Skip to main content
life 36

LIFE Proiektua: Abeltzaintzako hondakinen prozesamendua biometanoa ekoizteko, nekazaritzako ibilgailuetan eta bioongarrietan erabiltzeko.

  • Mota Proiektua
  • Egoera Bete
  • Exekuzioa 2020 -2024
  • Esleitutako Aurrekontua 2.291.942,00 €
  • Eremua Europeo
  • Autonomia-erkidegoa Madrid, Comunidad de
  • Finantza-iturri nagusia BIZITZA
  • Proiektuaren webgunea Web del proyecto
Azalpena

LIFE SMART AgroMobility-k abeltzaintzako hondakinak (txerri-mintzak) kudeatzeko eredu berri baten bideragarritasun teknikoa, ekonomikoa eta ingurumenekoa aztertzen du, biodigestioaren bidez, biodigestore berritzaile eta kostu txikikoekin.

Testuinguruko deskribapena

Abeltzaintzako hondakinak kudeatu gabe metanoaren (CH4), karbono dioxidoaren (CO2) eta oxido nitrosoaren (N2O) isuri lausoen iturri nagusia dira. Urteko berotegi-efektuko gasen txostenaren arabera, nekazaritza sektorea da berotegi-efektuko gasen (BEG) isuri globalen % 21aren erantzule (Nazio Batuen Elikadura eta Nekazaritza Erakundea, 2016).

Abeltzaintza intentsiboko ustiategiak dira gas horien isurtzaile handienak, animaliak espazio txikietan kontzentratzen direlako. Simaurraren kudeaketak 230-106 tCO2eq/urte inguru sortzen ditu, eta txerriak dira isuri horien % 40aren erantzule. Metanoa eta oxido nitrosoa dira nekazaritza-ekoizpenean isurtzen diren gas nagusiak, batez ere abereen maneiuan eta haien simaurrean isurtzen direnak. Hondakin hauek biodigestio anaerobioaren prozesuen bidez kudeatzeak isuri horien sorrera saihesten du, eta, aldi berean, biogasa sortzen du, eta biogasa gehiago arazten da (hobekuntza) bioerregai (biometano) bihurtzeko. Biometanoa ibilgailuetan erregai gisa erabiltzeak, ohiko erregai fosilak ordezkatuz, CO2e isurien murrizketa dakar (ekoitzitako biometano m3 bakoitzeko 2 kg CO2). Era berean, gas natural konprimituko (GNC) errekuntza-motorrek partikula lurrunkorren eta NOx-en isuri txikiagoak dituzte ibilgailuetan eta nekazaritza-makinetan erabiltzen diren diesel motorrek baino.

Helburuak

Biodigestioaren bidez, biodigestore berritzaile eta kostu txikikoekin, abeltzaintzako hondakinak (txerri-mintzak) kudeatzeko eredu berri baten bideragarritasun teknikoa, ekonomikoa eta ingurumenekoa frogatzea. Prototipoak mikroalgen bioteknologia erabiliko du biometanoa ekoizteko eta hobetzeko prozesurako, eta bi ibilgailu arin erregaia hornitzeko gai izango da.

Results

Txerri-mindentzako kostu txikiko biodigestoreak, 150 m3-ko edukiera osoa dutenak. 2.100 m3-ko lohi kudeatzen dira, 36 tCH4/urte sortuz, eta 730 tCO2/urte isurtzea saihestuz. Prozesuak ekoitzitako haragi kg bakoitzeko 2,57 kgCO2e aurreztea ahalbidetzen du (isurien % 42ko murrizketa).

Biometanoa lortzeko teknologia berriaren prototipoa (mikroalgak eta bakterioak eta CO2 eta H2S aldibereko kentzea). Fintze biologikorako tratamendu plantak 1.500 m2-ko azalera izango du mikroalgak hazteko fotobioerreaktoreekin, eta horrek 80 m3/eguneko biogas emaria tratatzea ahalbidetuko du. Fluxu honek digestorean ekoitzitako biogasaren % 82ri dagokio, eta gainerakoa beroa sortzeko kontsumitzen da.

Fintze-prozesu berria (konposatu organiko lurrunkorrak, NH3, H2S bezalako kutsatzaile arrastoak ezabatzea) eta biometanoaren konpresioa, fase anitzeko prozedura batean oinarrituta. Tratamenduaren azken faseak biometano purua sortzen du, 250 bar-eko presioan konprimitua, ibilgailuei gasolindegi berezi baten bidez hornitzeko egokia.

Bi ibilgailu mota erregai gisa ekoitzitako biometanoa erabiltzeko eskala osoko erakustaldia: ibilgailu arinak eta traktoreak. Aurreko faseetan lortutako biometanoaren ekoizpenean oinarrituta, 280.000 km-ko autonomia ahalbidetuko luke (ibilgailu arina).

Digestatoak (biodigestio-prozesuko hondakin solidoak) ongarri organiko gisa balio du. Fotobioerreaktorean sortutako mikroalgek, N eta P edukia eta fitohormonen eta fungizida naturalen presentzia direla eta, bioongarri bat osatzen dute. Bioongarriek zeharka minimizatzen dute Europako nekazaritza sektorearen karbono-aztarna, nitrogeno-ongarri sintetikoen kontsumoa murriztuz.

Harremanetarako informazioa
  • Koordinatzailearen/erakundearen izena: Marcelo F. Ortega Romero  
  • Posta helbidea: Ramiro de Maeztu, 7, 28040, Madril

Koordinatzaileak
  • UNIVERSIDAD POLITéCNICA DE MADRID
Kolaboratzaileak
  • NTTDATA (NTT DATA EUROPE & LATAM GREEN ENGINEERING SL)
  • COPISO(COPISO SORIA, S.C.)
  • GASNAM(ASOCIACIóN IBéRICA DE GAS NATURAL Y RENOVABLE PARA LA MOVILIDAD)
  • FUNGE(Fundación General de la Universidad de Valladolid)
  • EREN(Ente público Regional de la Energía de Castilla y León)
  • UVA(UNIVERSIDAD DE VALLADOLID)
  • NGVA(Natural & bio Gas Vehicle Association)