Skip to main content

Erasmus+ Proiektua: Nekazaritza Ekologikoko Helduen Prestakuntzan Oinarrizko Trebetasun Berritzaileak

  • Mota Proiektua
  • Egoera Bete
  • Exekuzioa 2016 -2018
  • Esleitutako Aurrekontua 90.081,00 €
  • Eremua Europeo
  • Autonomia-erkidegoa Castilla y León
  • Finantza-iturri nagusia Erasmus+
Azalpena

TESTUINGURUA:

  1. Biztanleriaren ikerketek adierazten dute landa-eremuetan gizarte-baztertutako taldeak daudela, hala nola, lan-aukerarik ez izateagatik eta 40 urtetik gorako pertsona asko enplegu-aukera gutxi edo batere ez dutenez emigratzen duten emakumeak.
  2. Europako Enplegu Estrategiak (ESE) helduen prestakuntza errazteko hezkuntza-eredu eta tresna berriak garatzea proposatzen du; Horrek landa-eremuetako “kualifikazio gutxiagoko” pertsonen eta “abantaila gutxiagoko taldeen” prestakuntza eta enplegua sustatuko ditu.
  3. Nekazaritzak eta landa-eremuek, oro har, atzerapen akademikoak jasaten ari dira hezkuntza-, kultura-, gizarte- eta ekonomia-atzerapenetan, eta horrek desabantaila nabarmena du sektore hau hiriguneekin alderatuta. Erdian laguntza behar larrian dagoen populazio bat blokeatu duten behar asko daude.
  4. Landa Garapenerako Europako Funtsaren (EGEF) arabera, beharrezkoa da produktu emergenteek (nekazaritza ekologikoa - OA) lagundutako irtenbide alternatiboak bilatzea, baldintza sozialak eta ekonomikoak hobetzeko, baita biztanleria gutxitu duten eremuetan biztanleriak finkatzen laguntzeko ere.
  5. Helduen hezkuntzan parte-hartze tasa handitzeko beharra Europaren helburu nagusietako bat da oraindik, batez ere Europako hegoaldeko herrialdeetan eta EBko kide berrietan.

DATU ESANGURATSUAK:

  1. Landa eremuetako langabezia tasa: baztertutako taldeak % 42, landa eremuko emakumeak % 28, desgaitasun fisikoa duten pertsonak % 23, lanbide-titulaziorik gabeko gazteak % 27, 40 urtetik gorako pertsonak % 76.
  2. Nekazaritza ekologikoan helduentzako prestakuntza ez-profesionalerako curriculuma espezializatu gabea.
  3. Identifikatutako beharrei erantzuteko gai diren helduen prestakuntza-tresnen falta.

Adierazleak:

  1. EBko herritarren % 87k uste du elikagaien segurtasuna bermatzea NPBren (Nekazaritza Politika Bateratu) funtsezko eginkizuna dela.
  2. % 89k uste dute ingurumena babestea ezinbestekoa dela.
  3. Nekazaritza ekologikoa EBn urtean 500.000 hektareako batez besteko erritmoan hazi da. Gaur egun, 186.000 nekazaritza ekologikoko enpresa baino gehiago daude EB osoan.
  4. 2011n, 225.000 nekazari ekologiko baino gehiago zeuden erregistratuta EBn.
  5. Europako ustiategi ekologikoetako nekazaritza-ekintzaileen % 24 emakumeek ordezkatzen dute. Herrialde batzuetan, ehuneko hori handiagoa da: Letonian % 41, Kroazian % 32, Italian % 30.

Lehentasun politikoak:

1. Europa mailan:

ra. Lisboako Itunaren esparru instituzional berriak aurrekontu-esparrua birdefinitzen du, ekoizpen ekologikoaren sustapenak lagundutako EBko hazkunde ekonomikorako "Europa 2020" estrategia berriarekin.

b. 2014tik 2020ra indarrean dagoen NPBk nekazaritza ekologikoaren sektorea babesten du.

c. Helduen hezkuntza Europako Batzordearen bizitza osoko ikaskuntzarako politikaren osagai garrantzitsua da.

2. Proposamenak, prestakuntzaren bidez, Maastrichteko Gailurraren (1991) printzipioak eta nekazaritza eta ingurumenari buruzko EAFRDren legeria indartzen ditu, zeinak nekazaritza-politika nazional eta EBren oinarrian dauden.

3. Landa-garapeneko eta "Ezagutzaren Europa"rekin lotutako beste jarduera batzuetako adituek, Landa Garapeneko Programek, Pizgarri Planek, Tokiko Agenda 21ek eta abarrek garatutako SWOT txostenen bidez, detektatu dute ez dagoela Europako dimentsioa duen lanbide-heziketarik gabeko programarik nekazaritza ekologikoaren sektorean.

Jardueren deskribapena
  1. Proiektuaren koordinazioa eta ebaluazioa.
  2. Lan-tresnen garapena.
  3. Helburu-taldeko 15 pertsonarekin bazkide bakoitzeko prestakuntza, irakaskuntza eta ikaskuntza jarduerak.
  4. Emaitzen zabalkundea.
Helburuak

1. Gaitasun Unitate (UC) bat garatzea OA-n helduen prestakuntza ez-profesionalerako.

2. Bizitza osoko ikaskuntzaren garapena sustatzea: irakaskuntza, edukiak, praktika alternatiboak eta IKTen (Informazio eta Komunikazio Teknologiak) kudeaketa.

3. Gizarte-sektore ahulenak helduen prestakuntza ez-profesionaleko prozesu batean inplikatzea.

4. Bizimodu berriak kudeatzen lagun dezaketen jarduerak helduen prestakuntzan txertatu: zahartze aktiboa, aisialdiko denboraren kudeaketa eta jarduera terapeutikoak.

Harremanetarako informazioa
  • Koordinatzailearen/erakundearen izena: ZAHARBERRITZE ETA INGURUMEN INSTITUTUA  
  • Posta helbidea: Aviation Avenue C3 70, 24198 La Virgen del Camino
  • Telefonoa: 987302102
Koordinatzaileak
  • Instituto De Restauracion Y Medio Ambiente
Kolaboratzaileak
  • AEGEAS EKPAIDEFTIKI
  • Agroinstitut Nitra, empresa estatal
  • CO&SO Empoli
  • CoraNE - Asociación para el Desarrollo de los Municipios de la Frontera Nordeste
  • Centro de información