición intelixente de auga preséntase como unha solución eficaz aos retos aos que se enfrontan hoxe a maioría das empresas de auga europeas, desde eventos extremos inducidos polo cambio climático ata a necesidade de substituír infraestruturas obsoletas. Proporcionar acceso a datos precisos e en tempo real pode axudar a reducir os custos operativos e priorizar os investimentos en infraestrutura, ao tempo que mellora a xestión diaria da rede e os servizos ao cliente. O proxecto SMART.MET, financiado pola UE, introduciu novas solucións de medición intelixente de auga innovadoras que satisfacen plenamente as necesidades das empresas de auga en termos de lexibilidade, duración da batería, interoperabilidade e custo. SMART.MET deu lugar a unha innovación tanxible relacionada coa integración de funcións avanzadas para acadar un alto nivel de recollida de datos de medición intelixente. Tamén se conseguiu mellorar a detección de fugas na rede, unha comunicación estable en condicións reais (mesmo en zonas rurais ou en condicións adversas, por exemplo, sotos, garaxes subterráneos) e a eliminación das pasarelas de transferencia de datos para un altísimo nivel de rendemento na plataforma de recollida de datos.

Conectar a demanda de auga coa subministración A participación no proceso de contratación precomercial permitiu ás empresas de auga ampliar os seus coñecementos técnicos de contadores intelixentes, redes de comunicación e funcionalidades necesarias, o que lles permitirá atopar solucións adaptadas ás súas necesidades e negociar mellor os posibles contratos cos provedores. Ao mesmo tempo, as empresas tiveron a oportunidade de coñecer mellor as necesidades dos seus clientes obxectivo e prepararse para unha nova xeración de contadores intelixentes. Desenvolveron a comunicación e comezaron a comercializar estes produtos máis aló do grupo de compradores implicados no proxecto, presentando o seu desenvolvemento en feiras e publicando en revistas técnicas. Grazas a SMART.MET, tamén iniciaron colaboracións con outras empresas e organismos de investigación, lanzaron varias investigacións de patentes e desenvolveron unha estratexia de mercadotecnia para ampliar o seu negocio. A pandemia de COVID-19 supuxo un verdadeiro reto para a instalación de contadores intelixentes nos fogares de cinco cidades europeas diferentes (uns 3.000 metros en total). "Debido ás restricións de viaxe, todas as instalacións foron realizadas por operadores de auga en lugar de provedores, e o proceso de instalación foi moito máis longo debido ás normas de seguridade", explica Eric Mino, coordinador do proxecto en nome da Oficina Internacional da Auga en Francia.

A entrada en vigor do Regulamento Xeral de Protección de Datos (GDPR) da UE en 2018 tamén supuxo un reto, xa que os contadores intelixentes recollen datos dos fogares, engade Eric Mino. A seguridade dos datos xa era un aspecto clave dos contadores intelixentes, pero o cumprimento do GDPR era necesario para todas as casas onde se instalasen novos contadores. Esta limitación converteuse nunha oportunidade para unha campaña de comunicación e sensibilización. Abrindo o camiño para a xestión da auga do futuro As cinco compañías de auga que participan na fase de probas no mundo real analizaron a posibilidade de ampliar a duración das probas das solucións desenvolvidas polos contratistas máis aló da duración de SMART.MET para obter máis información sobre as mesmas e posiblemente lanzar un concurso público para a innovación. "Máis aló dos socios do proxecto, os resultados foron amplamente difundidos entre as empresas europeas de auga que se enfrontan a retos similares", conclúe Eric Mino. "Tamén prevemos que algúns dos datos recollidos se poidan agregar e poñer a disposición para unha maior explotación en xemelgos dixitais e aplicacións de cidade intelixente".

Información adicional

A contador intelixente permite o procesamento, transferencia e xestión de datos, proporcionando información oportuna sobre o consumo de forma moi desagregada e detallada. Isto facilita a xestión dos recursos implicados, tanto dende a oferta (provedores de auga) como dende a demanda (usuarios).

No sector da auga, a contaxe intelixente pode levar a unha xestión máis eficiente mediante a lectura e facturación automática de contadores, a detección de fugas en tempo real, a identificación de patróns anormais de consumo e a detección de avarías nos contadores de usuarios. Beneficios non técnicos para empresas de auga e socios técnicos: Cooperación e intercambio de experiencias; mellor comprensión dos retos da medición intelixente.

Os impactos esperados da modernización do sector público inclúen: xestión fiable de contadores case en tempo real, mellora do servizo aos fogares (alarmas de fugas, sistemas de facturación máis precisos); preservación do medio ambiente mediante a redución da extracción de auga doce.

Coordinadores
  • OFFICE INTERNATIONAL DE L'EAU (OIEAU)