Ir o contido principal
logo proyecto horizonte intercome

Proxecto H2020 INTERCOME: Comercialización internacional de produtos innovadores baseados en microalgas

  • Tipo Proxecto
  • Estado Cheo
  • Execución 2016 -2018
  • Orzamento asignado 1.698.506,43 €
  • Ámbito Europeo
  • Fonte principal de financiamento Horizonte 2020
  • Páxina web do proxecto INTERCOME
Descrición das actividades
  • WP1. Xestión de proxectos:

a. Asuntos administrativos: arquivo de documentos para a xustificación de custos, rexistro de horas do persoal dentro do proxecto e elaboración de informes sobre as entregas realizadas a tempo. b. Definición de medidas de mitigación para os riscos identificados, actualización do rexistro de riscos. c. Programación de actas de reunións (9) para coordinar as partes interesadas e garantir o cumprimento dos prazos do proxecto (tarefas e entregables). d. Contratación: Reforzo do departamento de vendas, do departamento administrativo, do departamento de desenvolvemento de negocio, do departamento de calidade e cumprimento normativo e do mantemento (aínda en curso). e. Comunicación co responsable do proxecto CE.

  • WP2. Deseño, implementación, posta en marcha e funcionamento:

a. Orzamento de equipamento b. Negociación con provedores de equipamentos c. Entrega de equipamento d. Adquisición de equipamentos: Informe sobre os equipamentos adquiridos/instalados en relación coa súa función dentro dos obxectivos do proxecto, por exemplo. Posta en marcha e funcionamento: informe detallado de todo o proceso, incluíndo o cultivo, a colleita e o proceso necesario para obter os produtos finais, para cada cepa f. Protocolos de mantemento e funcionamento.

  • WP3. Certificación, garantía de calidade e probas:

a. Certificacións: Conformidade con REACH, CAAE (Comité Andaluz de Agricultura Ecolóxica) obtida para o produto AgriAlgae® (antes do inicio do proxecto, renovación da auditoría aprobada); Contacto establecido con ECOCERT para a certificación doutros produtos finais e biomasa; futura implementación do HACCP e da ISO 22000 (en curso, que se implementará no primeiro trimestre de 2019); ISO 9001 e ISO 140001 obtidas durante a execución de INTERCOME. b. Ensaios en AgriAlgae: o IMIDRA (Instituto de Desenvolvemento Rural de Madrid) xa realizou ensaios en sandía (3.º ano consecutivo, 2016-2018), tomate, pemento e vide (dous anos, 2017 e 2018); ensaios agrícolas da Universidade de Córdoba en oliveiras) 2017 e 2018); Ensaios de validación por parte de clientes/distribuidores en diferentes cultivos c. Ensaios AlgaeCare: ensaio enzimático con ingredientes activos (antienvellecemento, antiengurras, despigmentante) realizado por InVitroTecnia con resultados moi prometedores; As probas de proliferación e citotoxicidade serán subcontratadas a COBIOSA. d. Probas de algas en alimentos: análise nutricional, análise de alérxenos e análise e avaliacións de clientes-socios. e. Probas e ensaios en AlgaePiscis: Universidade de Santiago de Compostela, Universidade de Tesalia, probas/validación con clientes.

  • WP4. Actividades de difusión, comunicación e mercadotecnia:

a. Lanzamento da páxina web do proxecto (www.intercome.eu). b. Difusión a través das páxinas web corporativas e de AgriAlgae (www.algaenergy.es/en e www.agrialgae.com). c. Plan e cronograma de difusión programados. d. Difusión a través de canles específicas: i. Feiras comerciais, xornadas técnicas, congresos, exposicións e eventos de networking ii. Eventos de proxectos da UE iii. Eventos de educación superior iv. Redes sociais (twitter @INTERCOME_AE e contas corporativas: LinkedIn, Twitter, Facebook e YouTube) v. Notas de prensa vi. Reunións con clientes potenciais, por exemplo. Estratexia de mercadotecnia e comercialización: i. AgriAlgae: enfoque na internacionalización, estratexia de medios especializados e entrega de documentos comerciais ii. AlgaeCare: acordo co formulador (en curso), estratexia de mercadotecnia a través de grandes empresas cosméticas e dermofarmacéuticas, mercadotecnia a través da marca propia (pendente) iii. AlgaeFood: clientes industriais (adición de biomasa/extractos brutos a matrices alimentarias), marca propia a través de portais especializados iv. AlgaePiscis: usuarios finais (barreiras comerciais significativas, busca de cepas optimizadas) f. Seguimento do plan operativo: i. Novo programa CRM instalado para o Departamento de Vendas ii. Departamento de Desenvolvemento Empresarial: Internacionalización, os mercados asiáticos demandan produtos de valor engadido, as empresas de fertilizantes NPK demandan produtos de maior valor engadido, procesos HAPCC e REACH obrigatorios (cumpridos), seguimento da nova directiva da UE sobre bioestimulantes.

Descrición contextual

As microalgas son unha fonte inesgotable de proteínas, lípidos, pigmentos e carbohidratos, entre outros. Atopan aplicacións comerciais potenciais en diversos sectores da actividade económica. Ademais, considerando que as microalgas son o sistema natural máis eficiente para capturar CO2, son altamente produtivas e non compiten coa terra fértil, teñen o potencial de contribuír simultaneamente a aliviar as principais crises ás que se enfronta a humanidade: a sustentabilidade ambiental, a eficiencia enerxética e a seguridade alimentaria.

