Skip to main content

H2020 SIMRA Proiektua: Gizarte Berrikuntza Landa Eremu Marjinaletan

  • Mota Proiektua
  • Egoera Bete
  • Exekuzioa 2016 -2020
  • Esleitutako Aurrekontua 5.575.828,75 €
  • Eremua Europeo
  • Finantza-iturri nagusia Horizonte 2020
  • Proiektuaren webgunea Proyecto SIMRA
Jardueren deskribapena

Proiektuaren 48 hilabeteetan zehar egindako lana: Nazioarteko ikerketa-zentro bat sortzea gizarte-berrikuntzako eragileen zientziari, politikari eta praktikari buruz, eta egituratutako ikuspegi bat gizarte-berrikuntzaren analisi eta ezarpenean maila anitzeko, eragile anitzeko/diziplina arteko interesdunen parte-hartzea bermatzeko (Kluvankova et al., 2018); Gizarte-berrikuntzaren definizio bat garatu zen: "gizarte-erronkei erantzunez gizarte-praktiken birkonfigurazioa, gizartearen ongizaterako emaitzak hobetzea helburu duena eta nahitaez gizarte zibileko eragileen parte-hartzea barne hartzen duena" (D2.1 www.simra-h2020.eu/index.php/deliverables/); Gizarte-berrikuntzak lurralde-kapitala irekitzean duen eginkizunaren frogak (Nijnik et al., 2019; Sarkki et al., 2019); Europako eta Mediterraneoko eremuko landa-eremu baztertuen ezaugarriak (D3.1) sailkatu eta mapatu ziren, faktore fisiko eta sozioekonomikoak kontuan hartuta, eta gizarte-berrikuntzaren adibideen datu-base bat sortu zen (www.simra-h2020.eu/index.php/simradatabase/); Landa Eremu Marjinalizatuetan Gizarte Berrikuntza Ebaluatzeko eskuliburu baten garapena (D4.3), datu kualitatiboak eta kuantitatiboak biltzeko eta aztertzeko tresnen deskribapenarekin eta adierazle multzo baten fitxekin; Gizarte-berrikuntzarako hasierako baldintza antzekoak dituzten eskualdeek zergatik erakusten dituzten bide desberdinak azalpena (D2.3); Gizarte-berrikuntzetan dauden oztopoak eta arrakasta-faktoreak ulertzea, 24 kasu-azterketa (D5.2, D5.4) eta 7 berrikuntza-ekintza (D7.4) aztertuz lortutakoak, www.simra-h2020.eu/index.php/deliverables/ helbidean eskuragarri daudenak, gizarte-berrikuntzen funtzionalizazioa hobetzen dutenak testuinguru desberdinetan eta eskala guztietan; 2020ko martxorako argitaratutako 21 aldizkari-artikuluren eta politika eta praktikari buruzko azken konferentzia eta prestakuntza-ekitaldi baten bidezko zabalkundea (Brusela, 2020ko otsaila); Europan eta Mediterraneoko eremuan gizarte-berrikuntzari buruzko ikasgaiak batera ikasteko tokiko tailerrak antolatzeko programa bat; Landa eremuetako gizarte berrikuntzari buruzko aurrez aurreko prestakuntza ikastaroa (Zaragoza, Espainia, 2019ko azaroa), profesionalei, politikariei eta ikertzaileei zuzendua, eta D7.5ean argitaratutako online ikastaro masibo irekia (MOOC) (www.futurelearn.com/courses/social-innovation-in-rural-areas) (www.simra-h2020.eu/wp-content/uploads/2020/04/SIMRA-D7_5_Report-of-the-Training-Course-Including-E-learning.pdf); Gizarte-berrikuntzari buruzko gidak garatzea politika-taldeentzako (D6.3); eta Praktika Helburu Taldeak (D6.4) interesdunekin balioztatuak eta prestakuntza ikastaroetan erabiliak (D7.5). Landa-eremuetan gizarte-berrikuntzarako politika-esparruaren baldintzen, politiken eta tresnen identifikazioa (D6.1) eta baztertutako landa-eremuetan gizarte-berrikuntzarako politika-ondorio nagusien azalpena (D6.2).

