Ir o contido principal

Proxecto H2020 GATES: Aplicación de tecnoloxías de xogo para formar profesionais en agricultura intelixente

  • Tipo Proxecto
  • Estado Cheo
  • Execución 2017 -2019
  • Orzamento asignado 998.906,25 €
  • Ámbito Europeo
  • Fonte principal de financiamento H2020
  • Páxina web do proxecto GATES
Obxectivos

GATES desenvolverá unha plataforma de formación baseada en videoxogos para capacitar aos profesionais de toda a cadea de valor agrícola no uso de Smart Farming Technologies (SFT), posibilitando así todo o potencial económico e ambiental das SFT na agricultura europea. O impacto positivo da adopción de Smart Farming Technologies (SFT) na agricultura é ben coñecido desde hai 10 anos. De feito, existen actualmente numerosas SFT dispoñibles, pero aos agricultores cústalles comprender que tecnoloxías poden utilizar e, ademais, cales son a produtividade e os beneficios ambientais de adoptalas.

As empresas SFT tamén afrontan barreiras para comercializar os seus equipos debido á falta de concienciación e formación da comunidade agrícola. GATES ofrece á comunidade agrícola, aos estudantes de agronomía, aos servizos de extensión e aos equipos de vendas da industria de SFT unha experiencia de xogo amigable e fácil de entender que ofrecerá unha primeira ollada ao concepto SFT, os seus usos, o equipamento dispoñible e unha simulación da adopción destas tecnoloxías. GATES desenvolverá unha plataforma de adestramento baseada en xogos serios (TRL7) que, mediante o uso de diversas tecnoloxías de xogos (escenarios 3D, narrativa interactiva, modelado e datos), formará profesionais e outros actores da cadea de valor no uso de xogos serios. GATES desenvolverá un xogo serio multiplataforma (escritorio, móbil e web) dispoñible para Android, iOS e Windows, con modos sincronizados en liña e fóra de liña.

GATES representará un exemplo exitoso do uso dos serious games como ferramenta formativa, aplicable tanto en ámbitos educativos formais como informais, nunha materia complexa e multidisciplinar como os serious games, beneficiándose das capacidades dos serious games, como contornas e mundos virtuais, ferramentas de titoría personalizada, competición peer-to-peer, ampla personalización para escenarios da vida real e simulados, etc.

Resultados

Poñer a agricultura en liña para obter beneficios significativos Os desenvolvedores de xogos e os científicos agrícolas uníronse para garantir que os axentes agrícolas europeos teñan acceso aos últimos avances en tecnoloxías de agricultura intelixente. Os xogos serios están motivados principalmente pola educación e a formación. Os primeiros exemplos de aprendizaxe baseada en xogos inclúen a formación de pilotos mediante simuladores de voo e a formación de emerxencia para profesionais da saúde. Décadas máis tarde, o proxecto GATES, financiado pola UE, está a garantir que os beneficios destas aplicacións estean dispoñibles para un sector clave europeo de actividade comercial: a agricultura.

Acceso a recursos e aprendizaxe interactiva O coordinador do proxecto Spyros Fountas deixa isto claro desde o primeiro momento: "A proposta de valor fundamental de GATES é que ofrece unha plataforma de formación baseada en xogos, utilizando diferentes tecnoloxías de xogos, para formar profesionais de toda a cadea de valor agrícola no uso de tecnoloxías de agricultura intelixente (SFT)". Esta práctica solución en liña, unha especie de repositorio, permite liberar todo o potencial económico e ambiental das SFT na agricultura europea. "GATES ofrece a súa plataforma como unha interface rápida e atractiva, necesaria para explorar varias solucións SFT e atopar a correcta", sinala Fountas. Deste xeito, o concepto está a converter GATES nunha plataforma integral de aprendizaxe interactiva sobre os impactos positivos das SFT na produción agrícola.

O prototipo de xogo actual deriva do xogo FI-WARE SPAN, que estaba no Nivel de Preparación Tecnolóxica (TRL) 4. Actualmente clasificado como TRL 7, GATES desenvolveuse como un xogo fóra de liña multiplataforma (Android/iOS/Windows) con funcionalidades en liña. Os seus compoñentes principais abarcan o motor do xogo, o ambiente 3D/2D, o módulo de datos, a interface de usuario e as obras de arte. Análise de mercado e ensaios de avaliación Os socios do proxecto realizaron unha análise exhaustiva do mercado e das empresas sobre o potencial dos videoxogos na agricultura en oito países europeos. Os resultados revelan diferenzas significativas, desafíos e oportunidades entre países.

Inclúense tanto os países nas primeiras fases de adopción das novas tecnoloxías na agricultura como os países onde estas tecnoloxías se incorporaron á agricultura convencional. GATES probou a plataforma en tres iteracións e desenvolveu tres produtos comercializables. Utilizáronse cuestionarios e grupos de discusión para rexistrar comentarios dos principais interesados: agricultores, asesores, persoal de maquinaria agrícola e estudantes agrícolas. "O feedback foi tan importante que ata modificamos todo o deseño despois da primeira iteración e os comentarios dos probadores", di Fountas. Unha longa lista de resultados do proxecto destaca o éxito de GATES. Estes van desde cubrir a brecha de adopción de videoxogos (HTG) de alta tecnoloxía e reducir o impacto ambiental da agricultura ata reforzar a posición das pemes europeas no mercado global de HTG. "O resultado máis significativo", comenta Fountas, "foi como os videoxogos de alta tecnoloxía poderían impactar no medio ambiente, reducindo os custos de combustible e recursos ao tempo que se manteñen ou mesmo aumentan a produtividade". Aquí ofrece o exemplo dun xogador que, mediante a compra de novos equipos, conseguiu adaptar as actividades agrarias a un nivel óptimo. A agricultura súmase á revolución dixital. GATES supón unha primicia na transferencia de coñecemento científico desde o ámbito agrícola a un xogo accesible a todos os clientes interesados.

Á súa vez, aprenden a usar SFT para o seu beneficio. Non obstante, o xogo está lonxe de rematar. Os socios están colaborando cos fabricantes de maquinaria para explorar oportunidades para adaptar GATES ás súas marcas e necesidades. Os esforzos continuos garantirán que un dos sectores máis antigos de Europa estea ao tanto dos desenvolvementos relacionados.

Coordinadores
  • GEOPONIKO PANEPISTIMION ATHINON (AGRICULTURAL UNIVERSITY OF ATHENS)