Proxecto H2020 BESTMAP: ferramentas comportamentais, ecolóxicas e socioeconómicas para modelar políticas agrícolas
- Tipo Proxecto
- Estado Cheo
- Execución 2019 -2024
- Orzamento asignado 3.995.811,25 €
- Ámbito Europeo
- Fonte principal de financiamento H2020
- Páxina web do proxecto Proyecto BESTMAP
Descrición
Son necesarios sistemas agrícolas sostibles e resistentes para alimentar e abastecer á poboación europea a longo prazo. Non obstante, o cambio climático e a intensificación do uso da terra ameazan os agroecosistemas da UE. Por exemplo, frear a perda de biodiversidade e servizos dos ecosistemas debido á simplificación da paisaxe require un esforzo concertado para redeseñar fundamentalmente as paisaxes agrícolas e as políticas que as rexen. O proxecto BESTMAP, financiado pola UE, desenvolverá un marco que vincule a modelización económica con modelos individuais de axentes baseados na explotación. Modelará, mapeará e supervisará cuantitativamente o impacto dos escenarios políticos sobre o medio ambiente, o sistema climático, a prestación de servizos dos ecosistemas, a biodiversidade e métricas socioeconómicas como o emprego. Coa axuda dun panel de control en liña e obradoiros con responsables políticos a nivel comunitario, nacional e local, BESTMAP apoiará o Pacto Verde Europeo e facilitará a transformación do sector agrícola da UE despois de 2020.
Descrición das actividades
Paquete de traballo 1, "Xestión de proxectos", centrado no seguimento do progreso do proxecto e na xestión e mitigación de riscos. O plan de xestión de datos actualizouse regularmente e os códigos/resultados do modelo, así como os resultados dos exercicios de modelado e análises, foron almacenados en Zenodo, GitLab (https://git.ufz.de/), GeoNetwork (https://geonetwork.ufz.de) e o panel do proxecto. Creáronse e desenvolvéronse pautas e protocolos para harmonizar as actividades nos estudos de casos (CS). O Paquete de Traballo 1 tamén garantiu a finalización das actividades de explotación, incluíndo a aprobación dun Memorando de Entendemento para a futura explotación da experiencia e das ferramentas de modelización desenvolvidas durante o proxecto. O paquete de traballo 2, "Co-deseño e co-desenvolvemento", foi o encargado de desenvolver un enfoque de co-deseño coas partes interesadas para identificar escenarios políticos relevantes para que as CE poidan modelar os seus impactos, e seleccionáronse 5 esquemas agroambientais e os seus escenarios de implementación ou non. As sesións tamén foron clave para co-deseñar o cadro de mando interactivo (https://www.ogc.grumets.cat/bestmap/) cos futuros usuarios, creando un requisito de usuario das funcionalidades que necesitarían os interesados. Ademais, desenvolveuse un escenario económico de referencia mediante o modelo CGE DART-Bio, que se centrou nas sinerxías entre a política da Directiva de Enerxías Renovables da UE (RED 2), as cotas globais de biocombustibles e as políticas climáticas internacionais no marco do Acordo de París. O estudo descubriu que a implementación de políticas de biocombustibles en rexións non comunitarias leva a un cambio xeral cara a máis terras de cultivo utilizadas para a materia prima para biocombustibles, o que afecta aos pastos e aos cultivos non utilizados para a produción de biocombustibles. Esta tarefa tamén destaca o feito de que as políticas climáticas inflúen nos cambios de uso do solo de forma diferente segundo se dirixan ás emisións de CO2 ou a todas as emisións de gases de efecto invernadoiro. O paquete de traballo 3, 'Arquetipos de sistemas agrícolas' (FSA), foi o encargado de recoller todos os datos xeoespaciais necesarios para crear os modelos. Desenvolveuse