Testuinguruko deskribapena

Landa-eremu baztertuetan, erronka komunak —esaterako, eskualdeko ekonomia ahulak, garraioa, azpiegiturak, etxebizitza eta biztanleriaren zahartzea— klima-aldaketa, iraunkortasuna eta energia eta elikagaien segurtasuna bezalako arazo globalekin gurutzatzen dira. Erronka hauek premiazko irtenbideak behar dituzte. Gizarte-berrikuntza merkatu edo erakunde publikoek tradizionalki ondo jorratu ez dituzten gizarte-erronkei erantzun gisa aitortzen da. Merkatuak hauskorrak eta sektore publikoaren aurrekontuak mugatuak direnean, gizarte zibilaren parte-hartzea beharrezkoa izan daiteke gizarte-berrikuntza bultzatzeko eta garapena babesteko. Adituek gizarte-berrikuntzako prozesuen ezaugarriak definitu eta neurtzeko ikuspegiak garatu dituzten arren, ezagutza-hutsune bat egon da gizarte-berrikuntzak nahi diren emaitzekin eta inpaktuarekin lotzeko orduan, batez ere landa-eremu baztertuetan. Ezinbestekoa da tokiko baldintzak eta tarteko faktoreak kontuan hartzea. SIMRAk gizarte-berrikuntzak garapen-erronkei aurre egiten nola laguntzen duen ulertu nahi izan zuen. Bere eginkizuna gizarte-erronkei aurre egiteko mekanismoak identifikatu eta probatzea zen, batez ere Europako landa-eremu baztertuetan, Mediterraneoko eskualdean arreta jarriz (EBtik kanpoko herrialdeak barne), non emaitzen eta baldintza laguntzaileen ebidentzia mugatua zegoen. Helburu orokorrak nekazaritzan, basogintzan eta landa-garapenean gizarte-berrikuntzaren eta gobernantza berritzailearen ulermena sustatzea ziren, eta nola erabili gizarte-ongizatea hobetzeko. Ikerketa programa gizarte-berrikuntzaren ezagutza sustatzeko diseinatu zen, interes-taldeekin lankidetza aktiboaren bidez, eta komunitateetan erakundeen gaitasunaren garapena eta gizarte-berrikuntza arrakastatsuetarako beharrezkoa den gizarte-kapitalaren garapena laguntzeko.

Helburuak

SIMRAk nekazaritzan, basogintzan eta landa-garapenean (GR) gizarte-berrikuntzaren (IS) eta gobernantza berritzailearen ulermena hobetzea du helburu, eta nola sustatu daitezkeen, batez ere Europako landa-eremu baztertuetan, Mediterraneoko eskualdean arreta jarriz (EBtik kanpoko herrialdeak barne), non emaitzen eta laguntza-baldintzen ebidentzia mugatua dagoen. Helburu hauek honela lortuko dira: 1. Esparru sistematikoak garatzea: a) teorikoa - ISen konplexutasunaren eta haien dimentsioen ezagutza hobetzeko, eta lurralde-kapitalaren garapenean duten eragina hobetzeko; b) operatiboa: diziplina arteko koalizio batean (ikertzaileak eta profesionalak) oinarrituta, SI ezartzeko/operatibatzeko aurrebaldintzen eta arrakasta-faktoreen (adibidez, tresnak, pizgarriak, etab.) ulermena aurrera eramateko. 2. ISen sailkapen bat sortu, lehentasun sozialen, harremanen/lankidetzen eta abarren inguruko berezitasunak biltzen dituena, eta antzeko baldintzak dituzten eskualdeek bide desberdinak zergatik erakusten dituzten aztertzeko eta "aniztasuna indar bihurtzeko" tresna gisa balio dena. IS eta lurralde-kapitalaren dimentsio ekonomiko, sozial, ingurumeneko, instituzional eta politikoetan dituen eraginak ebaluatzeko metodo multzo integratu bat sortu.4. Europako landa-eremuen aldakuntza espazialeko kasu-azterketetan ISen ebaluazio bateratua, lurralde-kapitalaren zein osagaik sustatzen edo integratzen duten DR kontuan hartuta. 5. Gizarte-kapitala eta erakundeen gaitasunen garapena sustatzeko eta garapen jasangarriko ibilbideak moldatzeko aukera/irtenbide eraginkorrak informatzeko, ISri eta gobernantza-mekanismo berriei buruzko ezagutza berri edo hobetuaren sintesia eta hedapena. 6. Sortu ikaskuntza kolaboratiboko eta sareko aukerak eta abiarazi ekintza berritzaileak eskala desberdinetan edo anitzetan, ikertzaileen, ezagutza-bitartekarien eta interesdunen arteko etengabeko elkarrekintzekin, SI sustatu eta txertatzeko, ondare iraunkorra utziz.

