Ir o contido principal

Proxecto Erasmus+: Formación e mellora das competencias agroforestais en Europa

  • Tipo Proxecto
  • Estado Cheo
  • Execución 2018 -2021
  • Orzamento asignado 21.112,00 €
  • Ámbito Europeo
  • Comunidade Autónoma Andalucía
  • Fonte principal de financiamento Erasmus+
Descrición

Este proxecto foi implementado polo Departamento Agrario do IES Aljanadic, no marco do programa Erasmus+, baixo o programa KA102, para o nivel medio de Técnico en Uso e Conservación do Medio Natural e Formación Profesional Básica en Agroxardinaría. É un instituto situado nunha pequena localidade da fértil Vega do Guadalquivir, ás beiras da Serra Morena, na provincia de Córdoba.

Os sectores forestal e ambiental son de grande importancia na zona, onde algunhas das principais actividades económicas proveñen da caza, a extracción de cortiza e a gandería. As actividades de conservación das súas numerosas especies ameazadas, así como as relacionadas co turismo de natureza, tamén contribúen a mellorar a economía local.

O alumnado procede de zonas veciñas e da cidade principal, cunha marcada vocación rural e, ás veces, de situacións socioeconómicas desfavorables, o que afecta á súa formación e ás súas perspectivas de futuro. Nunca antes participáramos nun KA102, polo que era a primeira vez para estudantes de Formación Profesional Básica e a primeira vez que participabamos nun proxecto propio para estes niveis (os proxectos de mobilidade anteriores proviñan dun consorcio da Xunta de Andalucía). O perfil do alumnado participante tiña unha idade media de entre 17 e 19 anos, estaba matriculado en Formación Profesional Básica ou Media e procedía dun entorno sociocultural desfavorecido. Tiñan un baixo coñecemento de idiomas e nunca viaxaran ao estranxeiro nin usaran transporte público como trens ou avións.

Descrición das actividades
  • Catro estadías curtas (2 semanas) para estudantes de Formación Profesional Básica na empresa pública que xestiona o Parque Natural de Nadour en Portugal.
  • Realizaron formación práctica relacionada co mantemento de infraestruturas públicas e a educación ambiental. No seu tempo libre, visitaban as vilas veciñas.
  • O grupo de estudantes contaba cun profesor/a acompañante (5.ª mobilidade).
  • Dúas longas estadías de 3 meses nunha empresa de agroturismo en Polonia. Para estudantes do Ciclo Medio de Enxeñaría Forestal. Durante a súa estadía, realizaron actividades para nenos como monitores na granxa escola.
Obxectivos
  1. Ampliar as oportunidades laborais para o alumnado.
  2. Reducir as taxas de abandono escolar.
  3. Mellorar as habilidades lingüísticas, comunicativas e sociais.
  4. Enriquecer a súa cultura coa doutros países europeos e cos valores europeos.
  5. Aprende novos métodos de traballo no sector agroforestal.
  6. Atracción de novos socios.
  7. Mellorar o coñecemento das fortalezas e debilidades do centro. Mellora a túa xestión aprendendo a usar plataformas e aplicacións.
Resultados

As empresas consolidáronse como socios preferentes e estudantes doutros proxectos realizaron prácticas con elas: Noudar en Portugal e Agroturismo Brzoza en Polonia. A mobilidade mellorou a aprendizaxe de idiomas, especialmente entre o alumnado de Formación Profesional Básica. A mellora nas habilidades e competencias profesionais do alumnado foi notable. A participación neste proxecto, así como o empoderamento do alumnado a través da experiencia nun contexto completamente diferente ao seu, levouno a continuar os seus estudos na educación superior (formación profesional de grao medio e superior, en cada caso). Observamos que este programa contribúe a reducir as taxas de abandono escolar, especialmente entre o alumnado de formación profesional básica, e aumenta a matrícula no Ciclo Medio de Enxeñaría Forestal.

Os resultados do proxecto difundíronse a través das redes sociais, así como internamente en reunións e reunións de departamento, como as do profesorado e as do Equipo Técnico de Coordinación Pedagóxica. Os proxectos de mobilidade tiveron lugar durante o curso académico 2018/19 e outros durante o curso académico 2019/20. Os proxectos difundíronse ao final dos proxectos e ao comezo de cada curso académico para presentar o proxecto Erasmus ao alumnado de novo ingreso. Estas foron tuteladas polo centro de acollida e en coordinación continua co noso centro. Os beneficios a longo prazo son moi difíciles de avaliar, pero se hai algo que está claro sen ningunha dúbida é que participar no Programa Erasmus+ aporta beneficios a todos os seus participantes, beneficios de todo tipo: mellora a imaxe do centro, facéndonos máis fortes, crecendo, abrindo múltiples posibilidades en todos os sentidos —técnico, persoal, económico, etc.— para todas as partes interesadas do centro e no contexto local e rexional.

Información de contacto
  • Nome do coordinador/entidade: IES ALJANADIC  
  • Enderezo postal: rúa Almodóvar del Río S/N, 14730 Posadas
  • Teléfono: 957719541
Coordinadores
  • Ies Aljanadic
Colaboradores
  • Agroturismo BIRCH
  • EDIA-ALQUEVA SA EMPRESA DE DESARROLLO E INTERESTRUCTURAS
  • FUNDACIÓN EDMUND MACH
  • Kainuu Vocational College
  • Gimnasio Profesional de Viticultura y Enología "Alexandar Stamboliiski" - Pleven