e/ou adaptouse un conxunto de modelos biofísicos personalizables, de código aberto e espacialmente explícitos para estimar os efectos de prácticas agroambientais (AEP) seleccionadas sobre o ESS. Os modelos utilizáronse para mapear a provisión de ESS, a biodiversidade e os resultados socioeconómicos en diferentes escenarios de adopción de PAA nos cinco CES do proxecto. WP3 tamén desenvolveu AAF, unha categorización das explotacións segundo a súa especialización e tamaño económico, que foron mapeadas para cada CES e que se poden ver no panel. Paquete de traballo 4, "Modelado e análise baseado en axentes", centrado no desenvolvemento e implementación de ABM en cada CS. A estrutura básica dos ABM foi consistente en todos os CS, pero adaptáronse ás especificidades locais debido ás diferenzas na dispoñibilidade de datos e ás políticas e regulamentos existentes. Aplicáronse ABM a diferentes escenarios de esquemas agroambientais (SEA) para investigar os efectos dos parámetros SEA sobre as taxas de adopción de SEA, en comparación coas taxas de adopción reais. O Paquete de traballo 4 tamén examinou como a adopción de SEA impulsa os intercambios e as sinerxías entre a SEA, a biodiversidade e os resultados socioeconómicos, centrándose en dous escenarios diferentes, con e sen SEA. Ademais, o Work Package 4 revisou indicadores de políticas de diferentes fontes vinculados ás prácticas agrícolas, e seleccionáronse e analizáronse os indicadores máis relevantes para determinar o seu grao de asociación cos resultados do modelo BESTMAP. Finalmente, o Paquete de traballo 4 sintetizou e comparou os principais achados dos CS rexionais, que serviron de base para os informes de políticas BESTMAP. O paquete de traballo 5, "Escalamento", encargouse de utilizar os resultados do ESS a nivel SC para prever os resultados medios do ESS a nivel de explotacións a nivel NUTS3 nas outras rexións NUTS3 da UE e noutros países europeos. O escalado levouse a cabo mediante predictores ambientais e económicos a nivel europeo, utilizados en metamodelos para predicir resultados a nivel europeo, determinados mediante predicións de CS interrexionais. O modelo de mercado de activos en toda Europa (AMM) predixo a adopción de AES na UE mediante un enfoque de modelo lineal xeneralizado, que mostra como variaba a adopción entre os países. O paquete de traballo 5 tamén puxo a proba un proxecto para investigar métodos de teledetección para a cartografía de tipos de cultivos, a cartografía de rendemento de cultivos e a cartografía de límites de parcelas. Os resultados, en resumo, mostran o potencial das técnicas de teledetección para xerar conxuntos de datos complementarios para mapear as dimensións da FSA, pero carecen de precisión para métricas como o rendemento ou a composición dos cultivos. Desenvolveuse unha folla de ruta para expandir BESTMAP nunha plataforma de modelado paneuropea operativa, e exploráronse varias áreas de mellora e investigación futura mediante análises piloto. Paquete de traballo 6, "Creación de capacidades e difusión", abordou a integración con outros proxectos desenvolvendo un plan de compromiso para establecer unha carteira estratéxica para os procesos de creación de relacións coas partes interesadas identificadas, incluíndo a participación conxunta en varios eventos dentro do clúster AGRIMODELS. A información e os resultados do proxecto difundíronse a través de diversas vías, e tamén se elaboraron briefs de políticas que recolleron propostas para o novo regulamento estatístico comunitario e a Política Agraria Común, xunto con escenarios específicos. Paquete de traballo 7, "Ética", garantiu o cumprimento dos requisitos éticos do proxecto.