Results

Aurrerapen handiak lortu ziren diziplina arteko, maila anitzeko eta interes-talde anitzeko ikuspegi bat operazionalizatuz, Europa eta Mediterraneoko ikertzaileen, ezagutza-bitartekarien eta interes-taldeen arteko etengabeko elkarrekintzak eginez. Gizarte-berrikuntzari buruzko ezagutza teoriko eta testuinguruan egokitu berria sortu zen, gizarte-berrikuntzaren kontzeptualizazioa barne (adibidez, D2.1 D2.2; www.simra-h2020.eu/index.php/deliverables/); landa-eremu baztertuetan gizarte-berrikuntzaren adibideak biltzea eta sailkatzea (D3.1 D3.2 D3.3); gizarte-berrikuntzaren bilakaeraren bideak testuinguru desberdinetan (D2.3); gizarte-berrikuntzaren ondorioak ebaluatzeko tresnen inbentarioa (D4.2); eta landa-inguruneetan gizarte-berrikuntza laguntzeko edo gizarte-berrikuntzak laguntzeko politikek duten eginkizunari buruzko ikuspegiak (D6.1 D6.2). Gizarte-berrikuntzako tokiko ezagutza, metodoak eta esperientzia aldizkari zientifikoetan argitaratutako 21 artikuluko multzo batean aurkezten dira. Hobeto ulertzeak, lehen aldiz, gizarte-berrikuntzen bultzatzaileei, prozesuei, emaitzei eta inpaktuei buruzko ebidentzia enpirikoen bilketa sistematikoa ahalbidetu zuen, eta horien ebaluaziorako (D4.3) (24 kasu-azterketatan) eta analisirako (D5.4) eskuliburu bakarra ekoiztea ahalbidetu zuen. Emaitzek gizarte zibilaren gobernantzaren abiarazle eta birkonfigurazio motak identifikatzen dituzte, edo tokiko gizartearen bizi-kalitatea eta ongizatea laguntzen duten zerbitzuak emateko merkatuaren eta estatuaren akatsei ematen zaizkien erantzun sozialak. Emaitza hauek aurrez aurreko (35 parte-hartzaile) eta online (516 ikasle aktibo) prestakuntzan erabili ziren, interesdunen gaitasunak praktikan, ikerketan eta politikan hobetzeko. Gizarte-berrikuntzaren ebaluazioan eta landa-eremuetan duen eraginaren ebaluazioan, gaitasun berriak garatu dira bazkide diren erakundeetan eta tokiko eragileen artean, eta politika-taldeekin partekatu dira (adibidez, EBko Nekazaritza Zuzendaritza Nagusiarekin). Landa-eremuetako gizarte-berrikuntzaren adibideak bildu dira, online bertsio batekin, gizarte-berrikuntzaren adibideen bost liburuxkekin lagunduta. 7 Berrikuntza Ekintzen bidezko gizarte-berrikuntzaren ezarpenak giza kapitala indartu du landa-komunitateetan, prozesu berriak sortuz (adibidez, VALABen, Guadalupean, EIP Nekazaritza Lantaldearekin lankidetzan) eta diru-sarreren iturriak (adibidez, ISHOPRURAL, Libanoko komunitate bateko emakumeek tokiko produktuak merkaturatzeko atari bat). Elkarrekin ikastearen diziplina arteko ikuspegiak politika-hartzaileentzako gidak sortu ditu, EBko eta estatuko politikarako 9 gomendio nagusirekin (D6.3) eta praktikarako, eta gizarte-berrikuntzen autoebaluaziorako 7 urratseko gida eta kontrol-zerrenda batekin (D6.4).

Koordinatzaileak
  • THE JAMES HUTTON INSTITUTE (THE JAMES HUTTON INSTITUTE)