Ir o contido principal

Proxecto Erasmus+: Competencias básicas innovadoras na formación de adultos en agricultura ecolóxica

  • Tipo Proxecto
  • Estado Cheo
  • Execución 2016 -2018
  • Orzamento asignado 90.081,00 €
  • Ámbito Europeo
  • Comunidade Autónoma Castilla y León
  • Fonte principal de financiamento Erasmus+
Descrición

CONTEXTO:

  1. Os estudos de poboación indican que nas zonas rurais existen grupos socialmente excluídos, como as mulleres que emigran debido á falta de perspectivas profesionais e á existencia dun gran número de persoas maiores de 40 anos con poucas ou ningunha oportunidade de emprego.
  2. A Estratexia Europea de Emprego (ESE) propón o desenvolvemento de novos modelos e ferramentas educativas para facilitar a formación de adultos; Isto promoverá a formación e o emprego de persoas "menos cualificadas" e "grupos desfavorecidos" nas zonas rurais.
  3. A agricultura e as zonas rurais en xeral están a experimentar atrasos educativos, culturais, sociais e económicos, o que coloca a este sector nunha clara desvantaxe en comparación coas zonas urbanas. No centro hai moitas necesidades que bloquearon a unha poboación con urxente necesidade de axuda.
  4. Segundo o Fondo Europeo de Desenvolvemento Rural (FEDER), é necesario buscar solucións alternativas apoiadas en produtos emerxentes (agricultura ecolóxica - OO) para mellorar as condicións sociais e económicas, así como para axudar a asentar poboacións en zonas gravemente despoboadas.
  5. A necesidade de aumentar a taxa de participación na educación de adultos segue a ser un dos obxectivos clave de Europa, especialmente nos países do sur de Europa e nos novos membros da UE.

DATOS SIGNIFICATIVOS:

  1. Taxa de desemprego nas zonas rurais: grupos marxinalizados 42%, mulleres rurais 28%, persoas con discapacidade física 23%, mozos sen cualificación profesional 27%, persoas maiores de 40 anos 76%.
  2. Falta dun currículo especializado para a formación non profesional de adultos en agricultura ecolóxica.
  3. Falta de ferramentas de formación para adultos capaces de responder ás necesidades identificadas.

Indicadores:

  1. O 87 % dos cidadáns da UE consideran que garantir a seguridade alimentaria é unha función esencial da PAC (Política Agrícola Común).
  2. O 89 % cre que a protección do medio ambiente é esencial.
  3. A agricultura ecolóxica na UE aumentou a un ritmo medio de 500.000 hectáreas ao ano. Actualmente hai máis de 186 000 empresas de agricultura ecolóxica en toda a UE.
  4. En 2011, había máis de 225 000 agricultores ecolóxicos rexistrados na UE.
  5. As mulleres representan o 24 % dos emprendedores agrícolas nas granxas ecolóxicas europeas. Nalgúns países, esta porcentaxe é maior: Letonia 41 %, Croacia 32 %, Italia 30 %.

Prioridades políticas:

1. A nivel europeo:

a. O novo marco institucional do Tratado de Lisboa redefine o marco orzamentario coa nova estratexia "Europa 2020" para o crecemento económico da UE apoiada polo fomento da produción ecolóxica.

b. A PAC vixente entre 2014 e 2020 apoia o sector da agricultura ecolóxica.

c. A educación de adultos é un compoñente vital da política de aprendizaxe permanente da Comisión Europea.

2. A proposta reforza, mediante a formación, os principios da Cimeira de Maastricht (1991) e a lexislación do FEADER sobre agricultura e medio ambiente que sustentan as políticas agrícolas nacionais e da UE.

3. Expertos en desenvolvemento rural e outras actividades relacionadas coa "Europa do Coñecemento" detectaron, a través de informes DAFO elaborados por Programas de Desenvolvemento Rural, Plans de Incentivos, Axenda 21 local, etc., que non existe ningún programa de formación non profesional con dimensión europea no sector da agricultura ecolóxica.

Descrición das actividades
  1. Coordinación e avaliación do proxecto.
  2. Desenvolvemento de ferramentas de traballo.
  3. Actividades de formación, ensino e aprendizaxe con 15 persoas por socio, pertencentes ao grupo obxectivo.
  4. Difusión de resultados.
Obxectivos

1. Desenvolver unha Unidade de Competencia (UC) en OA para a formación non profesional de adultos.

2. Promover o desenvolvemento da aprendizaxe ao longo da vida: ensino, contidos, prácticas alternativas e xestión das TIC (Tecnoloxías da Información e a Comunicación).

3. Implicar os sectores sociais máis vulnerables nun proceso de formación non profesional para adultos.

4. Incorporar actividades na educación de adultos que poidan axudar a xestionar novos estilos de vida: envellecemento activo, xestión do tempo de lecer e actividades terapéuticas.

Información de contacto
  • Nome do coordinador/entidade: INSTITUTO DE RESTAURACIÓN E MEDIO AMBIENTE  
  • Enderezo postal: Avenida da Aviación C3 70, 24198 La Virgen del Camino
  • Teléfono: 987302102
Coordinadores
  • Instituto De Restauracion Y Medio Ambiente
Colaboradores
  • AEGEAS EKPAIDEFTIKI
  • Agroinstitut Nitra, empresa estatal
  • CO&SO Empoli
  • CoraNE - Asociación para el Desarrollo de los Municipios de la Frontera Nordeste
  • Centro de información