Descrición contextual
Ao redor do 40% da terra da UE é agrícola. Procesos como a intensificación do uso da terra e o cambio climático ameazan os servizos ecosistémicos que proporcionan estes agroecosistemas. Os responsables políticos de todos os niveis enfróntanse ao reto de mellorar a sustentabilidade agrícola ao tempo que se preservan os medios de vida dos agricultores. Os actuais Modelos de Avaliación de Impacto das Políticas (PIAM) utilizados pola Comisión ignoran en gran medida a complexidade da toma de decisións dos agricultores, e os modelos existentes céntranse na economía, ignorando en gran medida os impactos das políticas sobre os bens naturais, sociais e culturais rurais. BESTMAP (Ferramentas comportamentais, ecolóxicas e socioeconómicas para a modelización da política agrícola) desenvolveu un novo marco de modelización que utiliza modelos baseados en axentes (ABM) para explotacións individuais baseados na teoría do comportamento, vinculados a modelos de servizos ecosistémicos espacialmente explícitos (ESS). Estas novas ferramentas modulares e personalizables permitiron a BESTMAP modelar, supervisar e mapear cuantitativamente os impactos do cambio de políticas sobre o medio ambiente, a biodiversidade, os servizos dos ecosistemas e as condicións socioeconómicas. BESTMAP proporcionou orientacións para mellorar e contribuír ás ferramentas existentes utilizadas pola Comisión, os responsables políticos nacionais e rexionais e o persoal experto. Para promover estes obxectivos, BESTMAP utilizou unha serie de actividades de comunicación e difusión externas para reforzar a capacidade dos investigadores, do persoal das Direccións Xerais nacionais e da UE e dos parlamentarios para modelar os impactos das políticas e mellorar o deseño e o seguimento das políticas.
Obxectivos
Case o 50% da superficie terrestre da Unión Europea (UE) é agrícola. Non obstante, os servizos ecosistémicos (ESS) proporcionados por estes agroecosistemas, incluíndo alimentos, bioenerxía, auga, almacenamento de carbono e biodiversidade, están ameazados por procesos como a intensificación do uso da terra e o cambio climático. Polo tanto, os responsables políticos europeos, nacionais e rexionais deben repensar e redeseñar a política rural para mellorar a sustentabilidade das paisaxes agrícolas ao tempo que se garanten os medios de vida dos agricultores. Non obstante, os modelos de avaliación do impacto das políticas actualmente utilizados pola Comisión Europea (CE) ignoran a complexidade da toma de decisións dos agricultores, o que pode levar a previsións incorrectas dos resultados das políticas. Ademais, os modelos existentes céntranse en aspectos estreitos da economía agrícola (por exemplo, a renda), ignorando os impactos das políticas sobre os bens naturais, sociais e culturais rurais. BESTMAP desenvolverá un novo marco de modelización utilizando coñecementos da teoría do comportamento, vinculando os modelos económicos existentes con modelos baseados en axentes de granxas individuais. Usando estas novas ferramentas modulares e personalizables, BESTMAP modelará, mapeará e supervisará cuantitativamente os impactos dos escenarios de políticas co-deseñados sobre o medio ambiente, o sistema climático, a entrega de ESS e as métricas socioeconómicas (por exemplo, os empregos). Os resultados de BESTMAP mellorarán e contribuirán ás ferramentas existentes utilizadas pola CE, como a Ferramenta de Equilibrio Xeral Aplicado Modular (MAGNET) e o Modelo de Impacto Rexionalizado da Política Agrícola Común (CAPRI). Finalmente, BESTMAP utilizará unha variedade de métodos de comunicación e difusión externa, incluíndo paneis de políticas en liña, obradoiros e formación, para axudar a crear capacidade para o persoal e os responsables políticos da UE nas institucións da UE, os responsables nacionais, rexionais e locais e o persoal experto, así como outros investigadores.
Resultados
Elaboráronse modelos de ESS, biodiversidade e socioeconómicos para cada estudo de caso, considerando dous escenarios: o status quo actual e a cero adopción de programas agroambientais. As súas conclusións contribuíron ao panel e serviron de base para recomendacións políticas, que foron desenvolvidas e presentadas en Bruxelas durante o evento de difusión final. Na primavera de 2022, realizouse unha enquisa en liña, en forma de experimento de elección discreta, nos cinco estudos de caso. Analizáronse os datos e os resultados serviron de base para o ABM. Realizáronse sesións de co-deseño coas partes interesadas, incluídos os responsables políticos a nivel nacional, nos cinco estudos de caso. Os teus comentarios contribuíron ao desenvolvemento do panel.
Coordinadores
- UNIVERSITY OF LEEDS (UNIVLEEDS)