Ir o contido principal

Proxecto Erasmus+: Reducir a nosa propia pegada cultivando vexetais locais

  • Tipo Proxecto
  • Estado Cheo
  • Execución 2019 -2021
  • Orzamento asignado 67.361,5 €
  • Ámbito Europeo
  • Comunidade Autónoma Cataluña
  • Fonte principal de financiamento Erasmus+
Descrición

Os temas do proxecto foron avaliados en diversas áreas, como a empregabilidade, a educación e a globalización. A inclusión social foi o primeiro tema que nos veu á cabeza, xa que cultivar verduras nas nosas hortas permite unha mellor relación entre profesores e estudantes. Ademais, o noso programa de mentoría, que inclúe intercambios familiares de estudantes a curto prazo, foi sometido á súa propia avaliación. Algúns obxectivos non se avaliaron dentro do prazo do proxecto como consideramos anteriormente, pero agora máis actividades requiren unha reflexión prospectiva debido á pandemia. As persoas en risco de exclusión social estaban desexosas de difundir aínda máis o noso proxecto nas súas comunidades.

Desafortunadamente, debido á pandemia mundial, este aspecto de inclusión das familias non se conseguiu porque tivemos que deixar de traballar na escola e todas as colleitas das nosas hortas morreron. Ademais, estaba completamente prohibido que calquera persoa allea aos grupos da aula participase nas tarefas escolares. Os beneficiarios do proxecto foron o alumnado, os centros educativos, o profesorado, as familias (especialmente as que participaron na mobilidade real e nas 3 mobilidades en liña), as partes interesadas e as áreas onde o noso alumnado implementou os coñecementos adquiridos. Ademais, houbo estudantes con necesidades especiais que, grazas ao proxecto, acadaron o seu máximo potencial e tiveron a oportunidade de mellorar certas habilidades.

Descrición das actividades

Cinco áreas de acción: cultivo de sementes locais, construción dun invernadoiro, un programa de mentoría (que non se conseguiu como se explicou anteriormente) e obtención das nosas propias sementes locais (o que tamén foi un pouco difícil, xa que as nosas colleitas murcharon durante moitos meses e todos tivemos que replantar con sementes locais anteriores).

Conseguimos estes obxectivos mediante unha serie de actividades, así como métodos específicos de xestión e avaliación. Case todas as actividades tiveron unha primeira fase en cada centro educativo, coordinada a través de eTwinning, e unha segunda fase, internacionalizada, que se levou a cabo nos catro intercambios de estudantes de curta duración, un en cada centro.

Descrición contextual

O primeiro que queremos mencionar sobre o noso proxecto é que se desenvolveu durante unha pandemia mundial. Solicitamos un ano adicional para cumprir os nosos obxectivos, xa que pensabamos que a pandemia remataría en poucos meses. Como todos sabemos, este non foi o caso, e queremos salientar que custou un enorme esforzo por parte de todos os socios continuar co proxecto e modificar os nosos plans. Este proxecto foi levado a cabo por un grupo de catro centros educativos de catro países europeos: España (coordinadora), Francia, Italia e Letonia. Compartiron diversas experiencias en varios ámbitos da ensinanza e a aprendizaxe, así como o desexo de desenvolver estas habilidades.

Resultados

Cultivamos os nosos xardíns, construímos os nosos invernadoiros (aínda que o mal tempo en España e Francia destruíu o noso primeiro invernadoiro) e decidimos intercambiar información sobre a posibilidade de incluír a domótica nos nosos invernadoiros no futuro, mesmo despois de que o proxecto estea rematado. Do mesmo xeito, os equipos francés e catalán comparten cos nosos socios o noso desexo de acoller estudantes no futuro sen participar en ningún proxecto Erasmus, xa que botamos de menos a experiencia en Letonia, Italia e Francia. Tiñamos os elementos necesarios para garantir o bo funcionamento do proxecto. O centro coordinador organizara con éxito outros proxectos europeos e os outros centros demostraron repetidamente a súa proactividade e as súas habilidades de traballo en equipo durante o proxecto.

Todos os países foron incriblemente útiles durante a pandemia e todos mantivemos a mente aberta e a disposición de adaptar actividades que requirían unha nova perspectiva debido á pandemia. Realizáronse avaliacións para corrixir calquera problema en varias ocasións de forma continua, pero especialmente ao final de cada semestre e ao final do proxecto. Difundimos o proxecto a través de varios medios: eTwinning e TwinSpace foron as principais plataformas de comunicación e de recompilación de todo o material e as tarefas completadas. Tamén se difundirá a través da prensa local, as redes sociais e as páxinas web dos centros educativos.

Información de contacto
  • Nome do coordinador/a entidade: Institut Escola Sant Jordi  
  • Enderezo postal: C. Puig-Reig, s/n, 08670 Navas
  • Teléfono: 938390981
Coordinadores
  • Institut Escola Sant Jordi
Colaboradores
  • Colegio Jean Rostand
  • ESCUELA SECUNDARIA EDGARS KAULINS LIELVARDE
  • ESCUELA SECUNDARIA ESTATAL "LUIGI CALAMATTA"