AlgaEnergy, unha peme biotecnolóxica española ben consolidada, identificou este potencial. Desde a súa creación, serviu como vehículo para a consolidación do coñecemento científico das microalgas en España, un centro recoñecido no campo, que antes estaba disperso polas universidades. Aproveitándoa como plataforma, investiu en xerar unha maior I+D para escalar procesos e desenvolver produtos listos para o mercado, de xeito que os logros na fase de laboratorio tamén cheguen á sociedade.

Neste contexto, AlgaEnergy alcanzou recentemente a escala semiindustrial (TRL7) co inicio da primeira fase de operacións na súa planta semiindustrial no sur de España, que captura as emisións reais de gases de combustión directamente da segunda planta de ciclo combinado máis grande de Europa, marcando un fito mundial. Polo tanto, AlgaEnergy está preparada para cambiar a súa tecnoloxía cara á comercialización dos seus produtos xa comercialmente viables. A comercialización internacional de produtos innovadores baseados en microalgas (INTERCOME, a segunda fase do proxecto ALGAEPRINT do Instrumento para Pemes) baséase na orientación comercial necesaria para que AlgaEnergy se volva financeiramente autónoma, tras un investimento multimillonario e oito anos de I+D aplicada.

O obxectivo do proxecto é validar o proceso nun entorno real, desenvolvendo as instalacións de produción de AlgaEnergy desde TRL7 ata TRL9, superando as barreiras actuais para a comercialización da súa produción, asociadas á capacidade de garantir un subministro estable cos equipos instalados. O obxectivo final do proxecto é converter unha planta de produción de demostración nunha instalación industrial comercial, que está a piques de converterse no buque insignia europeo para as instalacións de produción de microalgas.

Obxectivos

As microalgas son unha fonte inesgotable de proteínas, lípidos, pigmentos, vitaminas e carbohidratos, entre outros. Polo tanto, atopan aplicacións comerciais potenciais en diversos sectores da actividade económica. Algúns deles xa son comercialmente viables, como na acuicultura, a agricultura, a nutrición humana ou os cosméticos, mentres que outros aínda requiren un maior desenvolvemento en I+D, como na bioenerxía ou na industria farmacéutica.

Ademais, considerando que as microalgas son o sistema natural de captura de CO2 máis eficiente, son altamente produtivas e non compiten coa terra fértil, teñen o potencial de contribuír simultaneamente a aliviar as principais crises ás que se enfronta a humanidade: a sustentabilidade ambiental, a eficiencia enerxética e a seguridade alimentaria. AlgaEnergy, unha peme española ben consolidada baseada na biotecnoloxía, si identificou este potencial.

Desde a súa creación, serviu como vehículo para consolidar o coñecemento existente no campo científico das microalgas en España —un recoñecido centro internacional neste campo— que antes estaba disperso entre as universidades. Usando isto como trampolín, investiu en máis I+D para ampliar os procesos e desenvolver produtos listos para o mercado, de xeito que os logros na fase de laboratorio tamén cheguen á sociedade.

Como parte deste esforzo, AlgaEnergy alcanzou recentemente a escala semiindustrial (TRL 7) co inicio das operacións da primeira fase da súa planta semiindustrial no sur de España. Esta planta captura as emisións reais de gases de combustión directamente da segunda central eléctrica de ciclo combinado máis grande de Europa, unha primicia mundial.

Polo tanto, AlgaEnergy está agora lista para cambiar a súa tecnoloxía cara á comercialización dos seus produtos xa comercialmente viables. A comercialización internacional de produtos innovadores baseados en MicroalgaE (INTERCOME – segunda fase do proxecto SME Instrument ALGAEPRINT) baséase na orientación comercial necesaria para dotar a AlgaEnergy de autonomía financeira, millóns de dólares en recursos e oito anos de esforzo investido en I+D aplicada.

Resultados

Impacto nas pemes:

  • Facturación: finais de 2016 (121.330,01 euros), finais de 2017 (aproximadamente 560.000 euros), finais de 2018 (aproximadamente 1,5 millóns de euros)
  • Empregados: empresa GA (mediados de 2016, 13 empregados), finais de 2016 (21 empregados), 2017 (33 empregados), 2018 (43 empregados)

Progreso máis alá do estado da arte: resultados acadados ata o de agora

Algas agrícolas:

  • Rexistro en mercados estranxeiros
  • - Próximos pasos: centrarse na internacionalización (Proxecto Victoria - Expansión internacional - e Proxecto Imperiale - Italia)

Coidado das algas:

  • Branding (coa Axencia LACIA) e Marketing (coa central de compras PERSE)

AlgasAlimentos:

  • Clientes industriais xa encargan biomasa/extractos
  • Procesos HACPP ISO22000 en curso

Algas Peixes:

  • Funcionalidade do produto xa validada
  • Dificultades atopadas: Escepticismo entre os técnicos de acuicultura, melloras na conservación que se implementarán.
  • Próximos pasos: ensaios de conservación, cepas optimizadas para reducir o escepticismo, enfoque de internacionalización en Francia e Grecia.
Coordinadores
  • ALGAENERGY SA